Αυτοκινητοβιομηχανίες μοιράζονται την οδηγική συμπεριφορά με ασφαλιστικές

Ο Kenn Dahl αναφέρει ότι ήταν πάντα προσεκτικός οδηγός. Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας λογισμικού κοντά στο Seattle, οδηγεί ένα μισθωμένο Chevrolet Bolt, και ποτέ δεν είχε κάποιο ατύχημα. Έτσι, ο κύριος Dahl, 65 ετών, εξεπλάγη όταν το 2022 το κόστος της ασφάλισης του αυτοκινήτου του εκτινάχθηκε κατά 21%.

Υψηλές ήταν και οι τιμές από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Ένας ασφαλιστικός πράκτορας του είπε ευθυνόταν το LexisNexis. Το LexisNexis είναι ένας παγκόσμιος διαμεσολαβητής δεδομένων με έδρα τη Νέα Υόρκη με τμήμα “Λύσεις κινδύνου” που εξυπηρετεί τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων και παραδοσιακά παρακολουθεί τα τροχαία ατυχήματα. chevrolet bolt ev

Κατόπιν αιτήματος λοιπόν του κ. Dahl, η LexisNexis του έστειλε μια “έκθεση αποκάλυψης καταναλωτών” 258 σελίδων, την οποία πρέπει να παράσχει σύμφωνα με τον νόμο περί δίκαιης αναφοράς πιστώσεων.

Αυτό που περιείχε η έκθεση τον εξέπληξε: περισσότερες από 130 σελίδες με λεπτομέρειες κάθε φορά που αυτός ή η σύζυγός του οδήγησαν το Bolt τους προηγούμενους έξι μήνες. Περιλάμβανε τις ημερομηνίες 640 ταξιδιών, τους χρόνους έναρξης και λήξης, την απόσταση που διανύθηκε και μια καταμέτρηση τυχόν υπερβολικής ταχύτητας, σκληρού φρεναρίσματος ή απότομων επιταχύνσεων. Ένα πρωί μια Πέμπτης, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο είχε διανύσει 7,33 μίλια σε 18 λεπτά. Υπήρξαν δύο γρήγορες επιταχύνσεις και δύο περιστατικά σκληρού φρεναρίσματος.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι λεπτομέρειες του ταξιδιού δόθηκαν από την General Motors – τον κατασκευαστή του Chevy Bolt.

Η LexisNexis ανέλυσε αυτά τα δεδομένα για να δημιουργήσει μια βαθμολογία κινδύνου “για τους ασφαλιστές για τη δημιουργία μιας πιο εξατομικευμένης ασφαλιστικής κάλυψης”, σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της LexisNexis, Dean Carney.

Οκτώ ασφαλιστικές εταιρείες είχαν ζητήσει πληροφορίες για τον κ. Dahl από τη LexisNexis τον προηγούμενο μήνα. “Ένιωσα σαν να με πρόδωσαν”, είπε ο κ. Dahl. “Παίρνουν πληροφορίες που δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι θα κοινοποιούνταν και τις βάζουν στην ασφάλειά μας”.

Μερικές φορές αυτό συμβαίνει με την επίγνωση και τη συγκατάθεση του οδηγού. Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει πολύ κοντινές σχέσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες, έτσι ώστε αν οι οδηγοί θέλουν να χρησιμοποιήσουν κάποιο πακέτο που ονομάζεται ασφάλιση βάσει χρήσης (οι τιμές καθορίζονται με βάση την παρακολούθηση των οδηγικών συνηθειών τους) είναι πολύ εύκολο να συλλέξουν δεδομένα ασύρματα από τα αυτοκίνητά τους.

Όμως σε άλλες περιπτώσεις, έχει συμβεί κάτι πολύ πιο ύπουλο. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, επιτρέποντας πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως η πλοήγηση, η οδική βοήθεια και άλλες εφαρμογές αυτοκινήτου που οι οδηγοί μπορούν να συνδέσουν στα οχήματά τους για να τα εντοπίζουν ή να τα ξεκλειδώνουν από απόσταση.

Τα τελευταία χρόνια, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι G.M., Honda, Kia και Hyundai, άρχισαν να προσφέρουν προαιρετικές λειτουργίες στις εφαρμογές συνδεδεμένων αυτοκινήτων τους που αξιολογούν την οδήγηση. Ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μην έχουν συνειδητοποιήσει ότι αν ενεργοποιήσουν αυτές τις λειτουργίες, οι κατασκευάστριες εταιρείες δίνουν στη συνέχεια πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο οδήγησης σε μεσίτες δεδομένων όπως την LexisNexis.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι μεσίτες δεδομένων που συνεργάζονται για τη συλλογή δεδομένων οδήγησης από εκατομμύρια Αμερικανούς λένε ότι έχουν την άδεια των οδηγών να το κάνουν.

Όμως η ύπαρξη αυτών των συνεργασιών είναι σχεδόν άγνωστη στους οδηγούς, των οποίων η συγκατάθεση λαμβάνεται με κάτι ψιλά γράμματα και ασαφείς πολιτικές απορρήτου που λίγοι διαβάζουν.

New York Times

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).