Windows 10 Οδηγίες χρήσης-λύσης προβλημάτων μικροφώνου

Όντας χρήστης με άπειρο χρόνο (λόγω ανεργίας) για να διαβάζω, να μαθαίνω και να “χρησιμοποιώ” το μυαλό μου, μπόρεσα επί μια δεκαετία να ασχοληθώ εντονότερα ως χομπίστας με υπολογιστές. Είτε σε επίπεδο μηχανήματος (hardware) είτε λογισμικού ().

Λογισμικού είτε της μικρομάλακης (microsoft – windows) είτε της κοινότητας linux, που είναι η αγάπη μου (αλλά όχι του webex …)

Εν κατά κλείδι, έχοντας αποκτήσει κάποια εμπειρία χρήστη, και έχοντας έναν μεγάλο κύκλο φίλων και γνωστών που τους φτιάχνω διάφορα όταν έχουν προβλήματα είτε μέσω του προτος απομακρυσμένης λειτουργίας team viewer είτε μέσω εναλλακτικών του όπως το Ammyy κλπ. διαπίστωσα και μεταφέρω ένα σωρό προβλήματα στην αναγνώριση του μικροφώνου στα windows 10. Πολλά δε εξ αυτών ήταν σε μηχανήματα της HP.

Προβλήματα που διαπίστωσα πως είχαν παιδάκια μαθητές και ενήλικες σε υπολογιστές τους

α) πρόβλημα : “ο εκτυπωτής μου ζητάει να του πατάω το enter σε κάθε σελίδα ενός ενιαίου πολυσέλιδου κειμένου. Και, αν έχω να εκτυπώσω ένα κείμενο 20 σελίδων, πρέπει να του πατήσω 20 φορές το enter ή το ok στην οθόνη του. Αυτό δε, το κάνει παρά την επανεκκίνηση σε εκτυπωτή και σε υπολογιστή”

Πρόταση λύσης προβλήματος : σβήνουμε τον εκτυπωτή. Βγάζουμε την πρίζα από το ρεύμα. Πατάμε το κουμπί για να “φύγει” όλο το ρεύμα και ο στατικός ηλεκτρισμός που ενδεχομένως να έχουν αποθηκεύσει λανθασμένες εντολές στη μνήμη αλλά και στους πυκνωτές του.

β) πρόβλημα : χρησιμοποιώντας τα παιδιά κατά την τηλε… εκπαίδευση το webex, χάθηκε το μικρόφωνο από την μπάρα εργασίας κι κατ' επέκταση δεν τον ακούει ο δάσκαλος και οι συμμαθητές του.

Πρόταση λύσης προβλήματος : αυτό το πρόβλημα το διαπίστωσα 1) σε laptop 2) σε φορητούς υπολογιστές (laptop) κυρίως της HP και της Acer αλλά και σε Lenovo. Όλα τα που είχαν το πρόβλημα ήταν μηχανήματα παλαιά. Στην καλύτερη 7 ετών και στη χειρότερη άνω των 12 και 15 …

Επί της ουσίας : χρησιμοποιούμε ακουστικά κινητού βάζοντάς τα στην είσοδο (εμπρός αριστερά συνήθως) του laptop. Αν ο υπολογιστής μας έχει μόνο μια τρύπα (είσοδο) για ακουστικά και μικρόφωνο, τότε θα ακούμε και θα μιλάμε μέσα από τα ακουστικά. Αν έχει δύο, τότε βάζουμε τα ακουστικά του κινητού στην είσοδο των μικροφώνων, για να μπορούμε να έχουμε ομιλία από το μικρόφωνο του κινητού και άκουσμα από τα ηχεία του laptop.

