Firefox – Chrome: τι σημαίνει το block των ad trackers

Το ίδρυμα Mozilla ανακοίνωσε την έκπληξη χθες: ο Firefox θα αποκλείσει σύντομα τους ad trackers από προεπιλογή. Το κέρδος θα είναι μεγάλο για τον τελικό χρήστη που ενδιαφέρεται για το απόρρητό του αλλά και τις επιδόσεις του browser. Φυσικά η Google θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να κάνει κάτι παρόμοιο στον .Firefox

Το ίδρυμα Mozilla άρχισε να σκέφτεται ένα Firefox που θα αποκλείει τα ad trackers από προεπιλογή εδώ και αρκετό καιρό. Το κάνει από τότε που η εταιρεία πρόσθεσε το Tracking Protection στην ιδιωτική περιήγησης του Firefοx 42 τον Νοέμβριο του 2015.

Με την κυκλοφορία του Firefox 57 () τον Νοέμβριο του 2017, εμφανίστηκε μια επιλογή για να ενεργοποίησης του Tracking Protection και εκτός ιδιωτικής περιήγησης, αλλά μέχρι και σήμερα δεν είναι ακόμα ενεργοποιημένη από προεπιλογή.

Είναι όμως στον Firefox για iOS ενώ ο Firefοx για Android αναμένεται να ακολουθήσει το παράδειγμα, όπως θα το κάνει και ο Firefοx για Desktops, όπου το Tracking Protection υπάρχει αλλά οι χρήστες θα πρέπει να το ενεργοποιήσουν χειροκίνητα.

Χθες λοιπόν μάθαμε ότι η εταιρεία αναπτύσσει τρία νέα χαρακτηριστικά εντοπισμού σφαλμάτων στον Firefox για επιφάνεια εργασίας, που στοχεύουν τους trackers που επιβραδύνουν την φόρτωση της σελίδας, τους trackers που λειτουργούν σε διάφορους ιστότοπους και διανέμουν παρακολούθησης, αλλά και τους trackers που πραγματοποιούν fingerprint ή και mining.

Αν λοιπόν ένας από τους επερχόμενους Firefox σταματήσει την παρακολούθηση του τελικού χρήστη μεταξύ των ιστοτόπων, η Google δεν θα μπορέσει να τον ανταγωνιστεί. Θα αλλάξει εντελώς το παιχνίδι των browsers, αφού η συγκεκριμένη έκδοση του Firefοx θα χτυπήσει τον Chrome κάτω από την μέση: στις διαφημίσεις…

Δεν μιλάμε για μπλοκαρισμένες διαφημίσεις, αφού και ο Chrome έχει ξεκινήσει να εμποδίζει ορισμένες διαφημίσεις από προεπιλογή. Η δήλωση του Mozilla για αποκλεισμό των trackers δεν πρόκειται να εμποδίζει τις διαφημίσεις άμεσα, αλλά θα παρεμποδίζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύουν τους χρήστες. Ο αποκλεισμός της παρακολούθησης μεταξύ ιστοσελίδων από προεπιλογή θα είναι μια τεράστια νίκη για τους χρήστες.

Ο Chrome σε αυτό το σημείο δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί με τον Firefox αν δεν αλλάξει φιλοσοφία όλη η εταιρεία. Η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τις διαφημίσεις και η παρακολούθηση μεταξύ ιστοσελίδων είναι ζωτικής σημασίας για χιλιάδες διαφημιζόμενους.

Η Google θα συνεχίσει να αποκλείει τις “κακές διαφημίσεις” στον Chrome. Αυτό μπορεί να φαίνεται καλό στους χρήστες αλλά από άποψη της απόδοσης και της ιδιωτικότητας, η νέα στρατηγική Firefox του Mozilla θα είναι πολύ πιο αποτελεσματική. Το ίδρυμα Mozilla δεν τίποτα στους διαφημιστές.

Έτσι ο Chrome και ο Firefox φέρνουν πίσω τον πόλεμο των προγραμμάτων περιήγησης. Η Google προσπάθησε να μας ξεγελάσει με ένα επιλεκτικό αποκλεισμό διαφημίσεων, αλλά το ίδρυμα Mozilla χτυπά ακριβώς εκεί που πονάει.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).