Η εφαρμογή καιρού σάς κατασκοπεύει;

Υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο η αγαπημένη σας εφαρμογή καιρού στο κινητό σας να σας κατασκοπεύει. Δείτε πως να την ελέγξετε και τι πρέπει να προσέχετε.

καιρός,εφαρμογή,weather,smartphone

Οι εφαρμογές καιρού έχουν ένα σκοτεινό παρελθόν όσο αναφορά το απόρρητο σας. Το να γνωρίζετε τι καιρό θα κάνει στην περιοχή σας είναι πάρα πολύ χρήσιμο, αλλά η επιλογή της κατάλληλης για αυτό εφαρμογής θα πρέπει να βασίζεται στο απόρρητο και στην διαφανή πολιτική του κατασκευαστή της, παρά στα αποτελέσματα και στην εμφάνιση.

Θέλετε να κοιτάτε μία εφαρμογή καιρού για να βλέπετε τον καιρό και όχι για να σας βλέπουν. Αλλά εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές καιρού που τους παρακολουθούν και παραβιάζουν το απόρρητό τους.

Δείτε πως να ελέγξετε την εφαρμογή που έχετε εγκαταστήσει και τι πρέπει να προσέχετε.

Γιατί οι εφαρμογές καιρού είναι ο εφιάλτης του απορρήτου;

spy

Αν έχετε ψάξει για εφαρμογές καιρού στο Apple App Store ή στο Google , πιθανότατα θα έχετε συγκλονιστεί από τον τεράστιο αριθμό τους. Και όχι μόνο το πλήθος τους, αλλά και το πόσες φορές τις έχουν κατεβάσει. Οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές καιρού έχουν εκατομμύρια λήψεις.

Και δεν είναι τυχαίοι αυτοί οι αριθμοί. Οι εφαρμογές καιρού είναι απαραίτητα εργαλεία για όλους τους χρήστες, αφού το να γνωρίζετε εκ των προτέρων τι καιρό θα κάνει τις επόμενες ημέρες σας δίνει την δυνατότητα να προγραμματίσετε μία βόλτα, μία εργασία και ένα σωρό άλλες δραστηριότητες.

Έχοντας ένα μικρό υπολογιστή στην τσέπη σας που μπορεί να βλέπει τον καιρό και να σας στέλνει ειδοποιήσεις για βροχή, σας βοηθά να προγραμματίσετε μία πεζοπορία ή μια βόλτα με ποδήλατο στην φύση.

Επιπλέον, τα δεδομένα καιρού παρέχονται στους προγραμματιστές εφαρμογών. Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία κάθε χώρας αλλά και οι διεθνείς οργανισμοί που ασχολούνται με τον καιρό, παρέχουν δωρεάν όλες τις βασικές πληροφορίες για μία 5ημερη πρόγνωση. Επίσης οι μετρήσεις των μετεωρολογικών σταθμών παρέχονται και αυτές δωρεάν σε πραγματικό χρόνο.

Υπάρχει μία μικρή χρέωση όταν η πληροφορία γίνεται πολύ εξιδεικευμένη, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τον τυπικό, μέσο χρήστη ενός κινητού. Μη έχοντας λοιπόν πρακτικά κανένα έξοδο, οι προγραμματιστές βγάζοντας μία εφαρμογή για το καιρό, μπορούν να δημιουργούν μόνο έσοδα από αυτήν.

Και ποιος είναι ο ευκολότερος τρόπος δημιουργίας εσόδων από μια εφαρμογή; Όχι χρεώνοντας για την εφαρμογή ή προσφέροντας μια συνδρομή, αφού πολλοί χρήστες αντιστέκονται απίστευτα στο να πληρώσουν για μια εφαρμογή, αλλά με την εμφάνιση διαφημίσεων, την χρηστών και την πώληση των δεδομένων των χρηστών.

Και μην νομίζετε ότι είμαστε εμμονικοί με το απόρρητο. Το πρόβλημα δεν είναι καθόλου θεωρητικό. Έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα παραβιάσεων της ιδιωτικής ζωής όλα αυτά τα χρόνια, μέσω τέτοιων εφαρμογών.

Το 2017, ένας ερευνητής ασφαλείας ανακάλυψε ότι η εταιρεία AccuWeather παρακολουθούσε από την εφαρμογή της τους χρήστες και μοιραζόταν τα δεδομένα τους, ακόμη και όταν οι χρήστες είχαν ζητήσει σαφώς να εξαιρεθούν. Στη συνέχεια, η AccuWeather ισχυρίστηκε ότι δεν είχε ιδέα για το ζήτημα και κατηγόρησε μια υπηρεσία με την οποία συνεργάζονταν, αλλά ουσιαστικά δεν έγινε πιστευτή.