Αν δεν πιάσει το “κόλπο” τότε, αναγκαστικά, κάνουμε (αν έχουμε windows 10) “αποκατάσταση προβλήματος” από τις ρυθμίσεις των windows 10 (έχουν ως εικόνα το γρανάζι)
Δηλαδή πατάμε (επιλέγουμε) → ρυθμίσεις (και μεγιστοποιούμε αν δεν είναι ήδη το παραθυρο των ρυθμίσεων)→ συμπληρώνουμε στο κενό πεδίο στην κορυφή του παραθύρου το “αντιμετώπιση προβλημάτων” → επιλέγουμε το “ρυθμίσεις ήχου” →

Στο παράθυρο που θα ανοίξει, κατεβαίνουμε λίγο προς τα κάτω και επιλέγουμε, κάνουμε κλικ -κάτω από τον τίτλο “Είσοδος” το πεδίο (δηλαδή στο εικονικό κουμπί) που λέει “αντιμετώπιση προβλημάτων”.

Στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγουμε (μαρκάρουμε) το “μικρόφωνο, ευελπιστώντας η πάνσοφη Microsoft με την τηλεμετρία και της “σοφία” της να μας βρει το πρόβλημα και να το επιδιορθώσει αυτόματα …

Αν δεν πιάσει και αυτός ο τρόπος και το μικρόφωνο μας δεν λειτουργεί τότε, ανοίγουμε το “εξερεύνηση αρχείων” (το κίτρινο φακελάκι στο κάτω μέρος της οθόνης μας → στην αριστερή πλευρά του παραθύρου που γράφει “αυτός ο υπολογιστής” κάνουμε δεξί κλικ επάνω του, και επιλέγουμε το “διαχείριση” → στο νέο παράθυρο που ανοίγει, επιλέγουμε στα αριστερά του το πεδίο που λέει “διαχείριση συσκευών” → στο δεξιό τμήμα του παραθύρου εμφανίζονται όσο υλικό περιλαμβάνει ο υπολογιστής μας, → κάνουμε κλικ στο “είσοδοι και έξοδοι ήχου” (Α της φωτογραφίας) → όπου ξεδιπλώνονται ότι συσκευές ήχου (μικρόφωνα – μεγάφωνα) έχει ο υπολογιστής μας → κάνουμε κλικ στο “μικρόφωνο” (Γ της φωτογραφίας) → κάνουμε δεξί κλικ επάνω του → επιλέγουμε το “ενημέρωση προγράμματος οδήγησης → στο νέο παράθυρο που ανοίγει επιλέγουμε το “αυτόματη ενημέρωση για …”, ευελπιστώντας πως θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Αν δεν πιάσει ούτε αυτή η λύση, τότε, αν θεωρούμε πως ξέρουμε τι κάνουμε, επιλέγουμε το “Δ” της φωτογραφίας δηλαδή εκείνο που λέει “κατάργηση εγκατάστασης συσκευής” → αφού τελειώσουν ότι κάνουν τα … πάνσοφα windows, κάνουμε επανεκκίνηση του υπολογιστή μας και ελπίζουμε πως όλα θα είναι καλά.

Τελειώνοντας αναφέρω πως διαπίστωσα και πολλά προβλήματα σε παλαιά laptops, μετά τις πρόσφατες ανανεώσεις της microsoft, στο touchpad των μηχανημάτων αυτών.

Παραδείγματος χάριν : μόλις το ακουμπάει ο χρήστης του, να ανοίγει το παράθυρο στα δεξιά που αναφέρεται ως “διαχείριση ειδοποιήσεων”, ή να εκτελείται η εντολή “time line” κλπ.
Σ αυτά τα προβλήματα η λύση βρίσκεται στην απενεργοποίηση των “χειρονομιών” (gestures), πάλι μέσα από το “ρυθμίσεις” των windows 10, χειρονομιών με 1, 2, 4 δάκτυλα, επί του touchpad.
Επίσης, μια πρόχειρη λύση είναι η χρήση ποντικιού (mouse), παρακάμπτοντας την χρήση του touchpad.

Όμως εδώ που βρίσκομαι γράφω μέσω πανάκριβων (στο κινητό internet έχουμε σε όλη την Ευρώπη τα πιο ακριβά) δεδομένων κινητής τηλεφωνίας κι έτσι δεν έχω πολλές δυνατότητες για να περιγράψω και να γράψω αναλυτικότερα και περισσότερα, αλλά ούτε να περιγράψω αναλυτικά τη χρήση booster όπως το iobit που βρίσκει σύγχρονους ή και ελλιπείς εγκατεστημένους οδηγούς στον υπολογιστή μας.

