DuckDuckGo: H Google σας παρακολουθεί ακόμα και είστε ανώνυμοι ή ανενεργοί χρήστες

Η DuckDuckGo πραγματοποίησε μια μελέτη τον Ιούνιο του 2018, στην οποία εξέτασε προσεχτικά τον τρόπο με τον οποίο η Google επεξεργάζεται τα αποτελέσματα για τους συνδεδεμένους, καταργημένους και ανώνυμους χρήστες.

DuckDuckGo

Παρόλο που η μελέτη του DuckDuckGo μπορεί να φανεί αρκετά προκατειλημμένη, δεδομένου ότι ως και αυτή μία μηχανή αναζήτησης είναι άμεσος ανταγωνιστής της Google, τα ευρήματά τους είναι ενδιαφέροντα για όποιον θέλει να εξετάσει καλύτερα τις εσωτερικές λειτουργίες της Google.

Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της μελέτης, τα εξατομικευμένα αποτελέσματα της Google εμφανίζονται ανάλογα με τις προσωπικές πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί προηγουμένως για τους συγκεκριμένους χρήστες (π.χ. αναζήτηση, περιήγηση και ιστορικό αγορών), προσθέτοντας αυτόματα κάθε ένα από αυτά σε ένα λεγόμενο “filter bubble” (φίλτρο φυσαλλίδα).

Η Google χρησιμοποιεί αυτό το filter bubble για να προσαρμόσει ιδιαίτερα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται σε ένα χρήστη, ο οποίος αναζητά έναν συγκεκριμένο όρο ή φράση, και έτσι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στη μελέτη να βλέπουν αποτελέσματα μοναδικά για αυτούς.

Επιπλέον, παρόλο που η Google ισχυρίζεται ότι εργάστηκε για την αφαίρεση της του “φίλτρου” που έδειχνε τα αποτελέσματα που θα ήθελαν οι χρήστες, η DuckDuckGo ανακάλυψε, με τη βοήθεια των 87 εθελοντών που συμμετείχαν στη μελέτη, ότι οι χρήστες είδαν αποτελέσματα μοναδικά στον κάθε ένα, ακόμα και όταν αποσυνδέθηκαν ή όταν ήταν σε λειτουργία ιδιωτικής περιήγησης.

Οι χρήστες είναι παγιδευμένοι στο “φίλτρο φυσαλλίδας” της Google ακόμα και μετά την αποσύνδεση τους και την ανώνυμη περιήγησή τους.
Επίσης, η Google εμφάνισε σε μερικούς από τους συμμετέχοντες στην μελέτη, κάποια αποτελέσματα αναζήτησης, τα οποία οι άλλοι χρήστες δεν κατάφεραν να δουν όσο και αν τα έψαχναν, αν και ήταν σε κατάσταση ανώνυμης περιήγησης ή σε αποσύνδεση. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι, αν η Google είχε καταργήσει τη μεροληψία του filter bubble θα έπρεπε θα έβλεπαν όλοι τα ίδια αποτελέσματα, πλην όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και αντίθετα, με την σύνδεση ενός χρήστη στο ο κινητήρας της αναζήτησης της Google χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που ήδη γνωρίζει, για την παροχή εξατομικευμένων αποτελεσμάτων.

Σύμφωνα με την DuckDuckGo, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία ιδιωτικής περιήγησης ή αν είστε αποσυνδεδεμένοι από το λογαριασμό της Google, μην περιμένετε την ανωνυμία που φαντάζονται οι περισσότεροι άνθρωποι. Στην πραγματικότητα, δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιήσετε την αναζήτηση Google και να αποφύγετε το φίλτρο φυσαλλίδας της.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι τεχνικές αποτύπωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων καθώς και οι διευθύνσεις IP, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση ατόμων ακόμα και όταν αυτοί πιστεύουν ότι επισκέπτονται τον ιστό ανώνυμα. Σε αυτό το σημείο ίσως αξίζει να κάνετε και εσείς μία . Συνδεθείτε κανονικά σε ένα λογαριασμό της Google, κάντε μία αναζήτηση με ένα τυχαίο αγγλικό όρο και δείτε τα 5 πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης. Αποσυνδεθείτε, μεταβείτε στον σας σε ανώνυμη περιήγηση και κάντε αναζήτηση με τον ίδιο όρο. Και τέλος ανοίξτε τον Tor ή έναν Opera που έχει proxy και κάντε ξανά την ίδια αναζήτηση. Συγκρίνεται τα 5 πρώτα αποτελέσματα για τις 3 αυτές αναζητήσεις.

Όλα τα δεδομένα DuckDuckGo που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της μελέτης, καθώς και οι οδηγίες και τα αποτελέσματα αναζήτησης που επιτεύχθηκαν, μαζί με τον κώδικα που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των πληροφοριών, είναι ελεύθερα και διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της και είναι έτοιμα να εξεταστούν από οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να επαληθεύσει τα ευρήματά τους.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).