COMPUTER COMMON SENSE

NEIL, ο υπολογιστής που μαθαίνει μόνος του για τους πολέμους του μέλλοντος

Ερευνητές προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν υπολογιστή που μπορεί να σκέφτεται. Στο πείραμα τεχνητής νοημοσύνης, που πραγματοποιούν, έχουν αφήσει έναν υπολογιστή να ψάχνει εκατομμύρια φωτογραφίες για να μαθαίνει, προσπαθώντας μόνος του να εξηγήσει τι σημαίνει η κάθε μία από αυτές.

Το σύστημα υπάρχει στο University και ονομάζεται NEIL, από τα αρχικά του Never Ending Image . Στα μέσα του Ιούλη ο άρχισε την αναζήτηση φωτογραφιών Internet 24/7 και σιγά σιγά, αρχίζει να αποφασίζει για το πώς αυτές οι εικόνες σχετίζονται μεταξύ τους. Ο στόχος του είναι να δημιουργήσει ένα μηχάνημα με αυτό που αποκαλούμε κοινή λογική, η την ικανότητα να μαθαίνουμε νέα πράγματα, χωρίς κάποιος να μας τα διδάξει.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Google και το Υπουργείο Άμυνας (Γραφείο Ναυτικών Ερευνών).

Abhinav Gupta, Abhinav Shrivastava Huffington Post

“Κάθε νοήμον ον έχει την κοινή λογική να παίρνει αποφάσεις”, δήλωσε ο Abhinav Gupta, καθηγητής του Ινστιτούτου Ρομποτικής του Carnegie Mellon.

Το σύστημα NEIL χρησιμοποιεί την υπολογιστική όραση για να αναλύει και να εντοπίζει σχήματα και χρώματα των φωτογραφιών, αλλά και να ανακαλύπτει τις συνδέσεις μεταξύ των αντικειμένων από μόνο του, χωρίς κάποιος να το προγραμματίσει. Για παράδειγμα, έχει υπολογίσει ότι ζέβρες έχουν την τάση να βρίσκονται σε σαβάνες και ότι οι τίγρεις φαίνονται κάπως σαν ζέβρες.

Σε τέσσερις μήνες περίπου, το δίκτυο των 200 επεξεργαστών εντόπισε 1.500 αντικείμενα και 1.200 σκηνές και έχει συνδέσει τις τελείες για να κάνει 2.500 ενώσεις.

Μερικές βέβαια από τις ενώσεις που δημιούργησε το NEIL είναι λάθος, όπως το”ο ρινόκερος μπορεί να είναι ένα είδος αντιλόπης,” ή κάτι άλλο πολύ πιο περίεργο, “ο ηθοποιός μπορεί να βρεθεί στο κελί μιας φυλακής”.

Όπως τόνισε όμως ο Gupta, ένας υπολογιστής που κάνει τις δικές του συνδέσεις είναι ένα εντελώς διαφορετικό είδος πρόκλησης από ένα προγραμματισμένο υπερυπολογιστή που μπορεί να κάνει κάτι συγκεκριμένο πολύ καλά, ή γρήγορα. Για παράδειγμα, το 1985, ερευνητές από το Carnegie Mellon προγραμμάτισαν έναν υπολογιστή για να παίξει σκάκι. 12 χρόνια αργότερα, ένας υπολογιστής νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Garry Kasparov.

Η Catherine Havasi, μια εμπειρογνώμονας τεχνητής νοημοσύνης από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, δήλωσε ότι οι άνθρωποι παίρνουν συνεχώς αποφάσεις που χρησιμοποιούν κάνοντας σιωπηλές υποθέσεις, ενώ οι υπολογιστές δεν κάνουν κάτι τέτοιο.
Ο Gupta όμως φαίνεται ναι είναι αρκετά ικανοποιημένος με την αρχική πρόοδο. Στο μέλλον, το σύστημα NEIL θα αναλύσει τεράστιους αριθμούς βίντεο του αναζητώντας για συνδέσεις μεταξύ των αντικειμένων.

“Όταν ξεκινήσαμε το έργο, δεν ήμουν σίγουρος ότι θα λειτουργήσει”, ανέφερε. “Αυτή είναι μόνο η αρχή.”

Το ανησυχητικό σε όλη αυτή την ιστορία είναι η ιστοσελίδα της Naval Research που αναφέρει ότι “το περιβάλλον μάχης σήμερα είναι πολύ πιο περίπλοκο από ότι ήταν στο παρελθόν” και ότι “ο ρυθμός με τον οποίο φτάνουν τα δεδομένα στο σύστημα λήψης αποφάσεων αυξάνεται, ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που διατίθενται για τη μετατροπή των δεδομένων σε  αποφάσεις μειώνεται.”

Με άλλα λόγια, οι υπολογιστές θα μπορούν να παίρνουν κάποιες από αποφάσεις στους πολέμους του μέλλοντος. Η ιστοσελίδα του Ναυτικού σημειώνει : “Σε πολλά επιχειρησιακά σενάρια, η ανθρώπινη παρουσία δεν αποτελεί επιλογή.”

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

κάθε δημοσίευση, άμεσα στο inbox σας

Προστεθείτε στους 2.100 εγγεγραμμένους.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).