Ψηφιακά ακατάστατος; Τι αποκαλύπτει η έρευνα της Kaspersky

Kaspersky Lab: Η ψηφιακή «ακαταστασία» αυξάνεται τόσο λόγω της έκρηξης στη χρήση εφαρμογών όσο και λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η αυξημένη χωρητικότητα μνήμης των συσκευών. Όμως, η ελλιπής συντήρηση των εφαρμογών αφήνει τις συσκευές ευάλωτες απέναντι σε απειλές που σχετίζονται με την ασφάλειά τους. Μία νέα έρευνα της Kaspersky Lab φανερώνει το μέγεθος του προβλήματος της ψηφιακής «ακαταστασίας» που αντιμετωπίζουν οι χρήστες του Διαδικτύου παγκοσμίως.kaspersky

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι χρήστες εγκαθιστούν συνήθως 12 Android εφαρμογές κάθε μήνα, ενώ διαγράφουν μόλις 10, κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες προσθέτουν 2 εφαρμογές στις συσκευές τους μηνιαίως. Με περισσότερες εφαρμογές να εγκαθίστανται συνεχώς στις συσκευές, η αποτελεσματική τους διαχείριση είναι σημαντική ώστε να προλαμβάνεται η ψηφιακή «ακαταστασία». Ωστόσο, ανακαλύψαμε ότι μόνο οι μισοί χρήστες (55%) ανανεώνουν και αναθεωρούν τα περιεχόμενα της συσκευής τους, διαγράφοντας αχρησιμοποίητα έγγραφα και εφαρμογές.

Τα ευρήματα αποτελούν μέρος μία νέας έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την Kaspersky Lab και ονομάζεται «Ψηφιακή “ακαταστασία” και οι κίνδυνοί της (Digital clutter and its dangers)». Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα που προέκυψαν από ένα μοναδικό συνδυασμό μίας διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 17 χώρες, στατιστικές αναλύσεις από το Kaspersky Security Network (KSN) και ένα πείραμα για την απόδοση των εφαρμογών από εσωτερικούς testers της Kaspersky Lab.

Η συσσώρευση ψηφιακής «ακαταστασίας» σημαίνει ότι ο εκ και η αναβάθμιση των εφαρμογών είναι πιο σημαντικοί από ποτέ προκειμένου να καταπολεμηθεί κακόβουλο λογισμικό που χρησιμοποιεί τα τρωτά σημεία των εφαρμογών με σκοπό να παραβιάσει ολόκληρη τη συσκευή. Παρόλα αυτά, η έρευνα ανακάλυψε ότι μόλις το ένα τέταρτο (28%) των χρηστών αναβαθμίζει τις εφαρμογές στη συσκευή του όταν είναι αναγκασμένο να το κάνει, ενώ το 10% των χρηστών προσπαθεί να μην πραγματοποιήσει καμία αναβάθμιση.

Μία από τις βασικές απειλές εντοπίζεται στο ότι οι εφαρμογές από μόνες τους μπορούν να θέσουν τα δεδομένα του χρήστη και των συσκευών του σε κίνδυνο μέσω της καθημερινής τους δραστηριότητας. Τα τεχνικά ευρήματα της Kaspersky Lab δείχνουν ότι από τις 100 Android εφαρμογές που οι χρήστες μπορούν να διαχειριστούν (εγκατάσταση και διαγραφή), οι 83 έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του χρήστη, όπως επαφές, μηνύματα και δεδομένα, ενώ μπορούν ακόμα να πραγματοποιήσουν κλίσεις και να στέλνουν μηνύματα SMS.

Κλικ για μεγέθυνση

kaspersky

Πρόσθετα ευρήματα από το KSN έδειξαν πώς οι εφαρμογές μπορούν να λειτουργούν χωρίς την άδεια του χρήστη. Κατά μέσο όρο οι χρήστες διαθέτουν 66 εφαρμογές στην Android συσκευή τους. Από τον έλεγχο ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος της τάξης των 66 από τις πλέον δημοφιλείς εφαρμογές του Android, οι 54 ξεκινούσαν στο παρασκήνιο, χωρίς οι χρήστες να τις αγγίξουν καν, καταναλώνοντας, κατά μέσο όρο, 22Mb κίνηση την ημέρα χωρίς καμία αλληλεπίδραση του χρήστη.

