Facebook : Προσοχή σε αυτές τις 7 απάτες

Σε αντίθεση με τα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα τέλη της δεκαετίας του 90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι απάτες του Facebook μπορεί να είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν. Κρύβονται και ανακυκλώνουν παλιές τακτικές ενώ πάρα πολλοί είναι αυτοί που κλαίνε.

Μην αφήσετε τον εαυτό σας ή κάποιον που σας ενδιαφέρει να πέσει σε απάτη στο Facebook. Μάθετε τι να ψάξετε και μείνετε ασφαλείς.

Facebook Ψάρεμα (Phishing)

Το ηλεκτρονικό (phishing) είναι η πλαστοπροσωπία μιας υπηρεσίας για να πείσει έναν στόχο να δώσει τα διαπιστευτήρια σύνδεσης. Ενώ το Facebook phishing τελικά δεν διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο είδος ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing), είναι σημαντικό επειδή ορισμένες από τις άλλες απάτες σε αυτήν τη λίστα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε παραβιασμένους λογαριασμούς.

Το μεγαλύτερο μέρος του ηλεκτρονικού ψαρέματος πραγματοποιείται μέσω email όταν ένας απατεώνας στέλνει ένα μήνυμα ζητώντας από τον στόχο να συνδεθεί στον λογαριασμό του, να ανακτήσει τον κωδικό πρόσβασής του ή να επαληθεύσει τα στοιχεία του λογαριασμού. Όταν κάνετε κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο, ο στόχος μεταφέρεται σε έναν ιστότοπο που μοιάζει πολύ με το Facebook, αλλά στην πραγματικότητα φιλοξενείται κάπου αλλού. Μπορείτε να εντοπίσετε μια απάτη, κοιτάζοντας τη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησής σας. Εάν αναφέρεται οτιδήποτε άλλο εκτός από το “facebook.com”, τότε πρόκειται για απάτη.

Το Facebook επίσης δεν στέλνει συχνά ειδοποιήσεις ζητώντας από τους χρήστες να επαληθεύσουν τους λογαριασμούς τους. Αν δεν έχετε συνδεθεί εδώ και χρόνια, ο λογαριασμός σας στο Facebook δεν θα απαιτήσει καμία ενέργεια από εσάς για να το διατηρηθεί ενεργός. Ακόμα κι αν υποψιάζεστε ότι μια ειδοποίηση είναι νόμιμη, θα πρέπει να επισκεφτείτε το Facebook.com απευθείας αντί να ακολουθήσετε έναν σύνδεσμο που σας ήρθε με email, για να είστε ασφαλείς.

Επειδή το Facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο, οι φίλοι σας επηρεάζουν τη συμπεριφορά σας κατά τη χρήση της υπηρεσίας. Εάν δείτε ότι ένας έμπιστος φίλος ή μέλος της οικογένειας σας έκανε like σε μια σελίδα, μοιράστηκε μια ανάρτηση ή σας πρότεινε μια υπηρεσία στην πλατφόρμα, είναι πολύ λιγότερο πιθανό να εξαπατηθείτε, εκτός βέβαια αν και ο φίλος σας έχει εξαπατηθεί.

Με τα κλειδιά του λογαριασμού σας στο Facebook, ένας απατεώνας έχει πρόσβαση στην πλήρη λίστα των φίλων σας. Μπορεί να δει σε ποιον στέλνετε μηνύματα και πόσο συχνά το κάνετε, ακόμα και για τι μιλάτε. Αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη διεξαγωγή πολύ στοχευμένων phishing.

Η απάτη εισιτηρίων

Απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά το σύστημα εκδηλώσεων του Facebook για να σας εξαπατήσουν να πληρώσετε εισιτήρια εκδηλώσεων. Αυτά τα απίστευτα υπερτιμημένα εισιτήρια μπορεί να μην υπάρχουν ποτέ, και εάν είστε αρκετά άτυχοι και πέσετε στην απάτη, μπορεί να μην πάρετε ποτέ πίσω τα χρήματά σας.

Ο απατεώνας δημιουργεί πρώτα μια σελίδα εκδηλώσεων με περιορισμένα εισιτήρια και υψηλή ζήτηση, που συχνά δείχνει ότι έχουν ήδη εξαντληθεί. Πολλοί τέτοιοι απατεώνες θα δημιουργήσουν σελίδες “εταιρίας” εκδηλώσεων με νόμιμη εμφάνιση, οι οποίες συνήθως δημοσιεύουν εξ ολοκλήρου εκδηλώσεις στο Facebook .

Στη συνέχεια, η εκδήλωση προωθείται στο Facebook, που κοστίζει ελάχιστα στους απατεώνες. Πολλοί χρήστες θα κάνουν κλικ στο “Ενδιαφέρομαι” ή στο «Μετάβαση» καθώς η ανάρτηση έρχεται από τα newsfeeds τους, γεγονός που παρέχει στο συμβάν μια αίσθηση νομιμότητας. Δυστυχώς, ο σύνδεσμος για τα εισιτήρια για τις εκδηλώσεις δεν οδηγεί σε επίσημο κατάστημα εισιτηρίων.

