Apple και επιβράδυνση συσκευών: μια άλλη διάσταση

Η Apple είναι μια εταιρεία που είναι γνωστή για τους πιστούς της πελάτες. Από υπολογιστές μέχρι ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, οι φίλοι της εταιρείας τείνουν να μην προτιμούν τίποτα άλλο, εκτός των προϊόντων με το μήλο.

Οι φίλοι της Apple ακούγονται πολύ και δεν θα διστάσουν να αναφέρουν με κάθε τρόπο το πόσο αγαπούν τα προϊόντα τους. Θα προσπαθήσουν επίσης να σας πείσουν ότι θα πρέπει να τα αποκτήσετε και εσείς.

Στις φορές που η Apple έκανε κάτι που προσέλκυσε αρνητική προσοχή από τον Τύπο (π.χ. bendgate), οι φίλοι της εταιρείας ήταν και είναι πάντα έτοιμοι να την υπερασπιστούν. Αλίμονο στον συντάκτη κάποιου άρθρου που αναφέρει κάτι αρνητικό για την εταιρεία, ακόμα και την επικρίνει εποικοδομητικά.

Έτσι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι είναι μια βρώμικη δουλειά αλλά κάποιος πρέπει να την κάνει.
Apple

Αυτό που δεν καταλαβαίνω, είναι η απεριόριστη πίστη σε ένα εμπορικό σήμα. Τέτοιες συμπεριφορές κάνουν τις εταιρείες να αισθάνονται ανίκητες και να γίνονται ιδιαίτερα αλαζονικές όταν γνωρίζουν ότι οι οπαδοί τους θα δεχθούν σχεδόν τα πάντα και μάλιστα θα παίξουν και τον ρόλο του συνήγορου για να υπερασπιστούν τα ανυπεράσπιστα.

Θα πρέπει να υπάρχουν όρια απόλυτα διακριτά για να μπορεί ένα εμπορικό σήμα να διατηρήσει την απώλεια εμπιστοσύνης από τους πελάτες της.

Το Battery gate της Apple επέφερε την απώλεια εμπιστοσύνης αλλά δεν γνωρίζουμε το κατά πόσο θα την χάσουν οι φίλοι της εταιρείας, αν και έχουν κατατεθεί ήδη αρκετές αγωγές από ιδιοκτήτες προϊόντων της εταιρείας που θα μπορούσαν να της κοστίσουν δισεκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα.

Όμως η Apple έχει χρήματα, και αυτό που περιμένουμε να δούμε είναι το τι θα γίνει μετά το iPhone X.

Το στυλ που γνωρίζουμε είναι: πάλιωσε το τηλέφωνο, αγοράζω νέο τηλέφωνο. Οι φίλοι της Apple το γνωρίζουν πολύ καλά και φυσικά το γνωρίζει και η ίδια η εταιρεία.

Όσο για τις κατηγορίες τώρα, εδώ και χρόνια τις ακούμε από διάφορους επικριτές, που για τους φίλους της εταιρείας είναι συνωμοσιολόγοι. Τελικά αποκαλύφθηκε από την ίδια την Apple ότι η επιβράδυνση των τηλεφώνων δεν είναι θεωρία συνωμοσίας, αλλά ότι το κάνει μόνο για να προστατέψει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Πόσο δύσκολο όμως είναι τώρα να εμπιστευτείς την Apple; Γιατί να μην οφείλεται στην ίδια η καινοτομία της εταιρείας αφού νέες εκδόσεις λογισμικού και οι αυξημένες απαιτήσεις επιβραδύνουν τα τηλέφωνα; Γιατί να μην το χρησιμοποιεί η εταιρεία για να πουλήσει περισσότερες συσκευές;

Η φήμη της εταιρείας χτίζεται δύσκολα και βασίζεται στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα και στις μεσοβέζικες λύσεις.

Η Apple θα πρέπει να δράσει γρήγορα και να διορθώσει αυτή τη κατάσταση. Το ότι παραδέχτηκε το λάθος της δεν σημαίνει ότι έλυσε και το πρόβλημα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι θα αντικαταστήσει για 29 δολάρια τις μπαταρίες των συσκευών που επηρεάζονται (από τα iPhone 6 και μετά), αντί να ανακοινώσει μια ανάκληση των συσκευών, ή μια δωρεάν αντικατάσταση.

Γιατί δωρεάν;

Το σωστό για την Apple θα ήταν να παρέχει μια εκτεταμένη διάγνωση στον τελικό χρήστη και να τον ενημερώνει για ότι η απόδοση της μπαταρίας πέφτει αντί να χαμηλώνει την απόδοση του επεξεργαστή του κινητού. Τέτοιες πρακτικές δεν χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες, ακόμα κι αν αυτοί είναι από τους πιο φανατικούς.

Η επιβράδυνση της ταχύτητας του επεξεργαστή θα έπρεπε να είναι επιλογή του τελικού χρήστη πριν να πάει το κινητό του σε κάποιο εξουσιοδοτημένο κατάστημα συντήρησης, όπως το κάνουν και ορισμένα αυτοκίνητα, που διαθέτουν λειτουργία συντήρησης για να εμποδίσουν τη λειτουργία του κινητήρα σε υψηλές ταχύτητες μέχρι να επιδιορθωθεί το πρόβλημα από την αντιπροσωπεία.

Όμως τα αυτοκίνητα έχουν φώτα προειδοποίησης στο ταμπλώ, ενώ ένας τυπικός τελικός χρήστης smartphone δεν έχει ιδέα για το τι συμβαίνει στην κινητή συσκευή του.

Η προσφορά της αντικατάστασης της μπαταρίας για 29 δολάρια φαντάζει πολύ μικρή σε αυτά που αποκόμισε η εταιρεία τόσα χρόνια με το στυλ: πάλιωσε το τηλέφωνο, αγοράζω νέο τηλέφωνο.

Προσωπικά βλέπω την συγκεκριμένη κίνηση της Apple σαν μια προσπάθεια να μειώσει τις ζημιές που θα προέλθουν από τις μηνύσεις που έχουν ήδη κατατεθεί αλλά και από αυτές που έρχονται.

Εδώ να αναφέρουμε ότι εκτός από την καταβολή τεράστιων προστίμων και διακανονισμών για τη συμμετοχή της εταιρείας σε απάτες και κακόβουλες επιχειρηματικές πρακτικές που σχεδόν σίγουρα έρχονται, η Apple θα πρέπει να επανεξετάσει τα σχέδιά της.

Η διάθεση ας πούμε iPhone με μπαταρίες που μπορούν να αντικατασταθούν ευκολότερα και φθηνότερα δεν είναι κακή ιδέα.

Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ποια θα είναι η φύση της τιμωρίας που θα επιβληθεί στην Apple και αν προέλθει από κάποιον οργανισμό προστασίας καταναλωτών, από κυβερνήσεις ή από τις αγωγές που έχουν κατατεθεί. Αυτό θα το αποφασίσουν στα δικαστήρια.

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι είμαι φίλος της εταιρείας, (ναι χρόνια τώρα χρησιμοποιώ iPhone) και η Apple με έχει απογοητεύσει.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).