Σύμφωνα με βελγική μελέτη το Facebook παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία

Αναφορά που συντάχθηκε για λογαριασμό του βελγικού φορέα που είναι υπεύθυνος για θέματα ιδιωτικότητας υποστηρίζει ότι το Facebook λειτουργεί κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, παρά τα updates στην πολιτική του.

Facebook

Ειδικότερα,η αναφορά συντάχθηκε από το Κέντρο Διεπιστημονικής Νομοθεσίας και ICT (ICRI/CIR)του Πανεπιστημίου του Λόιβεν στο Βέλγιο και υποστηρίζει ότι η αλλαγή στις πολιτικές περί ιδιωτικότητας που έγιναν τον Ιανουάριο απλά επεκτείνουν παλαιότερες πολιτικές και πρακτικές, και διαπιστώνει ότι είναι ακόμα κατά παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας καταναλωτών.

Όπως σημειώνεται στην αναφορά, στο κείμενο της πολιτκής το Facebook αναφέρει ότι έχει την άδεια να ανιχνεύει/ παρακολουθεί τους χρήστες του ανά και συσκευές, να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες προφίλ για εμπορικούς και μη εμπορικούς σκοπούς και να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του σε συνεχή βάση.

«To Facebook ανακοίνωσε τις αλλαγές πάνω από ένα μήνα νωρίτερα, αλλά η για το ένα δισεκατομμύριο χρήστες και άνω παρέμενε η ίδια: συμφωνήστε ή φύγετε από το Facebook. Για να είμαστε ξεκάθαροι: οι αλλαγές που έγιναν το 2015 δεν είναι και πολύ δραστικές. Οι περισσότερες “νέες” πολιτικές του Facebook και οι χρήσης είναι απλά παλιές πρακτικές που έγιναν πιο σαφείς. Η ανάλυσή μας υποδεικνύει, ωστόσο, ότι το Facebook παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Πρώτον, το Facebook θέτει μεγάλο βάρος στους χρήστες του. Οι χρήστες αναμένεται να πλοηγηθούν μέσα σε ένα πολύπλοκο δίκτυο ρυθμίσεων αναζητώντας πιθανά opt-outs. Οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που σχετίζονται με το συμπεριφορικό profiling ή τις Social Ads, για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα προβληματικές.

Ακόμα περισσότερο, στους χρήστες δεν προσφέρεται επιλογή όσον αφορά στην εμφάνισή τους στις “Sponsored Stories” ή στον διαμοιρασμό δεδομένων τοποθεσίας. Δεύτερον, οι χρήστες δεν λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες. Για παράδειγμα, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το σημαίνει χρήση εικόνων “για διαφημιστικούς σκοπούς”. Θα χρησιμοποιούνται οι εικόνες μόνο στις “Sponsored Stories” και τις “Social Adverts” ή θα πάνε πέρα από αυτές;

Ποιες είναι οι “τρίτες εταιρείες”, οι “πάροχοι υπηρεσιών” και οι “άλλοι συνεργάτες” που αναφέρονται στην πολιτική χρήσης δεδομένων του Facebook;

Ποιες είναι οι ακριβείς συνέπειες της εκτεταμένης συλλογής δεδομένων μέσω τρίτων ιστοσελίδων, εφαρμογών για φορητές συσκευές, καθώς και εταιρείες που αγοράστηκαν πρόσφατα, όπως το WhatsApp και το Instagram;» αναφέρεται στη σχετική ανάρτηση στην του πανεπιστημίου.

Η θέση των ερευνητών είναι ότι η δραστηριότητα που έχει να κάνει με τη συλλογή ή χρήση δεδομένων περί συσκευών δεν είναι σύμφωνη με το άρθρο 5(3) της e-Privacy Directive της Ε.Ε., που προϋποθέτει ελεύθερη και με πλήρη γνώση πρότερη συγκατάθεση πριν την αποθήκευση ή την απόκτηση πρόσβασης πληροφοριών στη συσκευή ενός ατόμου.

Κατόπιν αιτήματος της βελγικής Επιτροπής Ιδιωτικότητας, το ICRI/CIR σε συνεργασία με το iMinds-SMIT συνέταξε τη σχετική αναφορά, στο πλαίσιο της οποίας αναλύονται οι πολιτικές και οι όροι του Facebook.

Η αναφορά εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του υλικού πάνω στο οποίο θα στηριχθεί η επιτροπή κατά την πορεία της περαιτέρω έρευνάς της. Η βελγική επιτροπή σημειώνεται πως αποτελεί τμήμα μιας ευρωπαϊκής task force με φορείς από την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη .

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian, υπήρξε συνάντηση μεταξύ του Facebook και του αρμόδιου Βέλγου υπουργού, Μπαρτ Τόμελεϊν, για τη συζήτηση του ζητήματος. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται παράβαση των βελγικών νόμων προστασίας δεδομένων.

Πηγή: naftemporiki.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).