Το CDT (Κέντρο για τη Δημοκρατία και την Τεχνολογία ή Center for Democracy & Technology) προειδοποίησε τη FTC (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου) για την κυκλοφορία διαφημίσεων που έχουν ενσωματωμένους ήχους υψηλής συχνότητας και παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή, των χρηστών.
Σύμφωνα με την επίσημη καταγγελία (PDF) που κατατέθηκε από την CDT, διαφημιστές, όπως τους SilverPush, Drawbridge, και Flurry, αναπτύσσουν και διαθέτουν διαφημίσεις που φορτώνουν ήχους υψηλών συχνοτήτων στις συσκευές που εμφανίζονται.
Η CDΤ αναφέρει ότι αυτοί οι ήχοι υπερήχων ανιχνεύουν το χώρο για άλλες συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα, tablets, τηλεοράσεις, υπολογιστές, και wearables, συνδέοντας την παρουσία τους με ένα cookie του προγράμματος περιήγησης, μια διεύθυνση IP, και έμμεσα με τον χρήστη.
Κάθε φορά που ο ιδιοκτήτης της συσκευής ανοίγει μια σελίδα που σερβίρει τις εν λόγω διαφημίσεις, το δίκτυο διαφημίσεων είναι σε θέση να τον αναγνωρίσει με βάση τα “δακτυλικά αποτυπώματα” της συσκευής που υπάρχουν καταγεγραμμένα στις βάσεις δεδομένων τους. Στα δεδομένα που συλλέγονται υπάρχουν φυσικά και τα ίχνη προηγούμενων επισκέψεων από άλλες συσκευές που έχουν μαρκάρει οι ήχοι υπερήχων.
Η τεχνολογία είναι αρκετά αμφίβολη καθώς επιτρέπει στους διαφημιστές να παρακολουθούν τους χρήστες, ακόμη και αν δεν θέλουν να παρακολουθούνται. Επιπλέον, η πρακτική και δεν περιλαμβάνει επιλογές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για να προστατευθούν.
Η CDΤ αναφέρει ότι από τον Απρίλιο του 2015, διαφημίσεις με υπερήχους και το λογισμικό εντοπισμού της SilverPush (SDK), έχει ενσωματωθεί σε 67 εφαρμογές για κινητά, επιτρέποντας στην εταιρεία να παρακολουθεί 18 εκατομμύρια smartphones και έναν άγνωστο αριθμό κοντινών συσκευών.
Η FTC εξετάζει την καταγγελία της CDT, και αναμένεται να πραγματοποιήσει κάποια επίσημη ανακοίνωση τις επόμενες ημέρες.