Cambridge Analytica: το κλείσιμο και γέννηση της Emerdata

Cambridge Analytica – Emerdata: Όταν το 2018 εμφανίστηκαν οι πρώτες ιστορίες για τις δραστηριότητες της Cambridge Analytica, πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι αυτό θα σηματοδοτούσε το τέλος της εταιρείας. Οι πρώτες αποκαλύψεις για τις παράνομες δραστηριότητες, τα ένδικα μέσα, τις απειλές νομικών ενεργειών από τους εταίρους και της αμφιλεγόμενης ηθικής φαινόταν να καταστρέφουν αναμφισβήτητα το κύρος της εταιρείας.Cambridge Analytica

Στη συνέχεια, απλά παρακολουθούσαμε τα γεγονότα να συμβαίνουν, και στις 2 Μαΐου του 2018 η Cambridge Analytica ανακοίνωσε ότι θα κηρύξει πτώχευση.
Για μια στιγμή, όλοι πίστεψαν ότι το ηθικό και ο νόμος είχε κερδίσει, έναντι των “κακών” που καταστράφηκαν απόλυτα. Όμως να υπενθυμίσουμε την τελευταία παράγραφο της δημοσίευσης του iGuRu.gr που ανακοίνωνε το κλείσιμο της εταιρείας:

Να αναφέρουμε ότι η κίνηση της εταιρείας ήταν περισσότερο από αναμενόμενη, καθώς δεν έχει την εμβέλεια του Facebook, και η εμπλοκή της σε ένα σκάνδαλο τέτοιου μεγέθους ήταν κάτι που δεν μπόρεσε να διαχειριστεί.
Επίσης το κλείσιμο της εταιρείας ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να επανεμφανιστεί με άλλο όνομα, καθησυχάζοντας όλους τους εμπλεκόμενους.

Cambridge Analytica – Emerdata Τι σημαίνει όλο αυτό:

Ο εορτασμός της νίκης ήταν βραχύβιος. Δίπλα από τους τίτλους ειδήσεων για την χρεοκοπία, μάθαμε για την δυναμική είσοδο της Emerdata στην αγορά. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2017, χρησιμοποιεί την ίδια ακριβώς διεύθυνση με τη μητρική SCL της Cambridge Analytica.

Να τονίσουμε ότι η εταιρεία εμφανίστηκε λίγο μετά την ανακοίνωση της πτώχευσης της Cambridge Analytica. Η Emerdata Ltd., διευθύνεται από τους ίδιους επενδυτές και διοικητικά στελέχη που είχε η Cambridge Analytica και κατά σύμπτωση εδρεύει στα ίδια γραφεία της βρετανικής μητρικής SCL Elections Ltd.
Είναι μια προσπάθεια αναπροσανατολισμού; ή μήπως η Emerdata θέλει να ξεχάσουμε το κακό της παρελθόν;

Ο κίνδυνος

Όταν συλλέγετε δεδομένα και στη συνέχεια, δημιουργείτε πλατφόρμες και επιχειρηματικά μοντέλα που δημιουργούν έσοδα από αυτά τα δεδομένα, πολύ απλά κινδυνεύετε να χάσετε τον έλεγχο των δεδομένων.
Μερικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες αυτές για καλό, (για παράδειγμα κάνοντας ιατρικές έρευνες), και άλλες μπορεί να τις χρησιμοποιήσουν για κακό. Για να γίνει αυτό όσο το δυνατόν ασφαλέστερα, χρειάζεται μια εταιρεία σαν την Cambridge Analytica, γιατί από το ίδιο το Facebook είναι κάπως πιο δύσκολο.

Τι θέλει να πει ο ποιητής;

Μια εταιρεία με ενεργή δημιουργία εσόδων, θα μπορούσατε να είναι το επόμενο Facebook. Όμως η ψηφιακή αλυσίδα συλλογής και διάθεσης των δεδομένων είναι επιφορτισμένη με μεγάλα ηθικά διλήμματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σήμερα και όχι αύριο.

Μια Cambridge Analytica βολεύει: Δεν είναι μια εταιρεία της εμβέλειας του Facebook, και σε περίπτωση μιας άτυχης στιγμής, κάνει ένα reboot, επανασχεδιάζεται και αναδύεται σαν κάτι “διαφορετικό”. Το Facebook δεν μπορεί απλά να αλλάξει σε λίγες μέρες. Ωστόσο, η εταιρεία σκάνδαλο κλείνει εύκολα, και ανοίγει ευκολότερα. Ο διανομέας δεδομένων είναι πολύ μεγάλος για να καταστραφεί από τις παραβιάσεις δεοντολογίας μιας τρίτης εταιρείας.

Η Cambridge Analytica, ή Emerdata, ή SCL Group, έχει ήδη αποδείξει την πρόθεσή της να συμμετάσχει σε αποσταθεροποιητικές συμπεριφορές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν κυβερνήσεις. Έχει αποδειχθεί ότι τα δεδομένα που διαθέτουν στις βάσεις δεδομένων τους είναι όπλα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επηρεάσουν τις εκλογές σε παγκόσμια επίπεδο. Η Emerdata έχει το υπόβαθρο της αποσταθεροποιητικής ανάλυσης δεδομένων και οι ενδιαφερόμενοι το γνωρίζουν. Ανεξάρτητα από την επερχόμενη χρήση της πρακτικής που προκάλεσε το τελευταίο σκάνδαλο, οι κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις αλλά και εμείς ένας ένας ξεχωριστά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια από πιο τρομακτικές γεωπολιτικές απειλές.

Υπερβολές;

Παρόλο που οι πελάτες της Cambridge Analytica είναι επιλεγμένοι πολιτικοί και πολιτικά κινήματα, οι εταιρείες θα πρέπει να αρχίσουν ανησυχούν για το τι θα συμβεί όταν οι επιρροές των εκστρατειών της εταιρείας στοχεύσουν το εμπορικό τους σήμα και τη φήμη τους.

Δεν θα είναι μια απλή μάχη που μπορεί καλυφθεί με δελτία τύπου και λίγη διαφήμιση. Η παραπληροφόρηση και τα συνεχιζόμενα αρνητικά feedback, από “ειδικούς” και “πελάτες” δεν καταπολεμούνται με δελτία τύπου… καθώς διαστρεβλώσουν τις εμπειρίες των πελατών, αλλά και την δέσμευση της εταιρείας να παρέχει ποιοτικά προϊόντα.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).