Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σχέδια της για τη ρύθμιση της πολιτικής διαφήμισης, αποσαφηνίζοντας τις ευθύνες των διαδικτυακών πλατφορμών, των διαφημιστών και των πολιτικών συμβούλων.
Παρουσιάζεται σήμερα, το σχέδιο δράσης τη; ευρωπαϊκής ένωσης και έχει τρεις βασικούς πυλώνες: την προώθηση ελεύθερων και δίκαιων εκλογών, την ενίσχυση της ελευθερίας των μέσων ενημέρωσης, του πλουραλισμού και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης.
“Με την ψηφιακή επανάσταση να βρίσκεται σε εξέλιξη, οι πολίτες θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν επιλογές και οι απόψεις να μπορούν να εκφράζονται ελεύθερα”, αναφέρει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen.
“Τα γεγονότα πρέπει να ξεχωρίζουν από τη μυθοπλασία και τα ελεύθερα μέσα ενημέρωσης και η κοινωνία των πολιτών θα πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν σε μια ανοιχτή συζήτηση, απαλλαγμένη από κακοήθεις παρεμβάσεις. Ως εκ τούτου, η ΕΕ αναλαμβάνει δράση για να κάνει τις δημοκρατίες μας στην ΕΕ πιο ανθεκτικές.”
Θα μπορούσαν να επιβληθούν συγκεκριμένες υποχρεώσεις στους διαδικτυακούς διαμεσολαβητές και στους παρόχους διαφημιστικών υπηρεσιών, που θα κάνουν αναγκαία την τήρηση αρχείων, τις απαιτήσεις δημοσιοποίησης, τη διαφάνεια των τιμών που πληρώνονται και τα κριτήρια στόχευσης.
Ωστόσο, αυτή θα είναι μια αργή διαδικασία, και κάθε αλλαγή στο νόμο θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ.
Υπάρχουν επίσης σχέδια για τη βελτίωση της ικανότητας της ΕΕ να αντιμετωπίσει ξένες παρεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής κόστους στους δράστες. Η Επιτροπή θα εκδώσει οδηγίες για την ενίσχυση του κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση την επόμενη άνοιξη και θα δημιουργήσει ένα ισχυρότερο πλαίσιο για την παρακολούθηση της εφαρμογής του.