StereoLabs η πρώτη στερεοσκοπική κάμερα με ανθρώπινη όραση

StereoLabs: Οι άνθρωποι έχουν στερεοσκοπική όραση. Με δύο μάτια, δύο προοπτικές και με την ισχυρή επεξεργαστική ισχύ του εγκεφάλου, μπορούμε να αντιληφθούμε την απόσταση με τα μάτια, κάτι που μας επιτρέπει να φτάνουμε το μας, να μην χύνουμε τον καφέ μας, αλλά και να εκτελούμε εργασίες με χειρουργική ακρίβεια.

Μια νεοσύστατη startup που ονομάζεται StereoLabs ανέπτυξε την πρώτη προσιτή στερεοσκοπική κάμερα υψηλής ευκρίνειας. Zed White StereoLabs

Σε συνδυασμό με ένα μη επανδρωμένου αεροσκάφος (drone), με κάποιο αυτό-οδηγούμενο αυτοκίνητο, ή κάποιο άλλο ρομπότ, η συσκευή μπορεί να δώσει στα μηχανήματα το πλεονέκτημα της “ανθρώπινης όρασης”, επιτρέποντας τους πλοήγηση με εξαιρετική ακρίβεια σε μια τιμή που είναι χιλιάδες ή ακόμη και δεκάδες χιλιάδες δολάρια μικρότερη από την τιμή των σημερινών τεχνολογιών.

Τα σημερινά ρομπότ χρησιμοποιούν για την αυτόνομη πλοήγηση τους αυτ τεχνολογίες βασισμένες σε λέιζερ, ραντάρ, υπέρυθρες, ή κάποιο συνδυασμό όλων αυτών, για τη μέτρηση της απόστασης, να αναγνωρίζουν αντικείμενα, και για να αποφεύγουν τις συγκρούσεις.

Το πρόβλημα είναι ότι οι εξελιγμένες εκδόσεις των εν λόγω τεχνολογιών ανίχνευσης είναι πολύ ακριβές. Η Google χρησιμοποιεί λέιζερ που βασίζεται στη τεχνολογία LIDAR για τα αυτό-οδήγούμενα αυτοκίνητά της για να μπορεί να ανιχνεύει τα αντικείμενα. Το σύστημα της μπορεί να αναγνωρίσει με ακρίβεια μια διάβαση πεζών στο δρόμο από 100 μέτρα μακριά, αλλά κοστίζει γύρω στα 60.000 δολάρια. Και αυτός είναι μόνο ένας από τους αισθητήρες που χρησιμοποιεί η Google στα αυτοκίνητα της.

Μερικά drones χρησιμοποιούν υπέρυθρες, μια θερμική τεχνολογία ανίχνευσης που χρησιμοποιείται και στην νυχτερινή όραση, για την αποφυγή συγκρούσεων. Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα: Οι αισθητήρες IR δεν λειτουργούν καλά στο φως της ημέρας.

Ας δούμε όμως τη κάμερα – αισθητήρα της StereoLabs που ονομάζει ZED. Με την πρώτη ματιά, φαίνεται σαν μια διπλή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, και δεν φαίνεται να είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό, τι είναι μια κανονική κάμερα. Αυτό που δεν φαίνεται είναι η τεχνολογία ευθυγράμμισης.

«Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να διασφαλίσουμε ότι οι αισθητήρες και οι οπτικές των δύο μηχανών είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες,” αναφέρει η διευθύνων σύμβουλος της StereoLabs Cecile Schmollgruber στο ZDNet.

“Αυτό είναι πρακτικά αδύνατο, ακόμη και με πολύωρες προσπάθειες”

“Φυσικά υπάρχουν ψηφιακές στερεοσκοπικές κάμερες, αλλά μέχρι σήμερα όλες έχουν την ίδια κοινή αχίλλειο πτέρνα”.

Η StereoLabs άρχισε να εξετάζει το πρόβλημα το 2008. Η εταιρεία ξεκίνησε από την κινηματογραφική βιομηχανία.

“Οι παραγωγής ερχόταν σε μας και μας έλεγαν: έχουμε δύο τεράστιες μηχανές που δεν είναι ευθυγραμμισμένες, έχετε κάποια λύση; αναφέρει η Schmollgruber.ZED StereoLabs

Όπως φαίνεται λοιπόν, η StereoLabs βρήκε τη λύση και αντί να επενδύσει σε υλικό, το οποίο είναι ακριβό, ανέπτυξε ένα λογισμικό να αναγνωρίζει και διαχειρίζεται τις λεπτές παραλλαγές βαθμονόμησης.

Η Schmollgruber αναφέρει ότι αυτό δεν θα ήταν δυνατό πριν λίγα χρόνια.

“Οι υπολογιστές έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, και η δύναμη των καρτών γραφικών και της GPU έχει φτάσει σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα,” αναφέρει, “έτσι η σύγκλιση αυτών των πραγμάτων είναι δυνατή σήμερα.”

Η πρώτη χρήση της ZED κατά πάσα πιθανότητα θα είναι σε drones. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με τους προγραμματιστές αυτό-οδήγούμενων αυτοκινήτων, αλλά οι συμφωνίες εμπιστευτικότητας δεν μας αφήνουν να γνωρίζουμε ποια είναι τα σχέδια τους και τι ρόλο θα παίξει η στερεοσκοπική τεχνολογία στο μέλλον.
Αυτό το Σεπτέμβρη πάντως, η StereoLabs σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 3D εφαρμογές σάρωσης.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.082 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).