Νέος νόμος Δικαίωμα στην επισκευή. Τι σημαίνει;

Γιατί είναι τόσο δύσκολη μια επισκευή κάποιας ηλεκτρονικής συσκευής; Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί είναι τόσο δύσκολο να επιδιορθώσετε το , τον υπολογιστή ή την κονσόλα που χρησιμοποιείτε; Οι εταιρείες κατασκευάζουν τις συσκευές με τέτοιο τρόπο που ουσιαστικά δεν σας επιτρέπει να το κάνετε.επισκευή

Μια αλλαγή όμως στην υπάρχουσα νομοθεσία που θα έχει σαν τίτλο “Δικαίωμα στην επισκευή”, θα μπορούσε να αλλάξει τα πράγματα.

Ποιο είναι το πρόβλημα ακριβώς;

Πολλοί κατασκευαστές δεν θέλουν να επιτρέπουν στους πελάτες τους να είναι σε θέση να επιδιορθώνουν μόνοι τους τις συσκευές τους ή να το κάνουν από ένα τοπικό κατάστημα ειδικών. Αντίθετα, προτιμούν να το κάνουν οι ίδιοι (ή μέσω εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων), κάτι που συχνά έρχεται με ένα κόστος που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα πληρώνατε σε ένα τοπικό κατάστημα επισκευών, και φυσικά πολύ περισσότερο από ό, τι θα σας κόστιζε να το κάνετε μόνοι σας.

Έτσι οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν πωλούν γνήσια ανταλλακτικά και δεν προσφέρουν πληροφορίες για την επισκευή των συσκευών. Με άλλα λόγια, θέλουν να κάνουν όσο το δυνατόν πιο δύσκολο για οποιονδήποτε να επιδιορθώσει χαλασμένες συσκευές.

Η ας πούμε έχει κάνει πολύ μεγαλύτερα βήματα κατασκευάζοντας ακόμα και τις δικές της βίδες (όχι τις κοινές βίδες ασφαλείας, αλλά δικές της βίδες “Pentalobe”) για να εμποδίσει τους χρήστες να ανοίγουν εύκολα τις συσκευές τους με ένα κανονικό κατσαβίδι.

Φυσικά οι περισσότεροι κατασκευαστές θα προτιμούσαν να αγοράσετε ένα καινούργιο τηλέφωνο ή έναν υπολογιστή, σε περίπτωση βλάβης, κάτι που το βλέπουμε συχνά, με τις πολύ υψηλές χρεώσεις για κάθε επισκευή, ή με το επίσης γνωστό φαινόμενο της “αδύνατης” επισκευής.

Βέβαια μπορείτε πάντα να επισκευάσετε τη συσκευή σας. Υπάρχουν ιστότοποι που μπορείτε να αγοράσετε ανταλλακτικά που προέρχονται από τους ίδιους προμηθευτές που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές (ακόμα και αν δεν είναι τεχνικά “γνήσια ανταλλακτικά”), αλλά και οδηγίες στο διαδίκτυο που προσφέρουν πληροφορίες επιδιόρθωσης, Μαζί με τα παραπάνω, κυκλοφορούν και τα ειδικά εργαλεία που χρειάζονται για να το κένετε με ασφάλεια.

Αν το κάνετε όμως, θα χάσετε την εγγύηση…

Εδώ είναι που έρχεται η αλλαγή στη νομοθεσία που ονομάζεται “Δικαίωμα στην επισκευή” ή “Right to Repair.”

Προς το παρόν, 17 κράτη έχουν θεσπίσει μια νέα νομοθεσία που θα παρέχει στα ανεξάρτητα συνεργεία επισκευών την ίδια πρόσβαση που έχουν οι κατασκευαστές σε γνήσια ανταλλακτικά, εργαλεία και πληροφορίες που θα βοηθήσουν στη επισκευής ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης.

Προς το παρόν δεν έχει εγκριθεί επίσημα στον τομέα των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, αλλά ένας για το δικαίωμα της επισκευής αυτοκινήτων ψηφίστηκε στη Μασαχουσέτη το 2012.

Τα καλά νέα είναι ότι η νομοθεσία αυτή κερδίζει συνεχώς δημοτικότητα, ειδικά από τότε που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο με την μπαταρία του iPhone.

Επισκευή: Και η εγγύηση;

Έτσι, ο νόμος του Δικαιώματος της Επιδιόρθωσης θα σας επιτρέπει να ανοίξετε τις συσκευές σας. Τι θα συμβεί όμως με την εγγύηση;

Σύμφωνα με το HTG, από ς απόψεως, μπορείτε κρατήσετε την εγγύηση. Χάρη στον νόμο περί εγγύησης Magnuson-Moss του 1975, είναι παράνομο για τις εταιρείες να ακυρώσουν την εγγύησή σας μόνο και μόνο επειδή εσείς επισκευάσατε ή τροποποιήσατε κάτι μόνοι σας. Θα πρέπει να αποδείξουν ότι η επισκευή ή η μετατροπή σας προκάλεσε δυσλειτουργία σε κάτι άλλο στη συσκευή. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα τρομακτικά αυτοκόλλητα εγγύησης που βλέπετε σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές είναι ουσιαστικά χωρίς νόημα … τουλάχιστον από νομική άποψη.

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

One Comment

Leave a Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).