Kaspersky Lab τα τελευταία στοιχεία σχετικά με τις ψηφιακές απειλές στην Ελλάδα

: Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της cloud ς Kaspersky Security για την Ελλάδα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 παρουσιάστηκε αύξηση στην εξάπλωση malware στα τοπικά δίκτυα μέσω USB, CD και DVD.

Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab Kaspersky Lab

Συγκεκριμένα, πάνω από 2.615.000 περιστατικά εντοπίστηκαν στους υπολογιστές των χρηστών που συμμετέχουν στο Kaspersky Security Network, ενώ την ίδια περίοδο του είχαν σημειωθεί σχεδόν 1.901.000 περιστατικά. Ωστόσο, οι διαδικτυακές απειλές στην Ελλάδα σημείωσαν μείωση (1.359.000 περιστατικά εντοπίστηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι είχαν εντοπιστεί σχεδόν 3.384.000 περιστατικά).

Σε ποσοστό 35%,οι χρήστες στην Ελλάδα αντιμετώπισαν τοπικές απειλές κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Πρόκειται για απειλές που μεταδίδονται μέσα από αφαιρούμενες συσκευές όπως USB, CD και DVD. Το ποσοστό αυτό παρουσιάζει αύξηση 6 μονάδων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Έτσι, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 117η θέση, κοντά στη Βουλγαρία, στην Πολωνία, στη και στην Πορτογαλία. Φέτος, οι απειλές που προέρχονται από το διαδίκτυο επηρέασαν το 31,6% των χρηστών ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ανερχόταν σε 40,5% το πρώτο εξάμηνο του 2013. Ωστόσο, το ποσοστό εξακολουθεί να είναι υψηλό, καθώς τοποθετεί την Ελλάδα στην 26η θέση παγκοσμίως αναφορικά με τις απειλές που σχετίζονται με την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία και η Λιθουανία βρίσκονται υψηλότερα από την Ελλάδα σε αυτή την κατάταξη, ενώ η Πορτογαλία και η Αυστρία ακολουθούν.

«Παρόλο που ο αριθμός των διαδικτυακών απειλών που εντοπίστηκαν στην Ελλάδα έχει μειωθεί, κατά το πρώτο μισό του έτους παρατηρήσαμε σημαντική αύξηση των τοπικών απειλών. Για να προστατέψουμε τα δεδομένα, τα χρήματα και την ταυτότητα των χρηστών, πρέπει να λάβουμε υπόψη όλους τους τύπους κακόβουλου . Οι επιχειρήσεις και οι οικιακοί χρήστες θα πρέπει να γνωρίζουν αυτούς τους κινδύνους και να φροντίζουν τους υπολογιστές και τις φορητές συσκευές τους χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένες λύσεις ασφάλειας και τηρώντας μερικούς κανόνες», σχολίασε ο Christian Funk, Senior Virus Analyst της Kaspersky Lab.

Οι ειδικοί της εταιρείας ανέλυσαν και αξιολόγησαν τα περιστατικά phishing με βάση το εργαλείο της Kaspersky Lab για anti-phishing ανιχνεύσεις, που εντοπίζει όλα τα phishing links στα οποία ο χρήστης προσπάθησε να αποκτήσει πρόσβαση μέσω ενός spam email ή από το διαδίκτυο. Σύμφωνα με αυτό το εργαλείο, οι επιθέσεις phishing που εκμεταλλεύονται μηχανές αναζήτησης και υπηρεσίες ηλεκτρονικού υ βρέθηκαν στην κορυφή των ψηφιακών απειλών στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014, καθώς άγγιξαν το 44,47%. Οι ιστοσελίδες phishing είναι πολύ δημοφιλείς μεταξύ των ψηφιακών εγκληματιών, αφού τους εξασφαλίζουν άμεση πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες, και ειδικά στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τα στοιχεία των χρηστών. Η κατηγορία των διαδικτυακών οικονομικών συναλλαγών βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 25%, και περιλαμβάνει επιθέσεις phishing με τη χρήση συστημάτων πληρωμής και επιθέσεις εναντίον τραπεζών και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Τα κοινωνικά δίκτυα και τα blogs αποτελούν έναν ακόμα δημοφιλή στόχο για τους phishers στην Ελλάδα (21,24%).

image001

Οι κατηγορίες των επιχειρήσεων που δέχτηκαν επίθεση από phishers στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2014

Προκειμένου να μην επηρεαστούν από αυτούς τους ψηφιακούς κινδύνους, οι εταιρείες θα πρέπει να διαθέτουν μια αποτελεσματική λύση ασφάλειας που θα προσφέρει εύκολη διαχείριση, όπως το Kaspersky Endpoint Security for Business, που καλύπτει όλους τους πιθανούς κινδύνους. Ακόμα οι εταιρείες χρειάζεται να υιοθετούν τις κατάλληλες πολιτικές ασφάλειας, που θα είναι κατανοητές και θα εφαρμόζονται από τους υπαλλήλους τους.

Οι οικιακοί χρήστες πρέπει να διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο λογισμικό ασφάλειας, όπως το Kaspersky Internet Security – multi-device. Η εγκατάσταση μιας αποτελεσματικής λύσης ασφάλειας, ειδικά αν η συσκευή χρησιμοποιείται για πρόσβαση στο διαδίκτυο και την πραγματοποίηση online πληρωμών, διασφαλίζει την ηρεμία και την προστασία που απαιτεί ο χρήστης, αποκλείοντας τις απειλές που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Επιπλέον, οι χρήστες χρειάζεται να υιοθετήσουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά για να παραμείνουν ασφαλείς. Συγκεκριμένα, πρέπει να ακολουθούν τα εξής βήματα:

 

  • Να χρησιμοποιούν διαφορετικά σύνθετα passwords για διαφορετικούς λογαριασμούς και υπηρεσίες. Λύσεις όπως το Kaspersky Password Manager μπορούν να τους διευκολύνουν καθώς παράγουν ασφαλή passwords τα οποία εισάγουν εντελώς αυτόματα στις ιστοσελίδες.
  • Να μην επιλέγουν ύποπτα links και να μην «κατεβάζουν» ούτε να «ανοίγουν» συνημμένα αρχεία που λαμβάνουν από αναξιόπιστες πηγές.
  • Να ελέγχουν διεξοδικά τις ιστοσελίδες πριν εισάγουν τα στοιχεία τους ή άλλες εμπιστευτικές πληροφορίες. Οι ιστοσελίδες phishing είναι σκόπιμα σχεδιασμένες έτσι ώστε να δείχνουν αυθεντικές.
  • Να χρησιμοποιούν την ασφαλή σύνδεση https (ένα διευρυμένο πρότυπο πρωτόκολλο http που υποστηρίζει την κρυπτογράφηση – Hypertext Transfer Protocol Secure) όταν εισάγουν τα στοιχεία τους.
  • Να χρησιμοποιούν μόνο νόμιμο λογισμικό και να το ενημερώνουν τακτικά. Αυτό μπορεί να εγγυηθεί τη σταθερή απόδοση του υπολογιστή και να διασφαλίσει την προστασία του.

 

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στο διαδραστικό χάρτη Real-time Cyber Threats Map της Kaspersky Lab. Μπορείτε να ελέγξετε αν ο υπολογιστής σας έχει προσβληθεί από malware χρησιμοποιώντας το δωρεάν εργαλείο Kaspersky Security Scan.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).