Σκάνδαλο NSA-PRISM, Περί ευθύνης

Παραπάνω από ένα μήνα διαβάζουμε δημοσιεύσεις που αφορούν τις δράσεις των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ, ή για να ακριβολογήσουμε, μιας από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ. Στην αρχή οι αντιδράσεις ήταν μουδιασμένες, μάλλον προσπαθούσαμε να αντιληφθούμε το μέγεθος. Και αναφέρω το μέγεθος γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς από το αναγνωστικό μας κοινό που να πίστευε ότι οι ΗΠΑ δεν σκάρωναν κάτι με ένα παγκόσμιο μέσο επικοινωνίας που έχει καθιερωθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια.

nsa

Αμέσως μετά το πρώτο σοκ, άρχισαν οι αντιδράσεις, ενώ νέες πληροφορίες κατέφθαναν. Όλες οι μεγάλες Διαδικτυακές εταιρείες που σηκώνουν τον κύριο (για να μην πούμε όλο)  όγκο της κίνησης των επικοινωνιών, είχαν συμμαχήσει με τα κατασκοπευτικά προγράμματα των ΗΠΑ. (Ναι σε αυτό το άρθρο δεν θα πετάξουμε το μπαλάκι της ευθύνης στην κυβέρνηση των ΗΠΑ*)

Η Microsoft, η , η , η Yahoo και ποιος ξέρει πόσες άλλες, είχαν δώσει ανοιχτή πρόσβαση στην NSA για να διευκολύνουν το υψηλό τους έργο. Να παρακολουθούν τι συνομιλίες μας, με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, συγνώμη NSA δεν είμαι τρομοκράτης.

Αμέσως μετά το ξεσκέπασμα, ήρθαν οι διαψεύσεις. Ειλικρινά τώρα περιμένατε να αναλάβει κάποια από τις παραπάνω εταιρείες την ευθύνη; Δεν νομίζω. Αλλά δεν σταματάει εδώ.

Το επόμενο διάστημα, δημοσιεύματα παρουσίαζαν την Yahoo να έχει κάνει μήνυση στις ΗΠΑ γιατί ποτέ δεν ήθελε να παρακολουθούν τους πελάτες της.

  Drones και διαφήμιση

Η εν λόγω δημοσίευση όμως παρουσιάστηκε 2-3 μέρες μετά που ο  αποκάλυψε τις δράσεις της ς. Τυχαίο;

Αμέσως μετά ακολουθεί μια δημοσίευση που παρουσιάζει την Yahoo σχεδόν μετανιωμένη να δηλώνει ότι “μετά από αυτό δεν θεωρούμε δεδομένη την εμπιστοσύνη σας“. Πολύ διπλωματικά διατυπωμένη αποδοχή! Μπορεί να σκεφτεί κανείς πάρα πολλά. όπως ας πούμε “Τώρα μάλλον η Yahoo θα προσπαθήσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη μας” με ότι συνεπάγεται αυτό.

Ακολούθησε η μεγάλη και αθώα Google. Και αυτή κατέθεσε μήνυση αποζητώντας την διαλεύκανση του ονόματος της, που τόσα χρόνια το προσέχει σαν κόρη οφθαλμού. Ακούς να κατηγορήσουν την Google ότι παρακολουθεί τους χρήστες της… Δεν ξανάγινε.

Μετά ήρθε και η ξαφνική της απόφαση να διασφαλίσει το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών της αλλάζοντας την κρυπτογράφηση της.

Τελικά ίσως όλα αυτά που ανέφερε ο Snowden, τεκμηριωμένα με έγγραφα της NSA, μπορεί να είναι όλα παραμύθια και οι μόνοι αληθινοί σε αυτή την υπόθεση να είναι οι εταιρείες, που πάντα προσπαθούν αλτρουιστικά, να μας βοηθήσουν.

Επειδή όμως καλός ο σαρκασμός αλλά η αλήθεια δείχνει να τείνει στην εντελώς αντίθετη όχθη, μάλλον έχουμε και μεις ευθύνη. Όλοι όσοι ασχολούνται με την τεχνολογία γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν μυστικά στο . Η NSA έκανε ακριβώς αυτό που την διέταξαν να κάνει.

  Βραζιλία, απαγόρευσε την πώληση iPhone χωρίς φορτιστές

Όμως εμάς δεν μας διέταξε κανείς να χρησιμοποιούμε Skype, ή , Μac OS X ή . Και βέβαια κατηγορώ τον εαυτό μου που ενώ γνωρίζω την δράση της Google και της κάθε Google συνεχίζω να χρησιμοποιώ το Gmail.

H Microsoft, η Apple, η Google, και η Yahoo δεν θα βγουν ποτέ να πουν ότι συμμάχησαν με τις μυστικές υπηρεσίες, γιατί αυτό θα έχει οικονομικό κόστος και όχι μόνο.

Και αν το πουν ή αν ποτέ αλλάξουν κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι στο μέλλον δεν θα το επαναλάβουν, ειδικά όταν ησυχάσουν τα πράγματα.

Για αυτό ακριβώς το λόγο, νομίζω ότι την ευθύνη την έχουμε εμείς, εμείς και την δύναμη. Εμείς τους επιτρέπουμε να μπαίνουν στα σπίτια μας γιατί πολύ απλά εμείς τους βάζουμε.

*Χώρες σαν τις ΗΠΑ κυβερνούν κοιτάζοντας μπροστά τουλάχιστον 50 χρόνια, ας μην γελιόμαστε. Δεν είναι Ελλάδα που ο στόχος φτάνει μέχρι την  επόμενη δόση. Οπότε δεν είναι θέμα κυβέρνησης αλλά εθνικής πολιτικής και φυσικά συμφερόντων.

Γιώργος Από το iGuRu.gr

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


8  +  2  =