facebook signup

Γιατί κλείνουν οι λογαριασμοί στο Facebook;

facebook signupΈχετε πει ποτέ ότι θα εγκαταλείψετε το ; Πολλοί το έχουν υποσχεθεί αλλά λίγοι βρίσκουν πραγματικά το θάρρος να το κάνουν. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι λιγότερο κοινωνικοί, πιο νευρωτικοί ή απλά πιο ώριμοι;

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης, μόλις δημοσιεύσαν τα αποτελέσματα μιας μελέτης που εξετάζει την ιδιοσυγκρασία και τα δημογραφικά στοιχεία των ανθρώπων που εγκαταλείπουν το Facebook, ρίχνοντας φως σε αυτό που διακρίνει αυτούς που διαπράττουν την “αυτοκτονία της εικονική τους ταυτότητας” από τους υπόλοιπους που εξακολουθούν να την συντηρούν.

Η έρευνα έγινε με 310 άτομα που είχαν εγκαταλείψει το Facebook και 321 μέλη του Facebook εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους, τις τάσεις εθισμού στο Διαδίκτυο και την στάση τους απέναντι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Οι ερωτηθέντες αποτελούνταν από ανθρώπους από όλο τον κόσμο, που προσφέρθηκαν να πάρουν μέρος στην έρευνα. Το δείγμα είναι μικρό σε σχέση με το σύνολο των χρηστών του Facebook και δεν είναι κατ ‘ανάγκην αντιπροσωπευτικό του συνόλου των ανθρώπων που άφησαν το Facebook, αναφέρει η Huffington Post.

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες , αποδεικνύεται ότι οι άνθρωποι που εγκαταλείπουν το Facebook δεν είναι τόσο διαφορετικοί από όλους τους υπόλοιπους. Ανησυχούν για το ποιος βλέπει τις φωτογραφίες τους, ενοχλούνται από τις συνεχείς αλλαγές του Facebook, ενοχλούνται από επιφανειακές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και ανησυχούν από το πόσες ώρες περνούν κοιτάζοντας τις οθόνες τους.

Ακόμη και μεταξύ εκείνων που δεν έχουν εγκαταλείψει Facebook, ένας μεγάλος αριθμός αναφέρει ότι το σκέφτονται. Σχεδόν οι μισοί (46,8%) των σημερινών χρηστών του Facebook που ρωτήθηκαν είπαν ότι είχαν σκεφτεί να εγκαταλείψουν το κοινωνικό δίκτυο. Ένα 61% των μελών του αναφέρουν ότι κάποια στιγμή το άφησαν για αρκετό καιρό (αρκετές εβδομάδες ή και περισσότερο), όπως δείχνει μια έρευνα από το Pew Research που δημοσιεύθηκε φέτος.

  Meta απειλεί να αποσύρει τις ειδήσεις για να μην πληρώνει τους εκδότες

Ωστόσο, η μελέτη του Πανεπιστημίου της Βιέννης κατάφερε να βρει πολλά βασικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν εκείνους που έκλεισαν εντελώς τους λογαριασμούς τους στο Facebook:

Είναι πιο πιθανό να είναι άνδρες: Μεταξύ εκείνων που είχαν απενεργοποιηθεί λογαριασμούς τους , η πλειοψηφία (το 71,5%) ήταν άνδρες . Μεταξύ εκείνων που χρησιμοποιούν σήμερα στο Facebook , η πλειοψηφία (το 70,5%) είναι γυναίκες.

– Είναι λίγο μεγαλύτεροι : Η μέση ηλικία των ατόμων που σταμάτησαν το Facebook ήταν τα 31 , ενώ η μέση ηλικία της ομάδας που εξακολουθεί να το χρησιμοποιεί είναι τα 24 χρόνια, κατά μέσο όρο .

– Ανησυχούν περισσότερο για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής : Οι άνθρωποι που είχαν απενεργοποιήσει το προφίλ τους στο Facebook είχαν “σημαντικά υψηλότερες γενικές ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής “.

– Είναι πιο ευσυνείδητοι: Υπήρξαν λίγες διαφορές προσωπικότητας μεταξύ αυτών που άφησαν το Facebook και αυτών που συνεχίζουν να το διατηρούν.  Τα μέλη και των δύο ομάδων είναι εξίσου εξωστρεφή, ευχάριστα, νευρωτικά και η μόνη ίσως διαφορά ήταν ότι “είναι πιο ανοικτοί για νέες εμπειρίες .” ; Η ευσυνειδησία ήταν υψηλότερη μεταξύ αυτών που το άφησαν, δηλαδή είναι επιμελείς και σχεδιάζουν το μέλλον τους.

– Είναι (ελαφρώς ) πιο “εξαρτημένοι” από το διαδίκτυο : και οι δύο ομάδες παρουσίαζαν ελαφρά συμπτώματα εθισμού από το διαδίκτυο αλλά αυτοί που έκλεισαν τα προφίλ τους στο Facebook είχαν ελαφρώς χαμηλότερο εθισμό από το Διαδίκτυο.

– Είχαν λιγότερους φίλους: Αυτοί που άφησαν το Facebook  είχαν πρίπου κατά μέσο όρο 133 φίλους, ή περίπου τους μισούς φίλους από αυτούς που δεν κλείνουν τον λογαριασμό τους.

  Ubuntu 22.10 Kinetic Kudu beta

– Ο χρόνος που περνούν στην ιστοσελίδα δεν είναι διαφορετικός: Ο χρόνος που περνούν κοιτάζοντας το Facebook αυτοί που σταμάτησαν το κοινωνικό δίκτυο δεν διαφέρει πολύ από τον χρόνο που ξοδεύουν αυτοί που συνεχίζουν (1,9 ώρες την ημέρα και 1,8 ώρες την ημέρα , αντιστοίχως) . Είχαν επίσης τους λογαριασμούς τους για σχεδόν ακριβώς το ίδιο χρονικό διάστημα ( κατά μέσο όρο 26 μήνες για αυτούς που τους έκλεισαν, και 29 μήνες για  αυτούς που συνεχίζουν) .

Δεν ήταν έκπληξη, που οι ανησυχίες για προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι στην κορυφή του καταλόγου και ίσως ο πιο δημοφιλής λόγος για την εγκατάλειψη του Facebook. Σαράντα οκτώ τοις εκατό από αυτούς που είχαν εγκαταλείψει την ιστοσελίδα είπαν ότι την εγκατέλειψαν γιατί δεν γνώριζαν πως χρησιμοποιούνται οι προσωπικές τους πληροφορίες, ενώ το 13,5% ανέφερε μια “γενική δυσαρέσκεια” με το Facebook. Το 12,6% έφυγε, λόγω της “αρνητικότητας των online φίλων,” και το 6% δήλωσε ότι ήταν εθισμένοι στο site.

Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει .

Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η αποχώρησή από το Facebook έχει γίνει ένα είδος μόδας, όπως ακριβώς την άρνηση να παρακολουθήσει κάποιος τηλεόραση .

“Πολλοί κλείνουν τον λογαριασμό τους στο Facebook πραγματικά απολαμβάνουν τη διαφορά τους από τους υπόλοιπους, βλέποντας το ως ένα σημάδι διάκρισης, μια ανώτερη πράξη που την πραγματοποιεί μόνο ένα ελίτ κοινωνικό στρώμα”, έγραψε η επίκουρος καθηγήτρια του  New York University, Laura Portwood – Stacer στη μελέτη της που δημοσιεύθηκε πέρυσι.

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).


  +  45  =  51