Gamers ακούν ήχους και αφού σταματήσουν το παιχνίδι

Οι πιο πολλοί από αυτούς που έχουν ασχοληθεί (Gamers) πιο εκτεταμένα με το «άθλημα» του gaming έχουν βιώσει το φαινόμενο να τους «κολλάει» η του παιχνιδιού και μετά το πέρας της ενασχόλησής τους με αυτό (κάτι που παρατηρείται άλλωστε και στον κιν/φο και την τηλεόραση).

Gamers Gamers Gamers Gamers Gamers Gamers Gamers Gamers

Σύμφωνα με μελέτη του Gaming Research Unit του Nottingham Trent University, κάποιες φορές οι ήχοι ενός παιχνιδιού (εκρήξεις, πυροβολισμοί, ουρλιαχτά κ.α.) το οποίο έχει «απορροφήσει» τον παίκτη παραμένουν «μαζί του» ακόμα και μετά το τέλος της ενασχόλησης του παίκτη μαζί του.

Πρόκειται για την πιο πρόσφατη μελέτη του πανεπιστημίου πάνω σε αυτό που χαρακτηρίζεται «game transfer phenomena» (GTP): ένα εύρος μικρών δυσλειτουργιών αντίληψης που ακολουθούν πολύωρους «μαραθωνίους» gaming. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian, παλαιότερες έρευνες είχαν επικεντρωθεί σε οπτικές παραμορφώσεις και εφέ, όπως για παράδειγμα παίκτες του Tetris που έβλεπαν σχήματα να κινούνται προς τα κάτω όταν έκλειναν τα μάτια τους, για παράδειγμα. Το εν λόγω paper αποτελεί την πρώτη φορά που αναλύονται τέτοιου είδους οι οποίες έχουν να κάνουν με την ακοή.

Για τους σκοπούς της ς η ομάδα του πανεπιστημίου επισκέφθηκε forums για παιχνίδια και συνέλεξε στοιχεία από 1.244 gamers για τέτοιου είδους εμπειρίες. Το 12% εξ αυτών ανέφεραν ότι βίωσαν ξανά game audio και του περιβάλλοντος του παιχνιδιού, από ήχους σπαθιών μέχρι ηλεκτρονικά «μπιπ» ή ακόμα και πολύ «κλασικούς» ήχους, όπως αυτούς των νομισμάτων στο Super Mario.

«Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παικτών που ʽακούνʼ τη μουσική του παιχνιδιού, όπως συνεχίζεις να ʽακούςʼ μουσική στο κεφάλι σου ακόμα και όταν έχεις σταματήσει την ακρόαση» ανέφερε η Αντζέλικα Ορτίζ ντε Γκορτάρι, ψυχολόγος και επικεφαλής της μελέτης. «Κάποιοι παίκτες άκουγαν φωνές, άλλοι άκουγαν ήχους του παιχνιδιού. Συχνά συμβαίνει όταν προσπαθείς να κοιμηθείς- κάποιοι κοιτούσαν τον υπολογιστή ή την τους επειδή νόμιζαν ότι είχαν αφήσει το παιχνίδι να παίζει».

Τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα, ωστόσο, έχουν να κάνουν με περιστατικά στον πραγματικό κόσμο τα οποία φαίνονται να παραπέμπουν σε καταστάσεις μέσα στο παιχνίδι: ένας παίκτης ανέφερε ότι άκουγε ήχους από το game όταν περνούσε από κτήρια τα οποία του θύμιζαν τον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ μια πιο ακραία περίπτωση είχε να κάνει με παίκτη που όταν έπεφτε στο σκοτάδι άκουγε ήχο από το παιχνίδι τρόμου Silent Hill, ο οποίος ενημερώνει ότι πλησιάζουν τέρατα.

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, υπάρχει ιδιαίτερα έντονος σκεπτικισμός γύρω από τα GTP, καθώς η έρευνα βασίζεται προς το παρόν σε ένα μικρό ποσοστό παικτών οι οποίοι μιλούν σε άλλους παίκτες σε forums, όπου το ενδεχόμενο της υπερβολής είναι πάντα υπαρκτό. Ωστόσο, αντίστοιχες εμπειρίες μελετώνται από τη δεκαετία του 1990. Κατά την ντε Γκορτάρι, τα GTP έχουν να κάνουν με το πώς ο εγκέφαλος «δίνει νόημα» σε δεδομένα που προέρχονται από τις αισθήσεις. «Αυτοί οι ήχοι έχουν νόημα, έναν σκοπό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια- και το νόημα αυτό επηρεάζει το πώς οι παίκτες αντιδρούν στην πραγματική ζωή».

Σε κάθε περίπτωση, ένας από τους στόχους της μελέτης είναι η απομυθοποίηση των GTP, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να τρομοκρατήσουν άτομα που τα βιώνουν, καθώς μπορεί να διαρκέσουν από ώρες ή μέρες. «Θέλουμε να αναγνωρίσουμε, καταχωρήσουμε και εξηγήσουμε αυτές τις εμπειρίες. Αλλά η έρευνα αυτή επίσης μας λέει πώς λειτουργεί ο νους, και πώς δημιουργεί συνδέσεις, πώς μαθαίνουμε να σχηματίζουμε συνδέσεις- αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο στην εκμάθηση νέων γλωσσών, για παράδειγμα».

Πηγή: naftemporiki.gr

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).