Η σύγχρονη ανάπτυξη του συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βασίζεται στη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, πληροφοριών και υπολογιστών.
Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν τη χρήση ηλεκτρονικών εγχειριδίων, κοινωνικών δικτύων, ιστότοπων κατάρτισης, συστημάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ακόμη και τη χρήση στοιχείων logistics σε συνδυασμό με σύγχρονες τεχνολογίες πληροφοριών.
Μία από τις σημαντικές κατευθύνσεις στη διδασκαλία των μαθητών είναι η χρήση λογισμικού που χρησιμοποιεί τεχνολογία cloud. Ταυτόχρονα, αυτές οι τεχνολογίες θέτουν σημαντικούς κινδύνους για την ασφάλεια των πληροφοριών που σχετίζονται με διαδικτυακά θέματα εκπαίδευσης.
1. Ασφαλή εργασία στο ίντερνετ
Έχει ήδη ειπωθεί παραπάνω ότι στη διαδικασία της εξ αποστάσεως μάθησης, το παιδί χρησιμοποιεί ενεργά τον χώρο του διαδικτύου. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το Παγκόσμιο Δίκτυο Πληροφοριών δεν είναι μόνο ένα αποθετήριο πολύτιμων και ποικίλων πληροφοριών, χάρη στο οποίο είναι δυνατή η επίλυση εκπαιδευτικών προβλημάτων ή η εύρεση ενός δωρεάν δοκίμιου Economics στο διαδίκτυο.
Μαζί με τα προφανή πλεονεκτήματα της ανάπτυξης διαδικτυακών επικοινωνιών, η ανεξέλεγκτη πρόσβαση στον παγκόσμιο χώρο πληροφοριών φέρνει σοβαρές, κρυφές και άμεσες απειλές για τους μαθητές από το διαδίκτυο. Πρόκειται για διακίνηση ναρκωτικών, πορνογραφία, τρομοκρατία, σεξισμό, ανήθικη διαφήμιση κ.λπ.
2. Οι κίνδυνοι του διαδικτύου
Κατά κανόνα, οι «κίνδυνοι του διαδικτύου» νοούνται ως τέτοιο περιεχόμενο που θα μπορούσε να βλάψει τους χρήστες υπολογιστών που είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο.
Αυτή η βλάβη μπορεί να είναι τόσο υλική (ζημιά στον υπολογιστή, κλοπή χρημάτων, παραμόρφωση ή κλοπή πληροφοριών), όσο και ηθική (αντίκτυπος στην ψυχή). Ένας τέτοιος ορισμός είναι πολύ αυθαίρετος, αλλά φαίνεται ότι ορίζει το κατά προσέγγιση φάσμα κινδύνων που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα άτομο στο διαδίκτυο όσο το δυνατόν με πληρέστερο τρόπο.
3. Οι διαδικτυακές απειλές για το παιδί
Οι πιο συνηθισμένες είναι :
- Ανεπιθύμητο περιεχόμενο ιστότοπου που δεν αντιστοιχεί στην ηλικία του παιδιού, προπαγάνδα, βία, φυλετικό μίσος, σεξιστική ιδεολογία
- Τυχερά παιχνίδια
- Κακόβουλα και ανεπιθύμητα προγράμματα που μπορούν να καταστρέψουν τον υπολογιστή ή να επηρεάσουν την ποιότητα της εργασίας του, καθώς και να παραβιάσουν την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών που περιέχονται στον υπολογιστή
- Εθισμό του διαδικτύου
- Σεξουαλική παρενόχληση
- Διαδικτυακός χουλιγκανισμός
4. Τι θα πρέπει να κάνουμε
Τι συμβουλεύουν οι ειδικοί: Τα προβλήματα της ασφάλειας των παιδιών στο διαδίκτυο είναι προβλήματα που αφορούν όχι μόνο τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Εάν κάνετε λήψη της μηχανής αναζήτησης Google και εισαγάγετε το ερώτημα αναζήτησης “ασφάλεια παιδιών στο Διαδίκτυο”, θα λάβετε εκατοντάδες έγγραφα που περιέχουν χρήσιμες προτάσεις σχετικά με αυτό το ζήτημα.
Υπάρχουν τρεις βασικοί τομείς για τη χρήσης των τεχνολογιών cloud στα πανεπιστήμια:
- Συνεργασία στη δημιουργία εγγράφων
- Κοινά project από τους σπουδαστές
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Δεδομένου ότι τα έγγραφα και οι εργασίες, κατά κανόνα, δεν φέρουν μυστικές πληροφορίες, η κύρια απειλή για την ασφάλεια των πληροφοριών είναι ο παράγοντας των πληροφοριών που συλλέγονται κατά την ανάλυση της εκπαίδευσης των μαθητών, προκειμένου να προβλεφθεί η ποιότητα της κατάρτισης των μελλοντικών ειδικών και να αναλυθεί η χρήση τους σε επόμενες εργασίες του λογισμικού.
Επιπλέον, εάν η ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται από έναν αρκετά μεγάλο αριθμό τυχαίων παραγόντων, τότε μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια η πρόβλεψη για τη χρήση του λογισμικού. Αυτό οφείλεται στον αλγόριθμο της εφαρμογής του. Με τη συλλογή πληροφοριών μέσω τεχνολογιών cloud που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία μαθητών, είναι δυνατό να γίνει περαιτέρω χρήση τους σε δραστηριότητες παραγωγής και διαχείρισης.
Υπάρχουν δύο τύποι απειλών κατά την εκμάθηση χρησιμοποιώντας τεχνολογία εξ αποστάσεως. Ο πρώτος τύπος απειλής σχετίζεται με την ενεργή χρήση ενός υπολογιστή στη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ο δεύτερος με την περιήγηση στο διαδίκτυο.