Google Apple

Η Google τρώει το γεύμα της Apple

Τα 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια που διέθεσε η Google για την εξαγορά της Nest τη Δευτέρα είναι μια υπενθύμιση της τάσης της εταιρείας για τη λήψη τολμηρών αποφάσεων, αλλά και καταδεικνύει μια εντελώς διαφορετική πολιτική που ακολουθεί η Apple, μια εταιρεία που αναπτύσσεται όλο και περισσότερο αποφεύγει το ρίσκο.

Google_Apple

Η μεγαλύτερη αγορά της Apple για το περασμένο έτος ήταν η Topsy, μια εταιρεία analytics Twitter που στοίχισε στην εταιρεία 200 εκατομμύρια δολάρια. Η μεγαλύτερη εξαγορά της Google το 2013 ήταν η Waze μια εταιρεία παρς δεδομένων κίνησης σε πραγματικό χρόνο από το Ισραήλ, η οποία κοστίσε 5 φορές περισσότερα από τα χρήματα που πλήρωσε η Apple για την Topsy. Για να αποκτήσει την Waze, η Google έπρεπε να συναγωνιστεί άλλους διεκδικητές, και σύμφωνα με πληροφορίες και την Apple.

Η Nest δημιουργήθηκε από πρώην στελέχη της Apple και τα προϊόντα της εταιρείας παρουσιάζουν μια πολύ κομψή αισθητική design αισθητική. Ωστόσο, ο Tony Fadell, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Nest , προφανώς δεν έχει τον Jony Ive της Apple. Η μέχρι σήμερα στάση της Apple σχετικά με τις εξ ήταν να αγοράζει μικρές και σχεδόν ασήμαντες εταιρείες. Αυτό αντανακλά την πεποίθηση του Steve Jobs, ο οποίος, όπως λέει η ιστορία, αγόραζε εταιρείες που ήταν ένα βήμα πριν την ήττα και την παραδοχή της αποτυχίας.

Είναι δύσκολο να πούμε ότι ισχύει το ίδιο ακόμα και σήμερα, για παράδειγμα, η Google αγόρασε για 1.600.000.000 δολάρια το YouTube το 2006. Ίσως η Google παραδέχτηκε ότι τη στιγμή της δεν κατάφερε να προβλέψει την ανάπτυξη του web-based βίντεο, αλλά οκτώ χρόνια μετά, και με την επιτυχία του YouTube, ποιος νοιάζεται; Εάν η Google δεν είχε αγοράσει το YouTube, πιθανότατα κάποιος επίφοβος ανταγωνιστής όπως την Apple, ή το Facebook θα το είχε κάνει.

Ας δούμε όμως τις αγορές της Google :

  • Motorola (11,5 δισ. δολ.)
  • (3,1 δισ. δολ.)
  • AdMob (750 εκατ. δολ.)
  • ITA Travel ( $ 700 000 000 >
  • Postini ( $ 624 εκατομμύρια)

Και εδώ είναι της Apple :

  • Anobit (390 εκατ. δολ.)
  • AuthenTec ( 356 εκατομμύρια δολάρια )
  • PrimeSense (345 εκατ. δολ.)
  • P.A Semi (278 εκατ. δολ.)
  • C3 Technologies (267 εκατ. δολ.)

Παρατηρούμε και διαπιστώνουμε ότι η Motorola και η ΙΤΑ Travel βοήθησαν την Google να εισέλθει σε νέα τμήματα (hardware και τα ταξίδια, αντίστοιχα) , ενώ οι αγορές της  Apple είχαν σαν στόχο να βοηθήσουν την εταιρεία να καλύψει τα κενά στα υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες της . Η Topsy είναι μια αξιοσημείωτη εξαίρεση. Τούτου λεχθέντος , η Apple έχει εντείνει το ρυθμό της εξαγορών – υπήρχαν 15 στη φορολογική της δήλωση για το 2013. Σχεδόν ο ίδιος αριθμός της Google , η οποία αγόρασε 18 εταιρείες το 2013.

Η στρατηγική περιορισμένων αγορών της Apple, ίσως έχει νόημα, ειδικά, αν σκεφτεί κανείς ότι η εταιρεία κάθεται πάνω σε ένα βουνό με δισεκατομμύρια (η εταιρεία κερδίζει τρεις φορές τα κέρδη της Google).

Selection_008

(Δείτε το διάγραμμα του Mashable)

Το ποσό τόσο μεγάλο που δεν έχει άλλη επιλογή, από το να δώσει κάποια χρήματα πίσω στους επενδυτές. Αυτή είναι η στρατηγική μιας ώριμης εταιρείας, αλλά δεν είναι αυτό θα βελτιστοποιήσει την ανάπτυξη.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).