Στη διακοπή ή μείωση του καπνίσματος συμβάλλουν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα

Λάδι στη φωτιά έρχεται να ρίξει μια νέα μελέτη για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, καθώς αποφαίνεται ότι οι συσκευές αυτές μπορούν να βοηθήσουν τους καπνιστές να σταματήσουν ή να μειώσουν το κάπνισμα. ηλεκτρονικά τσιγάρα ηλεκτρονικά τσιγάρα ηλεκτρονικά τσιγάρα

Πρόκειται για ανασκόπηση που έγινε για λογαριασμό της Cochrane Library, την πρώτη επί του θέματος. Περιλαμβάνει όμως μόνο από τυχαιοποιημένες έρευνες, στις οποίες είχαν λάβει μέρος 662 ενεργοί καπνιστές. Πρόκειται για την πρώτη ανασκόπηση στοιχείων που γίνεται επί του θέματος και περιλαμβάνει στοιχεία από δύο τυχαιοποιημένες έρευνες στις οποίες είχαν λάβει μέρος 662 ενεργοί καπνιστές.

Η αξιολόγηση

Οι ερευνητές από τη Μ. Βρετανία και τη Νέα Ζηλανδία που αξιολόγησαν τα υπάρχοντα δεδομένα, επισημαίνουν ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η ανασκόπηση συμπεριλαμβάνοντας περισσότερα στοιχεία.  Πάντως, οι φορείς δημόσιας υγείας εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί για τον ρόλο των ηλεκτρονικών τσιγάρων στην συνέχιση ή του καπνίσματος.

Ως γνωστόν, οι ηλεκτρονικές συσκευές καπνίσματος προϋποθέτουν την εισπνοή η οποία ενεργοποιεί έναν ατμοποιητή που λειτουργεί με μπαταρία. Υπάρχουν ωστόσο και συσκευές που ενεργοποιούνται χειρονακτικά. Στη συνέχεια, μια θερμαντική σπείρα εντός του ατμοποιητή θερμαίνει την υγρή νικοτίνη που εμπεριέχεται στο ειδικό φιαλίδιο. Η τελευταία ατμοποιείται και έτσι γίνεται η εισπνοή της από τον χρήστη. Ο «καπνός» που παράγεται από τη διαδικασία είναι κυρίως υδρατμός. Πολλές συσκευές ηλεκτρονικού καπνίσματος διαθέτουν φωτισμό LED ώστε να δίνουν στον καπνιστή την αίσθηση του κλασσικού τσιγάρου.

Η μελέτη

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι περίπου το 9% των καπνιστών που χρησιμοποιούσαν ηλεκτρονικά τσιγάρα ήταν σε θέση να διακόψουν το κάπνισμα έως και για 12 μήνες, ίσως και περισσότερο. Το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 4% για τους καπνιστές που χρησιμοποιούσαν συσκευές που δεν περιείχαν νικοτίνη.

Και στις δύο μελέτες, που θεωρούνται «χρυσός κανόνας», το 36% των χρηστών ηλεκτρονικού τσιγάρου κατάφερε να μειώσει στο μισό των αριθμό των συμβατικών τσιγάρων που κάπνιζε, συγκριτικά με το 28% εκείνων που είχαν χρησιμοποιήσει συσκευές πλασεμπο.  Από τα διαθέσιμα στοιχεία δεν προέκυψαν αποδείξεις ανεπιθύμητων ενεργειών μεταξύ των χρηστών ηλεκτρονικών τσιγάρων.

Παρά τα θετικά για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, οι ερευνητές τονίζουν ότι δεν θεωρούνται καταληκτικά καθώς ο αριθμός των μελετών επί του θέματος είναι ακόμη μικρός καθώς και το δείγμα των συμμετεχόντων. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης ο Δρ Πήτερ Χατζεκ από το «Queen Mary» του Λονδίνου σημειώνει ότι «αν και τα στοιχεία είναι περιορισμένα, τα αποτελέσματα κρίνονται ως ενθαρρυντικά. Και στις δύο έρευνες χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονικά τσιγάρα με μικρή δοσολογία νικοτίνης, και ενδεχομένως τα πιο σύγχρονα μοντέλα να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά. Οι πολλές μελέτες που είναι εν εξελίξει αναμένεται να μας βοηθήσουν να καταλήξουμε σε οριστικά συμπεράσματα για τον ρόλο των ηλεκτρονικών τσιγάρων στην υγεία του ανθρώπου».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η επιστημονική διαμάχη για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα εντείνεται όσο εδραιώνεται το μερίδιο τους στην αγορά. Πρόσφατη έρευνα απεφάνθη ότι, ενδεχομένως και να περιέχουν περισσότερες καρκινογόνες ουσίες από τα συμβατικά τσιγάρα, ενώ άλλη έχει δείξει ότι είναι επιβαρυντικό για τους πνεύμονες των καπνιστών. Πάντως, οι υπέρμαχοί του υποστηρίζουν ότι είναι ασφαλέστερο για τους παθητικούς καπνιστές και ότι βοηθά στην διακοπή του καπνίσματος.

Επιστήμη

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.082 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).