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν συνδέσμους προς ιστότοπους μεταπώλησης εισιτηρίων που είναι νομικά γκρίζες περιοχές. Τέτοιοι ιστότοποι χρησιμοποιούνται συνήθως από scalpers που αγοράζουν εισιτήρια μαζικά για να αλλάξουν δύο, τρεις ή τέσσερις φορές την τιμή. Όσο πιο περιζήτητα τα εισιτήρια, τόσο περισσότερα κέρδη θα αποκομίσουν. Πολλοί από αυτούς τους μεταπωλητές δεν έχουν καθόλου  εισιτήρια για πώληση.

Εάν είστε αρκετά τυχεροί για να λάβετε το εισιτήριό σας, θα πληρώσετε πολύ διογκωμένες τιμές. Εάν το εισιτήριό σας δεν φτάσει ποτέ, οι περισσότεροι ιστότοποι μεταπωλητών επισημαίνουν στους και τις προϋποθέσεις ότι δεν είναι υπεύθυνοι για τους πωλητές που δεν παραδίδουν. Ανάλογα με τους τοπικούς νόμους, ενδέχεται να μην υπάρχει προστασία για τους καταναλωτές. Ακόμα κι αν το έχετε όμως, είστε σίγουροι ότι έχετε τους πόρους για μια δικαστική διαμάχη;

Για να αποφύγετε αυτήν την απάτη, μην αγοράζετε από το fb ή προσέξτε ο ιστότοπος πώλησης να είναι νόμιμος. Μην εμπιστεύεστε στα τυφλά και μην κάνετε κλικ στο “Ενδιαφέρομαι” για εκδηλώσεις που εμφανίζονται στη ροή ειδήσεων. Αν θέλετε να αγοράσετε εισιτήρια, αφήστε το Facebook και αναζητήστε την παράσταση ή τον καλλιτέχνη, που θα θέλατε να δείτε σε επίσημους συνδέσμους.

Απροσδόκητο βραβείο ή απάτη λαχειοφόρων αγορών

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν δει κάποιο email που αναφέρει ότι έχουμε κερδίσει σε μια λαχειοφόρο αγορά που δεν θυμόμαστε να πήραμε μέρος. Τι γίνεται όμως αν λάβετε αυτό το μήνυμα από έναν φίλο που σας λέει ότι έχει κερδίσει ήδη;

Είναι η απάτη της προκαταβολής, επίσης γνωστή και ως «πρίγκιπας της Νιγηρίας» ή απάτη 419 (καθώς παραβιάζουν την ενότητα 419 του ποινικού κώδικα της Νιγηρίας, η οποία ασχολείται με τις απάτες). Οι λογαριασμοί που έχουν παραβιαστεί είναι το ιδανικό σημείο προώθησης αυτού του είδους της απάτης. Η έγκριση από ένα φίλο που εμπιστεύεσαι μπορεί να είναι αρκετή για να σε οδηγήσει σε παράξενα μονοπάτια. Αυτοί οι φίλοι συχνά σχολιάζουν ότι είδαν το όνομά σας στη “λίστα των νικητών”.

Τελικά η απάτη παίρνει την ίδια στροφή με κάθε άλλη απάτη 419 που κυκλοφορεί. Θα σας πει ότι πρέπει να καταβληθεί ένα ποσό “επεξεργασίας” ή “διαχείρισης” για να στείλουν τα χρήματα στον λογαριασμό σας. Μερικές φορές οι απατεώνες θα προσπαθήσουν πολλές φορές να σας κάνουν να πληρώσετε “τέλη συναλλαγής” που σχετίζονται με το ποσό που “κερδίσατε”. Το ύποπτο είναι ότι αυτά τα τέλη δεν μπορούν να αφαιρεθούν από τα κέρδη σας.

Ψεύτικες δωροκάρτες και κουπόνια

Πιθανότατα έχετε δει αυτές τις απάτες δωρος ή κουπονιών έκπτωσης που διαφημίζονται στον Ιστό, αλλά ποτέ δεν σκεφτήκατε να κάνετε κλικ σε αυτές. Αυτό όμως δεν συμβαίνει όταν μοιράζονται από ένα φίλο, μια τακτική στην οποία βασίζονται πολλοί απατεώνες για να έχουν περισσότερα θύματα.

Ένας φίλος μοιράζεται μια δωρεάν δωροκάρτα ή ένα κωδικό έκπτωσης από ένα μεγάλο λιανοπωλητή στο Facebook. Είστε περίεργοι, κάνετε κλικ σε αυτό και σας ζητείται να συμπληρώσετε μια φόρμα ώστε να μπορέσετε να λάβετε τον κωδικό σας. Στο τέλος της διαδικασίας, σας λένε να μοιραστείτε την ανάρτηση, για να λάβετε αυτό που σας υποσχέθηκαν. Το πρόβλημα είναι ότι η δωροκάρτα ή η έκπτωση σας δεν θα φτάσει ποτέ.

