Γιατί να μην εμπιστεύεστε την αναζήτηση της Google

Όταν έχετε μία απορία το πρώτο πράγμα που κάνετε είναι αναζητήσετε στην Google κάποια σχετική πληροφορία. Είναι όμως πάντα σωστά τα αποτελέσματα που σας παρέχει η μεγαλύτερη εταιρεία αναζήτησης στο κόσμο;

Google,search,αναζήτηση,παραπληροφόρηση

Η Google δεν επαληθεύει κάθε σύνδεσμο που σας παρέχει στα αποτελέσματά της. Αντίθετα, στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων προβάλει όσους έχουν πληρώσει (αν και δεν το παραδέχεται) και όσους ιστότοπους έχουν μεγάλη κυκλοφορία. Γιαυτό δεν είναι πάντα συνετό να εμπιστεύεστε τις προτεινόμενες ιστοσελίδες που σας παρέχει.

Οι αλγόριθμοι της Google, όπως το PageRank, έχουν βελτιωθεί στην αξιολόγηση της τεχνογνωσίας και της αξιοπιστίας ενός ιστότοπου. Αλλά οι λάθος πληροφορίες και η παραπληροφόρηση εύκολα μπορούν να εισέλθουν στα αποτελέσματα. Φυσικά υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο οι χρήστες να παρερμηνεύσουν τις αναφορές μίας ιστοσελίδας.

Ορισμένα θέματα χρειάζονται έμπειρα μάτια. Και γι' αυτό είναι πάντα καλύτερο να περπατάτε με προσοχή κατά την εξερεύνηση των πιο κάτω ευαίσθητων θεμάτων.

Για ποια θέματα λοιπόν δεν είναι σώφρων να εμπιστεύεστε τυφλά όσα αναφέρουν οι ιστοσελίδες που σας προτείνει η αναζήτηση της Google; Πάμε να δούμε που χολώνει το πράγμα.

Ιατρικές Πληροφορίες

doctors in white coat

Όλοι όσοι έχουν ένα σύμπτωμα το πρώτο που θα κάνουν είναι μία αναζήτηση στο Google; Έναν υψηλό πυρετό να κάνετε και αμέσως αναζητάτε στο διαδίκτυο τι μπορεί να φταίει. Δεν χρειάζεται να ζείτε σε μια κατάσταση αβεβαιότητας όταν δεν νιώθετε καλά.

Η Google σας επιτρέπει να διαγνώσετε άμεσα τα συμπτώματά σας και θα σας προτείνει διαφόρους ιατρικούς ιστότοπους οι οποίοι έχουν μία σχετική αναφορά με τα συμπτώματά σας.

Όμως οι ιατρικοί ιστότοποι δεν έχουν πρόσβαση στα αρχεία σας. Ως εκ τούτου, καταλήγουν να προτείνουν όλες τις πιθανές αιτίες και θεραπείες για ένα σύμπτωμα, που πιθανά δεν κάνουν για την περίπτωσή σας.

Για παράδειγμα, ενώ ο πυρετός είναι τεχνικά ένα από τα συμπτώματα του καρκίνου, δεν σημαίνει ότι έχετε καρκίνο. Το πιο πιθανό είναι ότι υποφέρετε από ένα κοινό κρυολόγημα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να υποβληθείτε σε έναν κατάλληλο έλεγχο και να συμβουλευτείτε έναν πραγματικό γιατρό, πριν καταλήξετε σε συμπέρασμα.

Οικονομικές συμβουλές

money calc

Η φροντίδα των οικονομικών σας είναι πολύ σημαντική και απαιτητική διαδικασία. Και η Google είναι το τελευταίο μέρος από το οποίο πρέπει να ζητήσετε συμβουλές.

Ο θησαυρός δεδομένων της Google είναι, στην καλύτερη περίπτωση, ένας συμπληρωματικός πόρος για την οικονομική σας έρευνα. Σε μια , θα συναντήσετε μια σειρά από απόψεις και άρθρα που μπορεί να παραπλανήσουν ή να θολώσουν την κρίση σας.

