Η πτώση της Apple: Από την Καινοτομία στη Μίμηση

Οι απομιμήσεις στον κόσμο της ς είναι κάτι το φυσιολογικό, ακόμα και αναμενόμενο, αλλά κατά τη διάρκεια του Developers Conference της Apple τη Δευτέρα, ο Tim Cook και η εταιρεία του, μάλλον απογοήτευσαν. apple logo

Η εταιρία δεν φάνηκε να παρουσιάζει κάποιο κάποιο catch-up, κάτι που δεν έχουμε δει ήδη δει από τους αντιπάλους της Apple, και σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, υπάρχουν εδώ και χρόνια σε άλλα λειτουργικά συστήματα.

Μέχρι σήμερα η Apple έχει καθιερωθεί στο μυαλό του καταναλωτικού κοινού, σαν μια πρωτοπόρος εταιρεία που δημιουργεί εντελώς νέα πράγματα. Για παράδειγμα επί την βασιλεία του Jobs, δημιούργησε το smartphone με το mp3 player, κάτι που τους ανέβασε πολύ στα μάτια του αγοραστικού κοινού. Φέτος όμως τίποτα δεν έμοιαζε με σημαντική αναβάθμιση εφαρμογών και υπηρεσιών.

Όλα ήταν αντίγραφα.

Αυτό δεν σημαίνει η Apple δεν έχει πολλές πρωτότυπες ιδέες που αξίζει να κλέψει κάποιος, αλλά το WWDC 2015 δεν πρόσθεσε τίποτα στη βιτρίνα της καινοτομίας που κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει.

Αντί για αυτό η εταιρεία ακολούθησε την μίμηση, που τόσο κατηγορούσε μέχρι σήμερα. Σε κάποιο σημείο, φαίνεται ότι η Apple συνειδητοποίησε ότι η Google σχεδιάζει το μέλλον της κινητής με τις αλληλεπιδράσεις στα gadgets μας, μέσα από σχετικές εφαρμογές, deep linking και multitasking. Η Apple ήταν πίσω σε όλες τις απόψεις.

Το μεγαλύτερο, και το πιο κραυγαλέο “κι εγώ έχω” από την παρουσίαση της Apple τη Δευτέρας που μας πέρασε ήταν το χαρακτηριστικό “Proactive,” το οποίο ως επί το πλείστον είναι ένας κλώνος του Google Now. Πράγματι, το Proactive δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σκιά του Google Now, ειδικά τώρα που η Google ανακοίνωσε το νέο χαρακτηριστικό Now on Tap.

Αλλά οι ομοιότητες μεταξύ των εφαρμογών είναι αρκετά εμφανείς. Το Proactive είναι αριστερά στην αρχική οθόνη, ακριβώς όπως το Google Now για συσκευές Nexus. Αναζητάει με deep links μέσα σε εφαρμογές που υπάρχουν στο smartphone σας, όπως ακριβώς και το Google Now.

Ακόμα και όταν η Apple προσπάθησε να χτυπήσει την Google κάτω από τη ζώνη για παρατυπίες στην της ιδιωτικής ζωής (κάτι σαν το γνωστό “Εμείς δεν κρατάμε τα δεδομένα σας σε αντίθεση με άλλους”), απλά αναγνώρισε ότι “ναι, ξέρουμε, αυτό έχει γίνει στο παρελθόν” ή “yes, we know, this has been done before.”

Το παιχνίδι του catch-up δεν σταματά εκεί. Η Αpple προώθησε τα νέα Apple Maps, με την προσθήκη οδηγιών διέλευσης στην κύρια εφαρμογή, τις επιλογές σύνδεσης με εφαρμογές τρίτων, όπως το HopStop. Αυτό, βέβαια, είναι κάτι που η εφαρμογή Google Maps το κάνει για χρόνια και σήμερα μάλιστα μπορεί να το κάνει με σχεδόν τρομακτική ακρίβεια.

Και τι έγινε με αυτό το χαρακτηριστικό multitasking που η Αpple αναφέρει ότι πρόσθεσε στα iPads για να χωρίζονται οι οθόνες στο 1/2 ή στα 2/3;

Λοιπόν, το πιο δημοφιλές skin του Android, το TouchWiz της Samsung, το έχει ενσωματωμένο στο OS εδώ και για λίγο καιρό, για να μην αναφέρουμε ότι είναι ένα rip από το multitasking που χρησιμοποιεί η Microsoft στα .

Στη συνέχεια, πέρα ​​από την Google και τη Microsoft, η Spotify, η Flipboard, και η Feedly είναι όλα σε αυτά που παρουσίασε η Apple.

Για να είμαστε δίκαιοι, είναι πιθανό, ότι το 2016 μπορεί να δούμε μεγάλες αλλαγές σε κινητά και desktop από την Αpple. Πιο πρωτότυπες ιδέες που έκαναν την Αpple την εταιρεία των τρισεκατομμυρίων δολαρίων που είναι σήμερα.

Φέτος όμως η εταιρεία απογοήτευσε..

Δημοσιεύτηκε στο Gizmodo

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).