“Μια τεχνολογία που ανακάλυψε ο Benjamin Franklin αναβιώνει για την κατασκευή πιο αποδοτικών ηλεκτροκινητήρων”, αναφέρει η Wall Street Journal.
Μερικοί επιστήμονες και μηχανικοί, οπλισμένοι με τεχνικές της δεκαετίας του 1700, δημιουργούν σύγχρονες εκδόσεις του ηλεκτροστατικού κινητήρα (electrostatic motor) του Franklin, και βρίσκονται στο κατώφλι της εμπορευματοποίησης.
Ο ηλεκτροστατικός κινητήρας του Franklin χρησιμοποιεί εναλλασσόμενα θετικά και αρνητικά φορτία — το ίδιο ρεύμα κάνει τις κάλτσες σας να κολλάνε μεταξύ τους αφού βγουν από το στεγνωτήριο — για να περιστρέψουν ένα άξονα και δεν χρησιμοποιεί ροή ρεύματος όπως οι συμβατικοί ηλεκτρικοί κινητήρες.
Κάθε λίγα χρόνια, κάποιος πρόθυμος Ph.D. φοιτητής ή μηχανικός ανακαλύπτει ξανά αυτή την ιστορική μηχανή. Όμως εκτός από εφαρμογές σε μικροσκοπικές αντλίες και ενεργοποιητές χαραγμένους σε μικροτσίπ, όπου αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες, η δουλειά τους δεν έχει καταφέρει να βγει από το εργαστήριο.
Οι ηλεκτροστατικοί κινητήρες έχουν τεράστια πλεονεκτήματα σε σχέση με τους κανονικούς κινητήρες. Είναι έως και 80% πιο αποδοτικοί από τους συμβατικούς κινητήρες. Δεν χρησιμοποιούν στοιχεία σπάνιων γαιών επειδή δεν έχουν μόνιμους μαγνήτες και απαιτούν μόλις 5% χαλκό από όσο χρησιμοποιεί ένας συμβατικός κινητήρας.
“Θυμίζει τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν η Sony άρχισε να παράγει και να πουλά τις πρώτες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου, μια σημαντική ανακάλυψη που είναι πλέον πανταχού παρούσα…” αναφέρει το άρθρο.
“Αυτοί οι κινητήρες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πιο αποτελεσματικά συστήματα κλιματισμού, εργοστάσια, κόμβους logistics και κέντρα δεδομένων καθώς μπορούν να λειτουργήσουν και ως γεννήτριες. Μπορεί ακόμη και να εμφανιστούν σε μικροσκοπικά drones παρακολούθησης”.
Το άρθρο επισημαίνει ότι η C-Motive Technologies, μια startup με 16 άτομα στο Wisconsin, “απευθύνεται ήδη σε εταιρείες, ελπίζοντας να αλλάξουν τους κινητήρες τους”. Μέχρι στιγμής, η FedEx και η Rockwell Automation, είναι μεταξύ εκείνων που δοκιμάζουν τους νέους κινητήρες”
Οι ιδρυτές της C-Motive ανακάλυψαν ότι μια σειρά από τεχνολογίες είχαν ωριμάσει αρκετά ώστε αν συνδυαστούν, θα μπορούσαν να δώσουν ηλεκτροστατικούς κινητήρες ανταγωνιστικούς με τους συμβατικούς. Αυτές οι τεχνολογίες ενεργοποίησης περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά ισχύος εξαιρετικά γρήγορης εναλλαγής —όπως αυτά στα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα— που μπορούν να εναλλάσσουν στοιχεία του κινητήρα μεταξύ των καταστάσεων θετικού και αρνητικού φορτίου πολύ γρήγορα…
Η επίμονη εξερεύνηση συνδυασμών διαφόρων άμεσα διαθέσιμων βιομηχανικών οργανικών υγρών οδήγησε σε ένα ιδιόκτητο μείγμα που μπορεί να πολλαπλασιάζει την ισχύ του ηλεκτρικού πεδίου και να μονώνει τα περιστρεφόμενα μέρη του κινητήρα το ένα από το άλλο – και όλα αυτά χωρίς να προσθέτει υπερβολική τριβή – αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της C-Motive, Matt Maroon.