Το Facebook μόλις δημοσίευσε τα στοιχεία που αναφέρουν ότι αυτό που ονομάζεται “συναισθηματική μόλυνση” λειτουργεί εξίσου καλά μέσω του News Feed σας. Τα στοιχεία προήλθαν από μια έρευνα που πραγματοποίησε “παίζοντας” με το συναίσθημα τυχαίων χρηστών, σερβίροντας επιλεγμένες “ειδήσεις” στο News Feed τους.
Καλά διαβάσατε. Η ερευνητική εργασία που δημοσιεύθηκε στο Proceedings of the National Academy of Science, αναφέρει ότι οι ερευνητές του Facebook θέλησαν να καταλάβουν αν τα συναισθήματα που βιώνουμε πρόσωπο-με-πρόσωπο μπορεί επίσης να τα βιώσουμε ψηφιακά. Έτσι, η ομάδα δημιούργησε έναν αλγόριθμο που ανέλυε τις λέξεις των δημοσιεύσεων του News Feed. Έτσι μπορούσαν να κατηγοριοποιήσουν τις δημοσιεύσεις που προκαλούσαν θετικά και αρνητικά συναισθήματα.
Αμέσως μετά χρησιμοποίησαν αυτές τις πληροφορίες για να επηρεάσουν το συναίσθημα 689.003 χρηστών για μια εβδομάδα. Ορισμένοι χρήστες είχαν ένα News Feed με δημοσιεύσεις που προκαλούσαν αρνητικά συναισθήματα και άλλοι ακριβώς το αντίθετο.
Τα συμπεράσματα της έρευνας ίσως φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα. Για πρώτη φορά, έχουμε στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα social media επηρεάζουν τα συναισθήματά μας με έναν τρόπο που μοιάζει με την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.
Βέβαια είναι πολύ ανατριχιαστικό να μαθαίνουμε εκ των υστέρων ότι το Facebοok χρησιμοποίησε τόσους πολλούς τακτικούς χρήστες σαν υποκείμενα ενός ψυχολογικού πειράματος, χωρίς ποτέ κανείς από αυτούς να το γνωρίζει.
Φυσικά, η πολιτική απορρήτου του Facebook καλύπτει την εταιρεία, αφού ο κάθε χρήστης έχει συμφωνήσει με την εγγραφή του σε πάρα πολλά που δεν γνωρίζει κάν. Ποιος διαβάζει με προσοχή και αναλύει τους όρους χρήσης της υπηρεσίας πριν συμφωνήσει;
Έτσι, την επόμενη φορά που χρησιμοποιείτε το Facebook, μην εκπλαγείτε αν αρχίσετε να αισθάνεστε χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι κλπ.