Η National Highway Traffic Safety Administration των ΗΠΑ αναφέρει μετά από έρευνα, ότι το σύστημα αυτοοδήγησης της Tesla συνδέεται με εκατοντάδες ατυχήματα και δεκάδες θανάτους.
Η NHTSA (Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας) των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα χαρακτηριστικά της οδηγικής υποβοήθησης της Tesla δεν επαρκούν για να κρατήσουν τους οδηγούς προσηλωμένους στο τιμόνι, με αποτέλεσμα συχνά να έχει μοιραία αποτελέσματα.
Τα ατυχήματα στο δρόμο είναι πάρα πολλά και έχουν συμβεί ακόμα και στην Ελλάδα. Αρκετά από αυτά έχουν τραυματισμούς, ακόμα και θανάτους.
Σε όλα οι οδηγοί της Tesla χρησιμοποιούσαν το Autopilot, την προηγμένη λειτουργία υποβοήθησης οδηγού της αυτοκινητοβιομηχανίας, που ο Elon Musk επιμένει ότι θα οδηγήσει τελικά σε πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα.
Έρευνα της NHTSA μετά την εξέταση εκατοντάδων ατυχημάτων, διαπίστωσε ένα μοτίβο απροσεξίας του οδηγού, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις της τεχνολογίας της Tesla, με αποτέλεσμα εκατοντάδες τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον Autopilot ή το πιο προηγμένο αδερφάκι του συστήματος, το Full Self-Driving, «δεν ασχολούνταν επαρκώς με την οδήγηση» και η τεχνολογία της Tesla «δεν διασφαλίζει επαρκώς ότι οι οδηγοί θα διατηρήσουν την προσοχή τους στην οδήγηση», κατέληξε η έρευνα της NHTSA.
Συνολικά, το NHTSA ερεύνησε 956 ατυχήματα, ξεκινώντας τον Ιανουάριο του 2018 και φτάνοντας μέχρι τον Αύγουστο του 2023. Από αυτά τα ατυχήματα, μερικά από τα οποία αφορούσαν άλλα οχήματα που τράκαραν το όχημα Tesla, 29 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Η NHTSA ωθήθηκε να ξεκινήσει την έρευνά της μετά από πολλά περιστατικά με οδηγούς Tesla να προσκρούουν σε σταθερά οχήματα έκτακτης ανάγκης που ήταν σταθμευμένα στην άκρη του δρόμου.
Τα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά έλαβαν χώρα την νύκτα, με το λογισμικό να αγνοεί τα μέτρα ελέγχου σκηνής, συμπεριλαμβανομένων των προειδοποιητικών φώτων, φανούς που αναβόσβηναν, κώνων και ενός φωτισμένου πίνακα με βέλος.
Στην έκθεσή της, η υπηρεσία διαπίστωσε ότι το Autopilot και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το FSD, δεν σχεδιάστηκε για να κρατά τον οδηγό προσηλωμένο στην οδήγηση.
Η Tesla αναφέρει ότι προειδοποιεί τους πελάτες της ότι πρέπει να προσέχουν κατά τη χρήση του Autopilot και του FSD, που μέσα σε αυτό περιλαμβάνει το να κρατούν τα χέρια τους το τιμόνι και να έχουν τα μάτια τους στο δρόμο.
Αλλά η NHTSA λέει ότι σε πολλές περιπτώσεις, οι οδηγοί εφησυχάζονται υπερβολικά και χάνουν την προσοχή τους. Και όταν θα έρθει η ώρα να αντιδράσουν, συχνά είναι πολύ αργά.
Σε 59 ατυχήματα που εξέτασε το NHTSA, η υπηρεσία διαπίστωσε ότι οι οδηγοί της Tesla είχαν αρκετό χρόνο για να αντιδράσουν. «Πέντε ή περισσότερα δευτερόλεπτα», προτού προσκρούσουν σε άλλο αντικείμενο.
Σε 19 από αυτά τα ατυχήματα, ο κίνδυνος ήταν ορατός για 10 ή περισσότερα δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση. Εξετάζοντας τα αρχεία καταγραφής ατυχημάτων και τα δεδομένα που παρέχονται από την Tesla, η NHTSA διαπίστωσε ότι στην πλειονότητα των ατυχημάτων που αναλύθηκαν, οι οδηγοί απέτυχαν να φρενάρουν ή να κατευθύνουν το όχημα για να αποφύγουν τον κίνδυνο.
Και στην άλλη πλευρά του ωκεανού οι καταστάσεις με τα ηλεκτρικά (επικίνδυνα παιχνίδια), δεν είναι καλύτερη : Κίνα : Ηλεκτρικό αυτοκίνητο πήρε μπροστά μόνο του και πάτησε κόσμο.