Google: η υποκρισία. Όλα για τον πελάτη!

Πριν από μερικές ημέρες η με ένα δελτίο τύπου ανακοίνωσε για άλλη μια φορά τις ανησυχίες της σχετικά για το δικαίωμα στη λήθη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google:

“Οι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν το δικαίωμα να αιτούνται την αφαίρεση πληροφοριών που αφορούν στο πρόσωπό τους από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων, σε περιπτώσεις που αυτά είναι εκπρόθεσμα ή αναληθή. Από την αρχή, έχουμε δημοσίως διατυπώσει τις ανησυχίες μας αναφορικά με την απόφαση, παρόλα αυτά εργαστήκαμε σκληρά προς τη συμμόρφωσή μας με αυτήν, και το πράξαμε με συνείδηση και σε συνεργασία με τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων. Μέχρι σήμερα, έχουμε διαχειριστεί αιτήματα διαγραφής περισσότερων από 2 εκατομμύρια αποτελεσμάτων αναζήτησης στην Ευρώπη, και απομακρύνει περισσότερα από 800.000 εξ αυτών. Έχουμε, επιπλέον, φροντίσει, με μεγάλη , να μη διαγράψουμε αποτελέσματα δημοσίου ενδιαφέροντος, όπως ακριβώς όρισε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι περισσότερες δε Αρχές Προστασίας Δεδομένων έχουν καταλήξει πως η συγκεκριμένη προσέγγιση διασφαλίζει την ενδεδειγμένη ισορροπία.”Google

Είναι γνωστό ότι η εταιρεία συλλέγει κάθε πληροφορία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, κάτι που την έχει βάλει πολλές φορές στο στόχαστρο ομάδων προστασίας προσωπικών δεδομένων και ακτιβιστών. Τι συμβαίνει όμως με το δικαίωμα στη λήθη; Μήπως η ανακοίνωση της εταιρείας που δείχνει να ανησυχεί για τις παρενέργειες του νέου μέτρου, είναι άλλο ένα προ-δικαστικό τέχνασμα, αναρωτηθήκαμε στην δημοσίευση της 16ης Νοεμβρίου.

Χθες λοιπόν αρκετά ειδησεογραφικά , ανέφεραν ότι η Google συλλέγει ενεργά δεδομένα ς από τους χρήστες του Android ακόμη και όταν οι υπηρεσίες τοποθεσίας έχουν απενεργοποιηθεί στην .

Σύμφωνα με μια δημοσίευση της Quartz από τις αρχές του 2017, οι συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android συλλέγουν διευθύνσεις κοντινών των πύργων και στέλνουν τα δεδομένα πίσω στην Google. Το πιο ανησυχητικό μέρος είναι ότι αυτό συμβαίνει ακόμα και όταν οι υπηρεσίες εντοπισμού θέσης είναι απενεργοποιημένες.

Μετά την δημοσίευση, το Mountain View δεσμεύτηκε να λάβει άμεσα μέτρα για να αποφευχθεί η παραπάνω συμπεριφορά, και υποσχέθηκε ότι το θέμα θα έχει αποκατασταθεί πλήρως μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.

“Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ξεκινήσαμε να εξετάζουμε τους κώδικες των Cell ID για να βελτιώσουμε περαιτέρω την ταχύτητα και την απόδοση της παράδοσης μηνυμάτων”, ανέφερε ο εκς της Google. “Ωστόσο, ποτέ δεν ενσωματώσαμε το Cell ID στο σύστημα συγχρονισμού του δικτύου μας, και έτσι τα δεδομένα διεγράφησαν άμεσα”.

Έτσι παρατηρούμε ότι αν και η Google ανησυχεί και το εκφράζει με δελτία τύπου για την αναγκαστική αφαίρεση πληροφοριών που είναι διαθέσιμες για όλους μέσω της βάσης δεδομένων της μηχανής αναζήτησης, από την άλλη συλλέγει κρυφά δεδομένα χρησιμοποιώντας και πάλι το κλισέ που την θέλει να το κάνει “για το καλό μας.”

Αυτό σηματοδοτεί τη δεύτερη φορά τους τελευταίους μήνες που η εταιρεία συνελήφθη να συλλέγει δεδομένα χρηστών υπό αμφισβητήσιμες συνθήκες.

Νωρίτερα τον Οκτώβριο, ένα νήμα στο Reddit προειδοποιούσε χρήστες του Android ότι η Google διαθέτει ένα API αναγνώρισης δραστηριότητας το οποίο επιτρέπει σε εφαρμογές τρίτων να παρακολουθούν τη φυσική σας δραστηριότητα – ακόμη και όταν η συσκευή σας είναι εκτός σύνδεσης.

“Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι οι αλγόριθμοι ActivityRecognition λειτουργούν και εκτός σύνδεσης, αλλά δεν γνωρίζουμε αν κάποιο από αυτά τα δεδομένα αποστέλλεται στους διακομιστές της Google (πιθανώς δεν το χρειάζονται, αφού έχουν ήδη πρόσβαση στην γεωγραφική μας θέση και πάλι μέσω των υπηρεσιών Play” αναφέρει ο CTO του SmarterTime Anis Fehri.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).