Ένα απλό ερώτημα για μια συγκεκριμένη επένδυση θα εμφανίσει μυριάδες συνδέσμους και θα είναι δύσκολο να μετρήσετε ποιος από αυτούς προσφέρει σωστή καθοδήγηση.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να εμείνετε σε πιο αξιόπιστες πλατφόρμες χρηματοοικονομικής έρευνας και όχι σε μια μηχανή αναζήτησης όπως η Google για να βασίζετε τις τελικές σας αποφάσεις και να κατανοείσετε τις τάσεις της αγοράς.

Θεωρίες Συνωμοσίας

flat earth

Ένα άλλο θέμα από το οποίο πρέπει να μείνετε μακριά την Google είναι οι θεωρίες συνωμοσίας. Τα αμφιλεγόμενα επιχειρήματα τείνουν να οδηγούν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο.

Ορισμένοι ιστότοποι το εκμεταλλεύονται αυτό, μιλώντας για θεωρίες που θα προσέφεραν περισσότερα κλικ και θα διεγείρουν συζητήσεις.

Η Google φιλοξενεί τις πιο άγριες ιστορίες του διαδικτύου, οι οποίες συχνά κατατάσσονται ψηλά μόνο και μόνο επειδή είναι δημοφιλείς. Επίπεδη Γη, εξωγήινοι, covid-19, τσιπάκια, τέρατα, καταστροφή του κόσμου και άλλες παράλογες θεωρίες, είναι τα αγαπημένα θέματα των συνωμοσιολόγων και θα βρείτε αρκετά στοιχεία για να υποστηρίξετε μία τέτοια άποψη.

Έκτακτες ειδήσεις

Google,search,αναζήτηση,παραπληροφόρηση

Η παραπληροφόρηση είναι ανεξέλεγκτη στον Ιστό και, όπως και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες, έτσι και η Google έχει επίσης δυσκολευτεί να ελέγξει τη διάδοση των ψεύτικων ειδήσεων.

Τα αποτελέσματα του ζητήματος μεγεθύνονται κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης εκδήλωσης ειδήσεων. Σε μία έκτακτη είδηση οι λεπτομέρειες είναι ελάχιστες, γεγονός που προκαλεί φάρσες και φήμες.

Ενώ η Google έχει θεσπίσει μέτρα ασφαλείας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης, συχνά δεν ενεργοποιούνται αμέσως. Μέχρι τη στιγμή που η Google καταργεί μια ψευδή είδηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει διαβαστεί από εκατομμύρια χρήστες.

Έτσι, όταν αναζητάτε κάτι στην Google αμέσως μετά από μία ειδοποίηση έκτακτης είδησης, κινδυνεύετε να αντιμετωπίσετε αναφορές που βασίζονται σε εικασίες.

Μια καλύτερη εναλλακτική είναι να περιηγείστε απευθείας σε συγκεκριμένους ειδησεογραφικούς ιστότοπους και πηγές που εμπιστεύεστε αντί για την Google.

Θρησκευτικές πρακτικές

Η Google προσφέρει πληθώρα πόρων για άτομα που θέλουν να είναι πιο θρησκευόμενα. Ωστόσο, βρίσκεται επίσης σε μια συνεχή μάχη με τη φυλετική προκατάληψη και τις διακρίσεις.

Κατά την έρευνα, θα συναντήσετε ιστότοπους που ευνοούν ορισμένες θρησκείες. Είναι δύσκολο να κρίνετε την ακρίβεια αυτών των ιστοσελίδων όταν είστε νέος στο θέμα.

Δεδομένου ότι οι αλγόριθμοι της Google επηρεάζονται από αυτό που αναζητά η πλειοψηφία των χρηστών της, οι μειονότητες μπορεί να καταλήξουν να παραποιούνται.

Κριτικές και συστάσεις προϊόντων

marketplace safe

Οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν κριτικές προϊόντων όταν θέλουν να κάνουν μια αγορά. Αλλά δεν πρέπει να εμπιστεύεστε τυφλά όλες τις κριτικές και τις συστάσεις.

