Facebook: πέρα από την διαφήμιση εσείς είστε το προϊόν

Το σκάνδαλο Cambridge Analytica – Facebook μας απέδειξε ότι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο εκτός από μια τεράστια διαφημιστική πλατφόρμα που έχει πρόσβαση σε πάνω από δύο δισεκατομμύρια χρήστες, είναι και μια καθαρά εμπορική πλατφόρμα.

Στην αρχή του κοινωνικού δικτύου, πολλοί ήταν αυτοί που ξόδευαν πολύ χρόνο προσπαθώντας να καταλάβουν πώς κερδίζει χρήματα το Facebook και καταφέρνει να παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν.

Το βέβαιο είναι ότι ποτέ δεν ήταν και ούτε πρόκειται να είναι δωρεάν.Facebook

Σε προηγούμενη δημοσίευση αναφέραμε γιατί το Facebook θα πρέπει να μας πληρώνει για να χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα του.

Μέχρι στιγμής, το Facebook έχει καταφέρει να μας πείσει ότι η έχει ανακαλύψει ένα τρόπο να κερδίζει χρήματα, χωρίς να μας βλάπτει. Τεκμηριώνει μάλιστα την ρητορική του με δεκάδες σελίδες αφιερωμένες σε οδηγούς ή ρυθμίσεις ασφαλείας, αλλά και δοκιμών ασφαλείας.

Επειδή λοιπόν μας αρέσει να πιστεύουμε σε θαύματα, η ρητορική της εταιρείας, αρκεί να μας καθησυχάσει.

Με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica ωστόσο, αυτή η ρητορική πήγε περίπατο.

Στην καλύτερη περίπτωση, όλο αυτό έγινε εν αγνοία της εταιρείας, κάτι που μας βάζει σε σκέψεις καθώς αν ισχύει προσφέρουμε απλόχερα τα δεδομένα μας σε άσχετους τεχνολόγους.

Στη χειρότερη περίπτωση, το κοινωνικό δίκτυο είναι συνένοχο στην “διαρροή”των δεδομένων  στην Cambridge Analytica.

Η παροχή απεριόριστης πρόσβασης στους λογαριασμούς 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook με την πλήρη επίγνωση της εταιρείας είναι πρόβλημα, και μια στροφή 180 μοιρών στην λογική “κερδίζω από την διαφήμιση.”

Τελικά τι είναι το κοινωνικό δίκτυο; είναι οι άνθρωποι και κάνουν ό, τι είναι δυνατόν για πάρουν τα δεδομένα τους; μια τεράστια επιχείρηση, που ανησυχεί για τους μετόχους, το συμβούλιο, τα πρόστιμα που έρχονται όταν παραβιάζει τον νόμο;

https://twitter.com/JimCarrey/status/976128958352642048

Η απάντηση είναι μάλλον ναι σε όλα, αλλά το Facebook δεν φοβάται να μην χάσει χρήματα. Το χειρότερο μάλλον είναι να δεχτούμε ότι μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις είναι ανίσχυρες έναντι εταιρειών σαν το Facebook.

Δεν είναι νέο: το Twitter, το Alibaba, η Amazon, η Google και η Microsoft συλλέγουν δεδομένα και τα χρησιμοποιούν για να κερδίζουν.

Αλλά τα δεδομένα του Facebook είναι μοναδικά και το ίδιο φαίνεται να είναι και ο τρόπος που χρησιμοποιούνται.

Το κοινωνικό δίκτυο είναι μια κλειστή οικονομία που βασίζεται στη συλλογή δεδομένων. Το Amazon προσπαθεί να μας πουλήσει κάτι ή για να το πούμε καλύτερα προσπαθεί να μας πουλήσει τα πάντα. Το ίδιο και η Alibaba.

Το Facebook, από την άλλη πλευρά, δεν ξέρουμε ακριβώς τι κάνει επειδή εμείς είμαστε το προϊόν.

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Facebook, επειδή είναι κλειδωμένη κάτω από τεράστια οικονομικά-εμπορικά μυστικά. Είναι πολύ περίπλοκη για να την καταλάβουν οι πολιτικοί και την υπερασπίζονται καλύτεροι δικηγόροι από αυτούς που μπορεί να αντέξει κάθε Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Ακόμα κι αν σκέφτεστε να διαγράψετε τον λογαριασμό σας, η εταιρεία έχει και δεν θα σταματήσει να συλλέγει δεδομένα από εσάς, μέσω τρίτων.

Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί το Facebook με όλα τα παραπάνω, είναι να ξεχάσουμε ότι πρόκειται για μια εταιρεία, και να το αντιμετωπίσουμε σαν χώρα, σύμφωνα με το TNW.

Χρειαζόμαστε μια  εξέγερση ενάντια στην κακή χρήση των προσωπικών μας πληροφοριών. Χρειαζόμαστε τους πολιτικούς αλλά και τους ηγέτες των επιχειρήσεων να πιέσουν για περισσότερη δημοκρατία το Facebook.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).