Η Apple φέρεται να ετοιμάζει ένα τρόπο προβολής διαφημίσεων στις εφαρμογές της στο iPhone. Τα νέα έρχονται μέσω αναφοράς του Mark Gurman στο Bloomberg (paywalled άρθρο).
Η Apple δεν είναι η πρώτη εταιρεία που το δοκιμάζει, καθώς πολλοί Android OEM εμφανίζουν ήδη διαφημίσεις στα τηλέφωνά τους, κυρίως η Xiaomi με το MIUI της. Η Xiaomi είναι πρώτα μια εταιρεία Διαδικτύου και μετά μια OEM.
Οι χαμηλές τιμές των τηλεφώνων της προσελκύουν πολλούς αγοραστές, δημιουργώντας μια μεγάλη βάση χρηστών στην οποία μπορεί να προβάλλει διαφημίσεις. Η Samsung από την άλλη άρχισε να εμφανίζει διαφημίσεις στην εφαρμογή Καιρός, ακόμη και στις κορυφαίες συσκευές της. Όμως η ιδέα απέτυχε όταν οι χρήστες επιτέθηκαν στην εταιρεία.
Με το Android όμως, μπορείτε συνήθως να απαλλαγείτε από το bloatware και τις διαφημίσεις με μια προσαρμοσμένη ROM. Απαιτείται βέβαια λίγη τεχνική εμπειρία. Με το iOS, δεν έχετε τέτοιες επιλογές.
Αυτήν τη στιγμή, η Apple εμφανίζει διαφημίσεις σε ορισμένες περιοχές του iOS και του macOS. Υπάρχουν τρία είδη διαφημίσεων στο οικοσύστημά της εταιρείας. Οι διαφημίσεις που μπορεί να δείτε στις εφαρμογές Apple News και Stocks είναι παρόμοιες με αυτές που συναντάτε σε ιστότοπους, δηλαδή διαφημίσεις τρίτων.
Το App Store έχει ένα δικό του σύστημα διαφημίσεων, το οποίο επιτρέπει στους προγραμματιστές να προωθούν τις εφαρμογές τους. Η Apple ενημέρωσε πρόσφατα το App Store με αμφιλεγόμενες αλλαγές που προωθούν εφαρμογές που βασίζονται σε συνδρομές. Μια νέα πολιτική μάλιστα επιτρέπει στους προγραμματιστές να επεκτείνουν τις συνδρομές και ακόμη και να αυξάνουν την τιμή χωρίς να ειδοποιούν τους χρήστες.
Η καρτέλα Σήμερα θα αρχίσει σύντομα να εμφανίζει διαφημίσεις, όπως και οι λίστες εφαρμογών.
Η εταιρεία από το Cupertino προωθεί επίσης αθλητικό περιεχόμενο στην εφαρμογή Apple TV+, και συγκεκριμένα το Friday Night Baseball.
Υπάρχει ένας ακόμη τρόπος με τον οποίο η Apple διαφημίζει δικά της προϊόντα, αφού η εφαρμογή Ρυθμίσεις στο iOS μπορεί να προωθεί το Apple Music, το iCloud κ.λπ. Συνήθως μπορείτε να απορρίψετε αυτές τις προτάσεις, αλλά επιστρέφουν.
Η Apple συνεχίζει να είναι αρκετά προσεκτική στην προστασία του απορρήτου των χρηστών. Οι περισσότερες από τις επιλογές τηλεμετρίας του είναι opt-in, δηλαδή οι ρυθμίσεις δεν είναι ενεργοποιημένες από προεπιλογή. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών, κάτι σαν στοιχεία ελέγχου αδειών, για να εμποδίζει τις εφαρμογές να σας παρακολουθούν σε ιστότοπους. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τις εξατομικευμένες διαφημίσεις από την ενότητα Ρυθμίσεις > Απόρρητο και ασφάλεια. Αυτό φυσικά δεν θα παρέχει πλήρη προστασία από τους trackers, αλλά ένα επιπλέον επίπεδο για την προστασία του απορρήτου σας.
Το θέμα φυσικά είναι ότι δεν περιμέναμε ποτέ, να ακολουθήσει μια εταιρεία κατασκευής high end συσκευών, τις πρακτικές της Xiaomi.