Η Amazon, σύμφωνα με έκθεση της The Wall Street Journal, άρχισε να διερευνά τις αναφορές ότι κάποιοι υπάλληλοί της έχουν διαρρεύσει πληροφορίες της εταιρείας σε αντάλλαγμα χρηματικές απολαβές.
Η έκθεση ισχυρίζεται ότι οι υπάλληλοι της Amazon έχουν αποκαλύψει πληροφορίες πωλήσεων, έχουν διαγράψει αρνητικές κριτικές και έχουν προσφέρει τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των αρνητικών σχολιαστών, με αντάλλαγμα χρήματα από τους πωλητές που συνεργάζονται με την Amazon.
Ενώ εντοπίστηκαν ορισμένες τέτοιες περιπτώσεις σε Αμερικανούς υπαλλήλους, η πρακτική είναι αναμφισβήτητα αχαλίνωτη στην αγορά της Κίνας, μεταξύ των κινεζικών εργαζομένων της Amazon και των τοπικών τρίτων πωλητών. Οι υπάλληλοι του Amazon στην Κίνα είναι πιο επιρρεπείς σε τέτοιες προσφορές επειδή οι μισθοί τους είναι αρκετά χαμηλοί και οι Κινέζοι πωλητές έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν για να λάβουν πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν να τοποθετήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους στην Amazon ή να επικοινωνήσουν με όσους έχουν αφήσει αρνητικές κριτικές.
Εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε σχετικά : “Διατηρούμε τους υπαλλήλους μας σε υψηλό επίπεδο δεοντολογίας και όποιος παραβιάζει τον Κώδικα μας αντιμετωπίζει πειθαρχικό παράπτωμα, συμπεριλαμβανομένου τερματισμού συνεργασίας και πιθανών νομικών και ποινικών κυρώσεων. Έχουμε μηδενική ανοχή για την κατάχρηση των συστημάτων μας και αν βρούμε κακούς συνεργάτες που έχουν εμπλακεί σε μία τέτοια συμπεριφορά, θα προβούμε σε άμεσες ενέργειες εναντίον τους, συμπεριλαμβανομένου του τερματισμού των λογαριασμών πώλησης, της παρακράτησης κεφαλαίων και της ανάληψης νομικών μέτρων”.
Σύμφωνα με την έκθεση της The Wall Street Journal , οι πληρωμές προς τους υπαλλήλους της Amazon μπορούν να κυμανθούν από $ 80 έως $ 2.000, ανάλογα με την υπηρεσία. Οι πληροφορίες που αναζητούν οι πωλητές περιλαμβάνουν οτιδήποτε είναι σχετικό με τις συνήθειες των αγοραστών καθώς και τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται στις αναζητήσεις προϊόντων. Με αυτές τις πληροφορίες, οι πωλητές μπορούν να προσπαθήσουν να κάνουν τα στοιχεία τους πιο ελκυστικά στους αγοραστές ή να επεξεργαστούν τις καταχωρίσεις τους, για να βγάλουν τα προϊόντα τους στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης.
Επίσης η έκθεση αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι έχουν δωροδοκηθεί για να διαγράψουν τα αρνητικά σχόλια σε προϊόντα και οι πωλητές αυτών πληρώνουν για να λάβουν τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πελατών που άφησαν αρνητικές κριτικές, ώστε να μπορέσουν να προσφέρουν εκπτώσεις ή δωρεάν προϊόντα σαν αντάλλαγμα για θετικές κριτικές.
Στο παιχνίδι μπαίνουν και οι μεσάζοντες οι οποίοι συχνά ψαρεύουν υπαλλήλους της Amazon μέσω της κινεζικής εφαρμογής WeChat. Οι μεσάζοντες ρωτούν αν οι εργαζόμενοι θα ήθελαν να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες επί χρήμασι και στη συνέχεια διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ υπαλλήλων και τρίτων πωλητών.
Είναι δύσκολο να εξακριβωθεί πόσο διαδεδομένη είναι αυτή η πρακτική. Υπάρχουν περισσότεροι από δύο εκατομμύρια τρίτοι πωλητές στην Amazon και αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τα μισά προϊόντα που πωλούνται στον ιστότοπο. Η Amazon έχει εργαστεί σκληρά για να προσελκύσει νέους πωλητές στον ιστότοπό της, αλλά ο όγκος των τρίτων πωλητών (ιδίως εκείνων της Κίνας) θα δυσκολέψει την επιχείρηση να εξαλείψει όλες αυτές τις περιπτώσεις δωροδοκίας εργαζομένων.