Ενώ υπάρχουν ιστότοποι που δημοσιεύουν από πρώτο χέρι, αμερόληπτες κριτικές, ένας μεγάλος αριθμός ιστότοπων διευθύνονται από ανθρώπους του μάρκετινγκ που προσπαθούν να γίνουν γρήγορα πλούσιοι. Δημοσιεύουν διθυράμβους ακόμη και τα χειρότερα προϊόντα, ελπίζοντας να λάβουν προμήθεια σε κάθε πώληση που γίνεται μέσω του συνδέσμου τους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε τις διαδικτυακές κριτικές. Απλά θα πρέπει να είστε καχύποπτοι και διερευνητικοί. Σημάδια όπως τα παρακάτω, μπορεί να σας δείξουν μία παραπλανητική κριτική:

  • Εάν η κριτική είναι πολύ μικρή σε κείμενο και δεν αναφέρει τυχόν μειονεκτήματα
  • Εάν δεν υπάρχουν φωτογραφίες του πραγματικού προϊόντος, ο κριτικός πιθανότατα δεν έχει χρησιμοποιήσει καν το προϊόν.
  • Αν λείπουν τα στοιχεία του κριτικού

Γενικά, οι αναξιόπιστοι ιστότοποι αναδιατυπώνουν τις περιγραφές προϊόντων αντί να παρέχουν τη δική τους γνώμη.

Ερωτήματα σχετικά με χημικά

chemistry class expeiriment

Όταν έχετε να κάνετε με χημικά, ακόμη και ένα μικρό λάθος μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο. Επομένως, εάν υπάρχει μια λεπτομέρεια που σχετίζεται με τα χημικά για την οποία δεν είστε σίγουροι, η αναζήτησή της στην Google ενδέχεται να μην είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσετε.

Η Google είναι γνωστό ότι φιλοξενεί μια σειρά αντιφατικών δεδομένων και το να αποφασίσετε ποιο να εμπιστευτείτε μπορεί να είναι μια .

Όπως οι ιατρικές πλατφόρμες, οι ιστόποποι που ασχολούνται με την χημεία δεν έχουν πρόσβαση στις περιστάσεις και στις περιβαλλοντικές σας ιδιότητες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος του δωματίου κλπ.

Αυτό ισχύει και για τη χρήση χημικών εκτός εργαστηρίου. Για παράδειγμα, η συζήτηση σχετικά με το εάν η παρουσία χλωρίου στις πισίνες έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας έχει διχάσει το διαδίκτυο εδώ και αιώνες.

Ως εναλλακτική της Google, μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες στους επίσημους ιστότοπους των χημικών εταιρειών και οργανισμών.

Μην εμπιστεύεστε την Wikipedia

Google,search,αναζήτηση,παραπληροφόρηση

Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις σχετικά με το διαδίκτυο είναι ότι οι πληροφορίες στη Wikipedia είναι πάντα ελεγμένες και ακριβείς. Αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια. Το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου της Wikipedia προέρχεται από χρήστες σαν και εσάς και επίσης μπορεί να το επεξεργαστεί ο καθένας.

Η Google λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας της Wikipedia θα σας δώσει στα πρώτα αποτελέσματα τουλάχιστον ένα σύνδεσμο προς αυτήν. Όμως ο ιστότοπος έχει στηθεί από τους χρήστες του και δεν διαθέτει μία ομάδα επιμελητών που να ελέγχουν τα πάντα.

Επομένως, ενώ η Wikipedia είναι αβλαβής όσον αφορά τα βασικά στοιχεία, θα πρέπει να επαληθεύσετε το τι διαβάζετε εκεί και με άλλους ιστότοπους που είναι πιο αξιόπιστοι από τη Wikipedia.

Χρησιμοποιήστε τα φίλτρα της Google

Η Google επεξεργάζεται χιλιάδες ερωτήματα κάθε δευτερόλεπτο και είναι μια από τις καλύτερες εφευρέσεις του διαδικτύου. Αλλά οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησής της επέτρεψαν επίσης την ανάπτυξη παραπλανητικών ιστοσελίδων.

Δεν θέλουμε να κατσετε την αναζήτηση της Google, το αντίθετο μάλιστα. Είναι καλό εργαλείο και μία από τις μεθόδους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να περιορίσετε τα αποτελέσματά της σε αξιόπιστες πηγές, είναι να χρησιμοποιήσετε τα φίλτρα και τους τελεστές που διαθέτει.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.087 εγγεγραμμένους.
Google,search,αναζήτηση,παραπληροφόρηση

Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).