Οι των εφαρμογών δίνουν στους χρήστες ένα βαθμό ελέγχου σε οτιδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση η εφαρμογή ή το οποίο να αλληλεπιδρά με τη συσκευή. Ωστόσο, η έρευνα διαπίστωσε ότι μόνο το 40% των ανθρώπων προσαρμόζει σκόπιμα τις ρυθμίσεις της κάθε εφαρμογής στο smartphone του. Επιπλέον, μόνο το 32% ενδέχεται να αρνηθεί να εγκαταστήσει μια mobile εφαρμογή αν δεν είναι ικανοποιημένο με το περιεχόμενο της άδειας χρήσης.

Ο , Head of Consumer Business της Kaspersky Lab, δήλωσε:

«Οι χρήστες εκθέτουν τις συσκευές και τα προσωπικά τους δεδομένα σε ψηφιακές απειλές, παραλείποντας να φροντίσουν απλά αλλά ουσιαστικά τη συσκευή τους, “καθαρίζοντας” και ενημερώνοντας το λογισμικό και τις εφαρμογές τους, προσαρμόζοντας τις ρυθμίσεις και καταργώντας την εγκατάσταση εφαρμογών που δε χρησιμοποιούνται πλέον. Η συσσώρευση ψηφιακής «ακαταστασίας» στις συσκευές μας σημαίνει ότι έχουμε παραβλέψει όλο και περισσότερο τη συντήρηση αυτών των εφαρμογών. Αλλά το κάνουμε εις βάρος μας, γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων, όπως δυσλειτουργίες της συσκευής, ζητήματα χρόνου ζωής της μπαταρίας ή «μόλυνσης» με κακόβουλο λογισμικό. Οι εφαρμογές έχουν πρόσβαση σε μερικά από τα πιο ευαίσθητα και προσωπικά δεδομένα που έχουμε στις συσκευές μας και οι χρήστες συχνά αγνοούν ότι αυτή η πληροφορία είναι κοινόχρηστη. Καλούμε τους χρήστες να βάλουν τα ψηφιακά σπίτια τους σε τάξη. Ακριβώς όπως ένα καθαρό, τακτοποιημένο δωμάτιο φέρνει φρέσκο αέρα στο σπίτι και τη ζωή σας, με τον ίδιο τρόπο, ένας τακτοποιημένος υπολογιστής ή smartphone έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ευχάριστη, και κυρίως, ασφαλέστερη εμπειρία».

Προκειμένου να καταπολεμηθεί η «ακαταστασία» και να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, η Kaspersky Lab συμβουλεύει τους χρήστες τα εξής:

  • Κατανοήστε τι είναι αποθηκευμένο που – αφιερώστε κάποιο χρόνο για να ελέγξετε τις συσκευές σας και να ασκηθείτε στο τι αποθηκεύονται σε ποιες εφαρμογές και αρχεία στη συσκευή σας
  • Καθαρίστε τη συσκευή σας – περάστε λίγο χρόνο βάζοντας το ψηφιακό σας σπίτι σε τάξη, μέσα από τακτική εκκαθάριση και ανανέωση των πληροφοριών που αποθηκεύονται στις συσκευές σας
  • Διατηρήστε ενημερωμένο το λογισμικό της συσκευής και τις εφαρμογές σας – τακτικές ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κυκλοφορία νέων εκδόσεων
  • Χρησιμοποιήστε ειδικό λογισμικό – Για παράδειγμα, προτα καθαρισμού λογισμικού, όπως αυτό που διαθέτουν τα προϊόντα ναυαρχίδα της Kaspersky Lab, σαρώνουν όλες τις εφαρμογές που είναι εγκατεστημένες στη συσκευή σας και σας ειδοποιούν γι΄ αυτές που παρουσιάζουν δυνητικό κίνδυνο ή χρησιμοποιούνται σπάνια.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).