iPhone ή Android: Το τέταρτο τρίμηνο του 2017 εμφάνισε την πρώτη πτώση στις πωλήσεις smartphone από το 2004, καθώς οι πωλήσεις συσκευών των δύο μεγαλύτερων εταιρειών της αγοράς Samsung και Apple μειώθηκαν στα τέλη του περασμένου έτους.
Τα στοιχεία που διέθεσε η Gartner δείχνουν ότι οι συνολικές πωλήσεις smartphones στο Q4 (τέταρτο τρίμηνο) μειώθηκαν κατά 5,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι αριθμοί δείχνουν χαμηλότερες επιδόσεις της Apple και της Samsung, ενώ οι εταιρείες Huawei και Xiaomi παρουσίασαν ισχυρότερες αποδόσεις.
Η Samsung διέθεσε λίγο περισσότερες από 74 εκατομμύρια συσκευές κατά τη διάρκεια του 4ου τριμήνου του 2017, από 76,7 εκατομμύρια συσκευές που διέθεσε το 4ο τρίμηνο του 2016, σημειώνοντας μια μείωση της τάξης του 3,6%.
Όμως παρά την πτώση η Samsung κατέχει ακόμα ένα μερίδιο στην αγορά που φτάνει το 18,2%, από 17,8% που ήταν το 2016.
Η Apple είχε με 73,1 εκατομμύρια πωλήσεις, παρουσιάζοντας μια τεράστια μείωση από τις τουλάχιστον 77 εκατομμύρια συσκευές που διέθεσε το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Το μερίδιο αγοράς της Apple είναι σήμερα στο 17,9%.
Αυτό που είναι όμως περισσότερο ανησυχητικό για την Apple, είναι ότι οι πωλήσεις του iPhone μειώθηκαν και η Gartner αναφέρει ότι η ναυαρχίδα της εταιρείας σημείωσε πτώση τουλάχιστον 5%.
“Η Apple ήταν σε διαφορετική θέση αυτό το τρίμηνο από ό, τι πριν από 12 μήνες. Διέθεσε τρία νέα smartphones – το iPhone 8, το iPhone 8 Plus και το iPhone X – ωστόσο, η απόδοσή της στο τρίμηνο επισκιάστηκε από δύο παράγοντες”, ανέφερε ο Anshul Gupta, research director της Gartner.
“Πρώτον, η μεταγενέστερη διαθεσιμότητα του iPhone X οδήγησε σε αργές αναβαθμίσεις στο iPhone 8 και 8 Plus, καθώς οι χρήστες περίμεναν να δοκιμάσουν το ακριβότερο μοντέλο. Δεύτερον, οι ελλείψεις στην αγορά και οι περιορισμοί της παραγωγικής ικανότητας επέφεραν ένα μεγάλο κύκλο παράδοσης για το iPhone X, το οποίο επανήλθε στο φυσιολογικό στις αρχές Δεκεμβρίου του 2017. Αναμένουμε ότι η καλύτερη ζήτηση για το iPhone X να προκαλέσει αύξηση στις πωλήσεις της Apple κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 .”
Η Huawei, από την άλλη πλευρά, είναι τώρα στο 10,8%, αφού πούλησε 43,8 εκατομμύρια μονάδες, από 40,8 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, ενώ στην περίπτωση της Xiaomi, η ανάπτυξη ήταν εντυπωσιακή: 28,1 εκατομμύρια συσκευές έναντι 15,7 εκατομμυρίων πέρυσι.