innovation

Ήρθε η ώρα να σταματήσουν αυτοί που ισχυρίζονται ότι “Η Apple δεν καινοτομεί”

innovation

Υπάρχει μια διαφωνία στο πόλεμο της πλατφόρμας, καθώς και στη Wall Street, και πάει κάπως έτσι: “Η Apple δεν καινοτομεί πλέον. Κινητέ αργά και έχει μείνει πίσω από τους πιο ευκίνητους και καινοτόμους ανταγωνιστές της.”

Η επιτυχία της Apple έχει να κάνει με το marketing και όχι με την τεχνολογία της, ενώ πλέον οι πιο γρήγοροι ανταγωνιστές της, την αφήνουν πίσω.

“Η Apple έχει πρόβλημα με την καινοτομία,” σύμφωνα με το Forbes.

“H Samsung καινοτομεί πιο γρήγορα από την Apple,” σύμφωνα με τον Gene Munster της Piper Jaffray.

“Γιατί η Apple δεν καινοτομεί;” ρωτάει το CEO.com.

Οι Apple haters αισθάνονται καλά διαβάζοντας τα παραπάνω. Δυστυχώς όμως για αυτούς τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται αποτυγχάνουν στα τεστ της λογικής και των γεγονότων. Και εξηγούμε το γιατί.

Όραμα δεν σημαίνει δοκιμάζω τα πάντα για να δω τι θα δουλέψει.

Το Samsung Galaxy S4 είναι ένα καλό παράδειγμα προϊόντος που θεωρείτε πιο καινοτόμο από το iPhone 5 της Apple.

Τo S4 έχει “Smart Pause,” “Air Gesture,” dual-camera mode, ανιχνευτή για την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση, “smart scroll,” και κάτι που λέγετε Sound and Shot για να προσθέτει ήχο στις φωτογραφίες.

Επιπλέον, έχει πολύ μεγαλύτερη οθόνη, υποστήριξη NFC, κάμερα με υψηλότερη πυκνότητα pixel και ένα πιο εξελιγμένο chipset από το iPhone 5.

Σημαίνει κανένα από τα παραπάνω ότι η Samsung είναι πιο καινοτόμος;

Όχι. Τα “Smart Pause” και “Air Gesture” θα τα χρησιμοποιήσουν ελάχιστοι, ενώ οι υπόλοιποι είτε θα τα αγνοήσουν εντελώς είτε θα τα κλείσουν. Απομακρύνουν το χρήστη από τον άμεσο έλεγχο και το πιο πιθανό είναι οι περισσότεροι να εκνευριστούν. Δεν έχουμε ακούσει κανέναν να έχει λατρέψει αυτά τα χαρακτηριστικά. Φαίνεται ότι η Samsung τα έβαλε στη συσκευή μόνο και μόνο για να μπορεί να λέει ότι είναι πιο εξελιγμένη από τον ανταγωνισμό.

Το dual-camera mode, ο ανιχνευτής για την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση και το “smart scroll” είναι χαρακτηριστικά τα οποία ήδη υπάρχουν διαθέσιμα και στο iPhone μέσω του App Store και των διάφορων εφαρμογών εδώ και πολύ καιρό. Και το ότι υπάρχουν ενσωματωμένα στη συσκευή δεν κάνει ούτε την εταιρεία ούτε και τη συσκευή πιο καινοτόμες.

Το χαρακτηριστικό “Sound and Shot” είναι κάτι το οποίο οποιοσδήποτε μπορεί να βρει σε κάποια δωρεάν εφαρμογή που δεν χρησιμοποιεί κανένας και δεν πρόκειται να κάνει καμία εντύπωση στον κόσμο, όπως π.χ έκανε το Vine.

  Χρησιμοποιείτε WhatsApp; νέο scam email σερβίρει malware

Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι η Apple δεν έχει την τεχνολογική δυνατότητα να φτιάξει μεγαλύτερη οθόνη για το iPhone ή να προσθέσει υποστήριξη για NFC. Φυσικά και μπορεί. Απλά έχει διαλέξει να μην το κάνει ακόμα. Δηλαδή το ότι αποφάσισε να φτιάξει μια συσκευή που άτομα με μικρότερα χέρια θα μπορούν να τη χρησιμοποιούν την κάνει λιγότερο καινοτόμο; Το ότι δεν έβαλε NFC, την ώρα που η αγορά ακόμα δεν είναι έτοιμη για μια τέτοια τεχνολογία, την κάνει λιγότερο καινοτόμο;

Και τέλος, όλοι περίμεναν ότι θα έχει πιο καινούργιο chipset διότι είναι πιο καινούργια συσκευή. Και όπως συμβαίνει πάντα, οι πιο καινούργιες συσκευές έχουν και πιο καινούργια chipset. Το S4 βγήκε έξι μήνες μετά το iPhone 5.

Όταν κυκλοφορεί ένα καινούργιο iPhone και γίνονται τα benchmark τεστ, πάντα έχουν πολύ μεγαλύτερη απόδοση απ’ ότι ο ανταγωνισμός.

