eRoadArlanda: Η Σουηδία φέρεται να κατασκεύασε ένα ηλεκτροφόρο δρόμο, ο οποίος είναι ο πρώτος στον κόσμο που μπορεί να φορτίζει οχήματα καθώς κυκλοφορούν. Η νέα τεχνολογία θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει στη μείωση του υψηλού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με μια δήλωση των εταιρειών Vattenfall και Elways που έχουν αναλάβει το project στο Reuters.
Το project που χρηματοδοτείται από το κράτος, ονομάζεται eRoadArlanda και κοστίζει περίπου 50 εκατομμύρια κορώνες (5.82 εκατομμύρια δολάρια), χρησιμοποιεί ένα τροποποιημένο ηλεκτρικό φορτηγό που πραγματοποιεί μεταφορές από το αεροδρόμιο Arlanda της Στοκχόλμης στον κοντινό κόμβο Logistics του Postnord για να ελέγξει την τεχνολογία.
Μια ηλεκτροκίνητη ράγα που είναι ενσωματωμένη στην άσφαλτο του δρόμου μήκους 2χλμ., φορτίζει αυτόματα το φορτηγό καθώς ταξιδεύει. Ένας κινητός βραχίονας που είναι συνδεδεμένος με το όχημα αναγνωρίζει τη θέση της σιδηροτροχιάς στο δρόμο και η φόρτιση σταματά όταν το όχημα προσπεράσει τη ράγα ή σταματήσει.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Elways, Gunnar Asplund, δήλωσε ότι η φόρτιση κατά την οδήγηση πρακτικά σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται πλέον μεγάλες μπαταρίες, που κοστίζουν σχεδόν τα μισά χρήματα στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Οι ηλεκτροκίνητοι δρόμοι θα επιτρέψουν μικρότερες μπαταρίες και θα κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμα πιο φθηνά από αυτά που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.
Ο κ. Asplund δήλωσε ότι το σουηδικό κράτος, το οποίο χρηματοδοτεί το έργο, ήταν ικανοποιημένο από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, με το μοναδικό ζήτημα που όπως φαίνεται έχει ήδη επιλυθεί είναι η βρωμιά που μαζεύεται στη ράγα φόρτισης.
“Αυτοί οι δρόμοι θα επιτρέψουν στα ηλεκτρικά οχήματα να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς μεγάλες, δαπανηρές και βαριές μπαταρίες”, δήλωσε ο Markus Fischer, εκπρόσωπος της Vattenfall, προσθέτοντας ότι η τοποθέτηση του απαραίτητου βραχίονα στα νέα αυτοκίνητα θα ήταν φθηνότερη από τη μετασκευή των σημερινών μοντέλων.
Η Elways έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι δοκιμές του eRoadArlanda ξεκίνησαν τον Απρίλιο και θα διαρκέσουν για τουλάχιστον 12 μήνες ούτως ώστε να δοκιμαστεί το ηλεκτρικό όχημα υπό διαφορετικές καιρικές συνθήκες.