Το 2018, οι New York Times δοκίμασαν πολλές δημοφιλείς εφαρμογές και παρακολούθησαν τα μοτίβα συλλογής και διανομής των δεδομένων τους. Αξιοσημείωτο στη αναζήτησή τους σχετικά με τις εφαρμογές καιρού, είναι ότι η δημοφιλής εφαρμογή καιρού WeatherBug βρέθηκε ότι μοίραζε τα ακριβή των χρηστών με 40 διαφορετικές εταιρείες.

Το 2019, ήταν η σειρά της εφαρμογής Weather Channel να μπει στο στόχαστρο. Η εταιρεία που διαχειριζόταν την εφαρμογή μηνύθηκε με το αιτιολογικό ότι συνέλεγε και πουλούσε δεδομένα χρηστών με τρόπο που δεν φαινόταν ξεκάθαρα στους χρήστες, ώστε να το γνωρίζουν. Τελικά έγινε συμβιβασμός με τον μηνυτή και η εταιρεία απλώς ενημέρωσε την πολιτική απορρήτου της.

Και αυτά τα τρία πραγματικά γεγονότα αναφέρονται σε εφαρμογές πολύ υψηλού προφίλ που χρησιμοποιούνται από δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους. Τα εφαρμογών έχουν γεμίσει με εφαρμογές καιρού όλα αυτά τα χρόνια, με αποτέλεσμα πρακτικά το θέμα να μην μπορεί εύκολα να παρακολουθηθεί.

Το 2019, οι ερευνητές ασφαλείας αποκάλυψαν ότι πολλές εφαρμογές καιρού όχι μόνο παρακολουθούν και συλλέγουν δεδομένα, αλλά και εγγράφουν τους χρήστες σε υπηρεσίες, πλαστογραφούν τα κλικ σε διαφημίσεις και άλλες απρόβλεπτες απάτες.

Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν άθελά τους προσωπικές πληροφορίες, όπως τις καθημερινές μετακινήσεις τους, οι οποίες πουλήθηκαν σε διαφημιστές.

Φυσικά δεν μπορούμε να βάλουμε όλες τις εφαρμογές καιρού στο ίδιο τσουβάλι, αλλά το να κατεβάζετε αψήφιστα μία τέτοια εφαρμογή χωρίς κάποιον έλεγχο, και μάλιστα με τέτοιο ιστορικό, δεν είναι και πολύ έξυπνο εκ μέρους σας.

Επομένως, υπάρχουν σαφώς σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων σας στις εφαρμογές καιρού. Πως σας αφορά όλο αυτό, εσάς που απλά θέλετε να μάθετε αν θα βρέξει σήμερα ή αν ο αριθμός της σκόνης ή της γύρης ή του νέφους είναι αρκετά υψηλός και πιθανά να χρειαστεί να πάρετε επιπλέον φάρμακο για την αλλεργία σας;

Δείτε τι πρέπει να κάνετε σχετικά με την παρακολούθηση που μπορεί να υποστείτε από μία εφαρμογή καιρού.

Κάντε έλεγχο στην τρέχουσα εφαρμογή σας

spy detective analize track

Πιθανότατα έχετε ήδη εγκαταστήσει μια τέτοια εφαρμογή στο τηλέφωνό σας. Πιθανά  να σας αρέσει πολύ αυτή η εφαρμογή, λόγω των γραφικών της και της ευκολίας ανάγνωσης που διαθέτει. Δεν επιθυμούμε να σας πούμε να την αλλάξετε με μία άλλη, αλλά τουλάχιστον θα πρέπει να την εξετάσετε δίνοντας προσοχή στον βασικό έλεγχο απορρήτου.

Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή καιρού της επιλογής σας. Δείτε την καταχώριση της εφαρμογής τόσο στο Apple App Store όσο και στο . Η διαφάνεια του απορρήτου έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, χάρη στην ευαισθητοποίηση του κοινού και ως απάντηση στις πιέσεις από τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πώς χρησιμοποιεί η εφαρμογή καιρού σας τα δεδομένα; Ποια είναι η πολιτική απορρήτου της εταιρείας; Έχει ακουστεί τώρα ή πρωτύτερα κάτι για την εταιρεία αυτή;

Με την πληθώρα των επιλογών για εφαρμογές καιρού είναι σοφό να αποφύγετε εφαρμογές που έχουν και τα παραμικρό αρνητικό παράπτωμα, αντί να υποθέσετε ότι οι εταιρείες έχουν αλλάξει συμπεριφορά.

Μπορείτε να ελέγξετε από τα καταστήματα τις άδειες που απαιτεί η εφαρμογή σας.  Αλλά και αν της κόψετε όλες τις άδειες που θέλει, θεωρητικά η εφαρμογή δεν θα πρέπει να σταματήσει να εργάζεται και θα πρέπει να σας δίνει πληροφορίες καιρού για την περιοχή που της δηλώνετε.

Αν δεν το κάνει και αρνείται να τρέξει, καλύτερα να την διαγράψετε και να ψάξετε για άλλη.