Bad Sellers στο Facebook Marketplace

Το Facebook Marketplace και ο τεράστιος αριθμός ομάδων αγορών – πώλησης – ανταλλαγής προϊόντων.  Η πλατφόρμα είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να αλλάξετε παλιά αντικείμενα ή να αγοράσετε μεταχειρισμένα προϊόντα στην περιοχή σας.

Δεν θα πρέπει ποτέ να αγοράζετε κάτι από Facebook Marketplace που δεν μπορείτε να επιθεωρήσετε ή να παραλάβετε αυτοπροσώπως. Το Facebook Marketplace δεν eBay και δεν διαθέτει κάποια προστασία για τον αγοραστή. Επιπλέον, οι πωλητές χρησιμοποιούν συχνά την PayPal, όπου δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της πληρωμής.

Το Facebook Marketplace από την άλλη χρησιμοποιείται για την γρήγορη πώληση κλεμμένων αγαθών, ιδίως συσκευών όπως tablet και ποδηλάτων. Εάν αγοράσετε κάποιο κλεμμένο και σας εντοπίσουν, θα χάσετε ό, τι αγοράσατε και πιθανότατα θα χάσετε και τα χρήματα που πληρώσατε. Εάν οι αρχές θεωρήσουν ότι γνωρίζατε ότι αγοράσατε κάτι κλεμμένο θα υποβάλουν μήνυση.

Ρομαντικές απάτες

Οι ρομαντικές απάτες είναι περίπλοκες, αλλά έχουν εξαπατήσει πολλούς. Τις περισσότερες φορές, ο απατεώνας θα χρησιμοποιήσει μια σχέση για να πάρει χρήματα και άλλα από το θύμα. Αυτές οι απάτες μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες πέρα ​​από την οικονομική απώλεια, εάν προχωρήσουν πολύ.

Να είστε πάντα προσεκτικοί με όποιον συναντάτε στο διαδίκτυο, καθώς είναι τόσο δύσκολο να αποδείξετε ότι είναι αυτοί που λένε ότι είναι. Ακόμη και οι τηλεφωνικές κλήσεις και οι συνομιλίες με κάμερα μπορούν να φαίνονται οκ αλλά τελικά μπορεί να είναι παραπλανητικές. Δυστυχώς, πολλοί που δελεάζονται από αυτές τις απάτες δεν θέλουν να πιστέψουν ότι χρησιμοποιήθηκαν

Στο Facebook (ή και αλλού στο διαδίκτυο) μιλάνε για έρωτες ζητώντας χρήματα. Οι λόγοι μπορεί να είναι πειστικοί και ποικίλουν. Δεν έχω το νοίκι, η γάτα μου χρειάζεται χειρουργική επέμβαση ή το αυτοκίνητό μου χρειάζεται επειγόντως επισκευή.

Clickbait που χρησιμοποιείται για τη διάδοση κακόβουλου λογισμικού

Είναι η ίδια τεχνική που χρησιμοποιείται σε ολόκληρο τον ιστό για την αύξηση των κλικ. Θα δείτε μια δημοσίευση για ένα “συγκλονιστικό βίντεο” ή ένα “σοκαριστικό συμβάν” ή με κάποιο άλλο παρόμοιο σκανδαλώδη τίτλο. Όταν κάνετε κλικ συνήθως θα οδηγηθείτε σε μερικές ανακατευθύνσεις πριν από την προσγείωση σε έναν ιστότοπο που προσπαθεί να εγκαταστήσει κακόβουλο λογισμικό στον υπολογιστή σας.

Στο Facebook, αυτοί οι σύνδεσμοι εμφανίζονται συχνά. Ορισμένες από αυτές τις απάτες προσφέρουν την προσθήκη λειτουργιών στο λογαριασμό σας, όπως το “dislike” ή κάποιο μέσο για να δείτε ποιος κοιτάζει το προφίλ σας. Σε περίπτωση αμφιβολίας, μια γρήγορη αναζήτηση στο Διαδίκτυο θα αποκαλύψει τις απάτες.

Ο χρυσός κανόνας

Πολλές (αλλά όχι όλες) οι απάτες μπορούν να αποφευχθούν εάν ακολουθείτε έναν απλό κανόνα: εάν κάτι είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, μάλλον δεν είναι. Για τα υπόλοιπα θα πρέπει απλώς να είστε προσεκτικοί και να αναρωτιέστε κάθε φορά για τα κίνητρα του ατόμου που ασχολείται με εσάς, είτε πρόκειται για μια εκδήλωση στο Facebook, είτε για μια χορηγία, είτε για ένα ανεπιθύμητο μήνυμα.

 

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.082 εγγεγραμμένους.

Written by Anastasis Vasileiadis

Οι μεταφράσεις είναι σαν τις γυναίκες. Όταν είναι ωραίες δεν είναι πιστές και όταν είναι πιστές δεν είναι ωραίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).