Τίτλοι τέλους για το Venus Express

Τέλος έλαβε η οκταετής του Venus της ESA, η οποία διήρκεσε πολύ πέραν του σχεδιασμένου. Όπως ανακοινώθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος, το σκάφος εξάντλησε τα καύσιμά του κατά μια σειρά ελιγμών με σκοπό την άνοδο σε υψηλότερη τροχιά.venus express

Από την άφιξή του στην Αφροδίτη το 2006, το Venus Express ήταν  σε ελλειπτική τροχιά 24 ωρών, ταξιδεύοντας 66.000 χιλιόμετρα πάνω από τον νότιο πόλο στο πιο απομακρυσμένο σημείο και 200 χιλιόμετρα πάνω από τον βόρειο πόλο στην κοντινότερη προσέγγιση, διεξάγοντας μια σε βάθος ανάλυση του πλανήτη και της ατμόσφαιράς του. Ωστόσο, μετά από οκτώ χρόνια σε τροχιά και με τα να εξαντλούνται, το σκάφος ανέλαβε στα μέσα του 2014 μία τολμηρή «αποστολή» αεροφρεναρίσματος, κατά την οποία πραγματοποίηση βύθιση όλο και πιο βαθιά στην ατμόσφαιρα, πλησιάζοντας πολύ στον πλανήτη.

Υπό κανονικές συνθήκες, το σκάφος θα χρησιμοποιούσε τους κινητήρες του για να διασφαλιστεί πως δεν θα πλησίαζε πολύ στην Αφροδίτη, διατρέχοντας τον κίνδυνο να χαθεί στην  ατμόσφαιρα. Αλλά η συγκεκριμένη είχε ακριβώς τον αντίθετο στόχο: τη μείωση του υψομέτρου και την εξερεύνηση προηγουμένως αχαρτογράφητων ζωνών στην ατμόσφαιρα. Επίσης, στο πλαίσιο αυτής της αποστολής αποκτάται σημαντική εμπειρία για μελλοντικές αποστολές, καθώς η συγκεκριμένη μέθοδος (αεροφρενάρισμα) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την είσοδο σε τροχιά πλανητών με ατμόσφαιρα χωρίς να απαιτείται μεγάλη χρήση καυσίμου.

Μεταξύ του Μαΐου και του Ιουνίου του 2014, το χαμηλότερο σημείο στην τροχιά του σκάφους έφτασε τα 130-135 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια, το σκάφος ανυψώθηκε ξανά, έτσι ώστε στις 26 Ιουλίου ήταν ξανά σε ύψος 460 χιλιομέτρων. Μετά η αποστολή συνεχίστηκε σε μειωμένη επιστημονική φάση, καθώς το σκάφος άρχισε να «βυθίζεται» ξανά λόγω ς. Αποφασίστηκε νέα σειρά ελιγμών, για να αποκτήσει ξανά ύψος, δεδομένου ότι υπήρχαν ακόμα καύσιμα, με στόχο η αποστολή να διαρκέσει ως το 2015.

Ωστόσο, η επαφή με το σκάφος χάθηκε στις 28 Νοεμβρίου. Έκτοτε η τηλεμετρία και τα links τηλεχειρισμού έχουν επανέλθει εν μέρει, αλλά είναι πολύ ασταθή. Όπως ανέφερε ο Πάτρικ Μάρτιν, υπεύθυνος αποστολής για το Venus Express, φαίνεται ότι το σκάφος εξάντλησε τα καύσιμά του σχεδόν στα μέσα των σχεδιασμένων ελιγμών, με αποτέλεσμα να χάνεται ο έλεγχος ύψους, λόγω προβλημάτων ώθησης.

Τεχνολογία-Επιστήμη | naftemporiki.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.086 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).