Η Amazon μήνυσε τρεις από τους πωλητές που συνεργάζεται με την αιτιολογία ότι δημοσίευαν ψεύτικες κριτικές για τα προϊόντα τους.
Οι τρεις πωλητές που μηνύθηκαν είναι οι ατομικές επιχειρήσεις Michael Abbara από την Καλιφόρνια, Kurt Bauer από την Πενσυλβανία, καθώς και μια κινεζική εταιρεία, η CCBetter Direct. Η Amazon ισχυρίζεται ότι τα ψεύτικα σχόλια αντιπροσώπευαν το 30-45% των συνολικών αξιολογήσεων των πελατών.
Εκπρόσωπος της Amazοn δήλωσε: “Στόχος μας είναι να εξαλειφθούν τα κίνητρα για την κατάχρηση ψεύτικων σχολιασμών. Η συντριπτική πλειοψηφία των αξιολογήσεων της Amazοn είναι αυθεντικές, βοηθώντας εκατομμύρια πελάτες να κάνουν συνειδητές αποφάσεις αγοράς κάθε μέρα”.
Από τις αρχές του 2015, η Amazοn έχει κλείσει πάνω από 1.000 resellers για δημοσίευση ψευδών κριτικών με σκοπό να προσελκύσουν πελάτες, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που δρουν νομικά. Οι τρεις πωλητές μηνύονται με την κατηγορία ότι δημιουργούσαν πλαστούς λογαριασμούς για να γράψουν ευνοϊκές κριτικές, νοθεύοντας τις αξιολογήσεις της πραγματικής αγοράς.
Αν η Amazοn κερδίσει την υπόθεση εναντίον των κατηγορουμένων, οι τελευταίοι θα μπορούσαν να αποκλειστούν από την ιστοσελίδα και να αναγκαστούν να δώσουν τα κέρδη τους στην εταιρεία πληρώνοντας τις αμοιβές των δικηγόρων καθώς και αποζημίωση άνω των $25.000.
Αυτές οι συνέπειες, θα μπορούσαν να είναι αρκετές για να πείσουν τους υπόλοιπους πωλητές να μην παρανομήσουν και να παίξουν με τους κανόνες και τους όρους της εταιρείας.