Η στρατηγική της Apple είναι να κυκλοφορεί μια συσκευή, με χαρακτηριστικά που θα χρησιμοποιηθούν από όλους και ότι εξτρά θέλει ο καθένας μπορεί να το κατεβάσει από το App Store. Το εάν συμφωνεί κάποιος ή όχι με αυτή τη στρατηγική δεν κάνει την Apple λιγότερο καινοτόμο από τη Samsung που κυκλοφορεί 100 συσκευές με 100 χαρακτηριστικά που δεν θα χρησιμοποιήσει κανένας.

Οι αποκαλούμενες “καινοτόμες εταιρείες” είναι οι μεγαλύτεροι φαν της Apple.

Ο κόσμος που λέει ότι η Apple δεν καινοτομεί είναι συνήθως ο ίδιος κόσμος που λέει ότι η Google και η Samsung αντίστοιχα καινοτομούν.

Ναι, τόσο η Google όσο και η Samsung είναι δυο πολύ καλές εταιρείες με καλό ιστορικό καινοτομίας.

Αλλά η καινοτομία δεν είναι η τελευταία στάση της διαδρομής. Είναι ένα μέσο που θα οδηγήσει κάτι στο τέλος του. Ο στόχος της καινοτομίας είναι να δημιουργούνται συνεχώς καλύτερα προϊόντα με καλύτερο σχεδιασμό και περισσότερη χρηστικότητα.

Κάπου εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Google όσο και της Samsung είναι τεράστιοι φαν του σχεδιασμού και της χρηστικότητας που προσφέρουν οι συσκευές της Apple.

Για παράδειγμα, σε κάθε σύσκεψη της Google, οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και τα στελέχη της χρησιμοποιούν laptop της Apple.

Και αυτό όχι επειδή τα προϊόντα της Apple είναι περισσότερο ή λιγότερο καινοτόμα, αλλά επειδή τα προϊόντα της Apple είναι πολύ καλά προϊόντα.

  Η Apple ετοιμάζει υβριδικό laptop που μετατρέπεται σε tablet;

Ένα εσωτερικό σημείωμα της Samsung που έκανε την εμφάνιση του κατά τη διάρκεια δίκης μεταξύ εκείνης και της Apple, έδειχνε το δέος με το οποίο η Samsung θαυμάζει τον σχεδιασμό της Apple. To σημείωμα είχε δίπλα δίπλα την οθόνη του iPhone με αυτή του Galaxy και έδειχνε την υπεροχή στο σχεδιασμό της Apple έναντι της Samsung.

Τότε κάποιοι από τους παρατηρητές είπαν ότι η Samsung αντέγραψε την Apple. Αυτό όμως δεν αληθεύει. Αυτό που αληθεύει είναι το πόσο πολύ είχε εντυπωσιαστεί η Samsung από το σχεδιασμό της Apple.

H Apple ακολουθεί ένα όραμα και προσπαθεί να το τελειοποιήσει.

Πολλές εταιρείες πιστεύουν ότι καινοτομία είναι να πετάς ότι τεχνολογία έχεις μέσα σε ένα προϊόν. Είναι όμως καινοτομία αυτό;

H προσέγγιση της Apple για χρόνια είναι η ίδια και είναι πολύ εύκολη να τη καταλάβει κάποιος. Κάπως έτσι εξελίσσετε ένα προϊόν:

1. Βρίσκει το κομμάτι μιας εμπειρίας που είναι ελλιπές και το διορθώνει.

2. Περιμένει πότε η αγορά θα είναι έτοιμη για κάτι καινούργιο και τότε προσφέρει μια σειρά νέων προϊόντων τα οποία προσφέρουν απλότητα, εμφάνιση και μεγάλη χρηστικότητα.

3. Σχεδιάζει και δίνει χαρακτηριστικά στο προϊόν με τα οποία θα ικανοποιήσει το μεγαλύτερο κομμάτι των καταναλωτών.

4. Πατεντάρει και σχεδιάζει με μοναδικό τρόπο καινούργια πράγματα τα οποία δημιουργούν από μόνα τους μια καινούργια αγορά, κάτι που οι υπόλοιπες εταιρείες δυσκολεύονται πολύ να κάνουν.

5. Συνεχίζει να κυκλοφορεί πολλές γενιές του ίδιου προϊόντος προσπαθώντας να τελειοποιήσει την αρχική έκδοση.

Αυτή είναι πάνω κάτω η διαδικασία που χρησιμοποιεί η Apple στα iPod, iPhone, iPad, MacBook Air και iMac, και πολύ πιθανόν να ακολουθήσει την ίδια και στα φημολογούμενα “iWatch” και “iTV”.

Δυο χρόνια αφού πρωτοκυκλοφορήσει ένα προϊόν, όλοι λένε ότι η Apple καινοτομεί, μετά από αυτά τα δυο χρόνια, όσο προσπαθεί να τελειοποιήσει αυτό το προϊόν, όλοι λένε ότι η Apple σταμάτησε να καινοτομεί. Και μετά κυκλοφορεί ένα νέο προϊόν και ξαφνικά η Apple ξανά έγινε καινοτόμος.

Τελικά, ο τρόπος με τον οποίον κάποιος βαθμολογεί την Apple κατά πόσο καινοτόμος είναι, δεν έχει να κάνει καθόλου με τη καινοτομία, αλλά με το πόσο συχνά βγάζει ένα καινούργιο προϊόν.

Δημήτριος Γεωργουλάς @ GreekAppleNews

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


2  +    =  12