Google: η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία μπλοκάρει διαφημίσεις

Η Google, η μεγαλύτερη εταιρεία προβολής διαφημίσεων στον κόσμο, θα αρχίσει σύντομα να μπλοκάρει διαφημίσεις.

Τελικά θα συμβεί: Στις 15 Φεβρουαρίου του 2018, το πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google θα αρχίσει να αποκλείει ορισμένες διαφημίσεις, ανεξάρτητα από το αν έχετε εγκαταστήσει ξεχωριστό adblocker.

Αυτό σημαίνει ότι η Google, η μεγαλύτερη web διαφημιστική εταιρεία, θα αποφασίζει ποιες διαφημίσεις μπορείτε να βλέπετε και δεν θα εμποδίζονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Google

Να χαρούμε ή να ανησυχήσουμε με την επερχόμενη κίνηση της Google;

Η Google δεν πρόκειται να εμποδίζει όλες τις διαφημίσεις, αλλά μόνο εκείνες που βρίσκονται σε ιστότοπους που “παραβιάζουν” τα στάνταρντ.

Σε μία ανάρτηση στο blog της εταιρείας, που ανακοινώνει την αλλαγή, η Google δήλωσε ότι θα αποκλείει όλες τις διαφημίσεις σε ιστότοπους που παραβιάζουν τα πρότυπα που ορίζει ο Συνασπισμός για Καλύτερες Διαφημίσεις ή Coalition for Better Ads. Ο συνασπισμός αποτελείται από εταιρείες τεχνολογίας όπως την Google, την Microsoft και το Facebook, μαζί με ορισμένα μέσα ενημέρωσης όπως την Washington Post και το Reuters. Όλοι μαζί, έχουν δημιουργήσει μια λίστα τύπων διαφημίσεων που θεωρούν απαράδεκτες. Οι ένοχοι; τα αναδυόμενα παράθυρα, οι διαφημίσεις βίντεο που αναπαράγουν αυτόματα βίντεο και ήχο και πολλές άλλες.

Ναι συμφωνούμε, αυτές οι διαφημίσεις δεν είναι αποδεχτές από το κοινό, καθώς καθιστούν την περιήγηση στο διαδίκτυο πολύ πιο δύσκολη.

Από τις 15 Φεβρουαρίου, οι εκδόσεις του Google Chrome για υπολογιστές και κινητά θα αρχίσουν να αποκλείουν όλες αυτές τις διαφημίσεις σε οποιονδήποτε ιστότοπο τις χρησιμοποιεί. Να αναφέρουμε ότι ο Chrome χρησιμοποιείται από το 60% των χρηστών του ιστού σήμερα.

  Σαρώστε έγγραφα και σώστε τα σε PDF στο Android

Υπάρχει όμως και ένα πιθανό μειονέκτημα. Η Google, η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο, θα αποκλείσει διαφημίσεις και θα ελέγχει την συμπεριφορά ιστότοπων που δεν της ανήκουν. Ή τελικά μήπως της ανήκουν τα πάντα; Όπως και να’ναι για άλλη μια φορά μπορούμε να συνηδειτοποιήσουμε την υπερβολική δύναμη της Google.

Αυτό βέβαια δεν είναι πρωτοφανές

Δεν είναι η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο. Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν αλλάξει τα πάντα με προγράμματα περιήγησης που διαθέτουν για το κοινό με πολύ θετικά αποτελέσματα.

Η Apple, για παράδειγμα, δεν υποστήριξε ποτέ την τεχνολογία Flash της Adobe στις συσκευές της, μια απόφαση που απέδωσε ένα πολύ πιο ισχυρό Internet με την τεχνολογία HTML5 που απολαμβάνουμε όλοι σήμερα.

Οι πρώιμοι αποκλεισμοί που εμφανίστηκαν στο Mozilla Firefox και στον Internet Explorer, έβλαψαν αναμφισβήτητα τα έσοδα των μέσων μαζικής ενημέρωσης στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά καθιστούσαν τον ιστό λιγότερο αγχωτικό (τα popups ήταν πολύ περισσότερα τότε).

Η Google έχει ενεργήσει κατά παρόμοιο τρόπο και στο παρελθόν. Το Chrome μπλοκάρει ήδη τις αυτόματες διαφημίσεις ήχου, για παράδειγμα, και έχει απενεργοποιήσει το Flash από προεπιλογή.

Έτσι ο επερχόμενος αποκλεισμός διαφημίσεων του Chrome θα μπορούσε να ήταν ένα απλό tweak που έχει σαν στόχο να βελτιώσει τον ιστό για τον τελικό χρήστη.

Είναι όμως είναι ο μόνος λόγος που το κάνει η Google;

Η Goοgle είναι από τις εταιρείες που προσφέρουν τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα δωρεάν. Ο Chrome και το Android, για παράδειγμα, είναι ελεύθερα διαθέσιμα σε όποιον τα θέλει.

  Parrot Security 3.11 Computer Forensics & Anonymous Surfing

Είναι όμως η Goοgle τόσο φιλάνθρωπη εταιρία. Υπάρχουν πάρα πολλές δημοσιεύσεις στον ιστό που ισχυρίζονται ότι όλα όσα κάνει η Goοgle γίνονται με κίνητρα τον επεκτατισμό, την συλλογή κάθε πληροφορίας, και τελικά την απόλυτη επικράτηση της εταιρείας. Φυσικά για κερδοσκοπικούς σκοπούς.

Το λογισμικό της Goοgle είναι εξαιρετικά δημοφιλές, αλλά δεν προσφέρει χρήματα. Η Google έχει ουσιαστικά ένα ρεύμα εσόδων: τη σχεδόν απόλυτη επικράτηση στην διαδικτυακή διαφήμιση.

Το κάθε λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων, όπως το Adblock Plus και το uBlock Origin, απειλεί άμεσα τα έσοδα της εταιρίας. Κάθε χρήστης που εγκαθιστά κάποιον ad blocker αποκόπτει έσοδα από την εταιρία. Έτσι η Goοgle σκέφτηκε να παρεμποδίζει ενοχλητικές διαφημίσεις που κάνουν τον ιστό απαίσιο, και δημιουργούν την επιθυμία χρήσης κάποιου ad blocker.

Η Goοgle με αυτήν την αλλαγή θα αποφασίσει και θα αποκλείει όλες τις διαφημίσεις σε οποιοδήποτε παράνομο ιστότοπο. Αυτό μπορεί να είναι ωφέλιμο για τους καταναλωτές βραχυπρόθεσμα, αλλά ποιος βάζει τα όρια στην Goοgle για να μην εκμεταλλευτεί αργότερα αυτή την επιπλέον εξουσία;

Ο επερχόμενος αποκλεισμός διαφημίσεων από τον Chrome δίνει τη δυνατότητα στην Google να παρεμβαίνει και να εξουσιάζει τον οποιουδήποτε online ανταγωνιστή. Υπερβολικό;

Απλά δώστε λίγο χρόνο…

Εγγραφή στο iGuRu.gr μέσω email

Το email σας για την αποστολή κάθε νέας δημοσίευσης

Ακολουθήσετε μας στο Google News iGuRu.gr at Google news

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

  +  22  =  29

Previous Story

AV-TEST Windows 10: Τα καλύτερα Antivirus με εκπλήξεις

Next Story

Meltdown και Specter: Linux 4.15 Κερδισμένοι οι χρήστες του Linux