Διαπίστωσα επίσης πρόβλημα σε ταμπλέτα που περιγράφεται ως εξής : η ηλιθιότητα του πωλητή καταστήματος σε ενήλικα που τηλε… εργάζεται, τον ώθησε να πουλήσει στον … αγοραστή – εργαζόμενο και θήκη προστασίας που κάλυπτε – πίεζε μόνιμα το πλήκτρο αύξησης έντασης του ήχου. Αποτέλεσμα ;

Μόλις πάταγε ο αγοραστής της ταμπλέτας το πλήκτρο για να ανάψει η ταμπλέτα, εκείνη θεωρούσε πως ήθελε να μπει στα “ενδότερα” του android (βλέπε hard reset, reset, κλπ) και δεν μπορούσε ο άνθρωπος να καταλάβει τον λόγο που μια ταμπλέτα των 250 € είναι νεκρή από την πρώτη μέρα λειτουργίας της …

Ευχαριστώντας όλους σας που ανέχεστε τον τρόπο γραφής και περιγραφής μου (σ.σ. δεν αναφέρομαι στα των τεχνικών θεμάτων αλλά του πως αισθάνομαι που διαλύεται η μαθητική κοινότητα προς χάριν του κέρδους των Microsoft-windows, Apple-mac, Google-android) αλλά και της Cisco-webex (όπου ΔΕΝ λειτουργεί στο δωρεάν περιβάλλον της Linux ή ΑΝ λειτουργεί θα πρέπει να είσαι ο Τόρβαλντ που έφτιαξε το Linux …) σας χαιρετώ θυμίζοντάς σας πως μπορούμε να μαθαίνουμε πάρα πολλά από το internet. Και όχι μόνο πως να (το) …. παίζουμε, μιας και δεν θέλουμε και δεν θα γίνουμε τμήμα του “οδηγίες χρήσης του μυαλού” …

Σχόλιο. Όσοι δεν δύνανται να κάνουν σταδιακά όσα προτείνονται ανωτέρω, ας πάνε σε ένα μαγαζί τεχνητών όπου όμως θα πρέπει να ξέρουν ότι : το φόρτωμα των windows 10 (αν χρειαστεί) κοστίζει περί τα 50 € και αυτό δεν έπεται και την παραμετροποίηση των επιμέρους υποσυστημάτων (δηλαδή τη σωστή λειτουργία touchpad, μικροφώνου κλπ) καθώς αυτά χρεώνονται έξτρα …

Σημειώσεις για το τέλος : η πιο χαώδης κατάσταση για να συνδέσεις εκτυπωτή HP 10ετίας σε windows 10 ήταν στα μηχανήματα της HP όπου

α) δεν υπήρχαν drivers στη σελίδα της η οποία με τη σειρά της HP σε παρέπεμπε στην microsοft,

β) δεν “έβλεπε” τον εκτυπωτή 10ετίας το “εργαλείο” της HP για αυτόματο σετάτισμα του εκτυπωτή, κι έτσι αναγκαστικά έβρισκα σε sites τρίτων τους οδηγούς (που ήταν για εκδόσεις win 7, 8, 8.1) και αφού τους κατέβαζα, από το παράθυρο ρυθμίσεις → συσκευές → εκτυπωτές και σαρωτές, έκανα ενημέρωση των drivers σε κατάσταση προσομοίωσης με windows 7, 8 κλπ.

Και μετά απ όλα αυτά, ας φωνάξουμε όλοι παρέα, “ζήτω η τηλεμάθηση”, “ζήτω η ”, ζήτω τα ζήτω” …

Γιώργος Θ. Κανελλάκης

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by George Kanellakis

Νεανίας αρκετών δεκαετιών που ακόμη και στα 110 μου χρόνια θα ζω με νεωτεριστικές ιδέες αλλά παλαιές Αρχές

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).