Για τον βασικό σκοπό ύπαρξης της, η εφαρμογή καιρού σας δεν χρειάζεται να γνωρίζει την ακριβή τοποθεσία σας. Μπορείτε εναλλακτικά να απενεργοποιήσετε τα ακριβή δεδομένα τοποθεσίας σε επίπεδο εφαρμογής, τόσο σε Android όσο και σε iOS .

Με αυτόν τον τρόπο, η εφαρμογή καιρού σας θα γνωρίζει στο περίπου που βρίσκεστε, για παράδειγμα, στην Αθήνα, και όχι σε κάθε διεύθυνση που έχετε επισκεφτεί και τη διαδρομή που ακολουθήσατε για να εργαστείτε.

Ταυτόχρονα, θα σας γλιτώσει από το να την ενημερώνετε για την γενικότερη τοποθεσία σας εάν ταξιδεύετε σε μεγάλες αποστάσεις και θέλετε οι ενημερώσεις καιρού να παραμένουν συνεχώς ενημερωμένες για την περιοχή σας.

Εάν δεν ταξιδεύετε μεγάλες αποστάσεις και απλά κινήστε εντός μία πόλης ή μίας περιφέρειας,  εξετάσετε το ενδεχόμενο να απενεργοποιήσετε εντελώς την παρακολούθηση τοποθεσίας για την εφαρμογή και απλά να της δηλώσετε να σας δείχνει πάντα την Αθήνα, για παράδειγμα.

Πληρώστε την εφαρμογή

καιρός,εφαρμογή,weather,smartphone

Σε όλους αρέσουν οι δωρεάν εφαρμογές. Ειδικότερα σε εμάς που υποστηρίζουμε ένα δωρεάν, ελεύθερο, ανοικτό διαδίκτυο.

Το θέμα είναι ότι και οι προγραμματιστές θα πρέπει να αμειφθούν, αλλά και η συλλογή και η συγκέντρωση δεδομένων καιρού σε μικρή γεωγραφική κλίμακα και με ακρίβεια, δεν είναι φθηνή.

Στα παρασκήνια η εφαρμογή καιρού σας (ή τουλάχιστον η πλατφόρμα που την οδηγεί) πραγματοποιεί πολλές κλήσεις API σε μία ή περισσότερες μετεωρολογικές υπηρεσίες. Μόλις ξεπεράσετε το χαμηλό ποσοστό κλήσεων API που μπορείτε να έχετε από μία δωρεάν εφαρμογή, το πράγμα αρχίζει να γίνεται ακριβό.

Κάποιος πρέπει να πληρώσει τόσο για το κόστος ανάπτυξης της εφαρμογής όσο και για όλες αυτές τις κλήσεις API. Επομένως, ακόμα κι αν έχετε αποστροφή να πληρώσετε για μια εφαρμογή, σκεφτείτε ότι οι επιλογές σας είναι συνήθως:

  • είτε να υπομένετε διαφημίσεις (και πιθανά προβλήματα απορρήτου),
  • είτε να απολαμβάνετε λιγότερες δυνατότητες,
  • είτε να επιδοτείται η χρήση της εφαρμογής σας από τα άτομα που πληρώνουν ή κάνουν δωρεές στο κατασκευαστή
  • είτε να πληρώσετε για την υπηρεσία.

Οι περισσότερες εφαρμογές πάντως ζητούν ένα πραγματικά ελάχιστο κόστος σαν ετήσια συνδρομή.

Εγκαταλείψετε τις εφαρμογές καιρού

weather windy

Πιστεύουμε ότι οι εφαρμογές καιρού, τουλάχιστον οι φιλικές προς το απόρρητο, είναι εξαιρετικές. Είναι χρήσιμο να λαμβάνετε ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για τον καιρό της περιοχής σας, που θα σας προειδοποιήσει για μία επερχόμενη καταιγίδα.

Αλλά αν χρησιμοποιείτε την εφαρμογή καιρού όχι σε πραγματικό χρόνο, αλλά απλά σαν μια κλασική υπηρεσία ειδήσεων, αν δηλαδή ελέγχετε τον καιρό κάθε πρωί ή πριν κοιμηθείτε για να δείτε την πρόγνωση της επόμενης ημέρας, τότε ίσως δεν χρειάζεστε πραγματικά μια εφαρμογή καιρού.

Θα μπορούσατε να μη διακινδυνεύσετε το ενδεχόμενο ζήτημα παραβίασης απορρήτου, την εξάντληση της σας, απλά αν δεν την εγκαταστήσετε καθόλου.

Θα μπορούσατε απλώς να προσθέσετε ένα σελιδοδείκτη στο browser σας, που να οδηγεί στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ και συγκεκριμένα στην πρόγνωση καιρού της περιοχής σας  ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία επιθυμείτε.

Αν θέλετε δεδομένα καιρού και δεν χρειάζεστε ενημερώσεις και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο, δεν υπάρχει τίποτα κακό να ελέγχετε απλώς έναν ιστότοπο, όταν χρειάζεστε να μάθετε τον καιρό.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.
καιρός,εφαρμογή,weather,smartphone

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).