CHESS AM AR

CHESS Νέα εφαρμογή, με ελληνική συμμετοχή, μετατρέπει έξυπνα κινητά και ταμπλέτες σε διαδραστικούς ξεναγούς στα μουσεία

Μία νέα ευρωπαϊκή εφαρμογή, με ελληνική συμμετοχή, μετατρέπει τα «έξυπνα» και τις ταμπλέτες σε προσωπικούς διαδραστικούς ξεναγούς στα μουσεία

Χάρη σε μία νέα εφαρμογή, που ήδη δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης, οι επισκέπτες θα μπορούν μελλοντικά να χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές τους («έξυπνα» κινητά και ταμπλέτες) για να απολαμβάνουν μία διαδραστική και προσωποποιημένη εμπειρία ξενάγησης στα μουσεία.

CHESS_AM_AR

Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία (Cultural-Heritage Experiences through Socio- interactions and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κοινωνικο- προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), αναπτύχθηκε από Γάλλους, Έλληνες, Βρετανούς και Γερμανούς , με χρηματοδότηση περίπου 2,8 εκατ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα- Πλαίσιο για την Έρευνα της Ευρωπαϊκής ς. Παρουσιάζεται επίσημα στη Σύνοδο για την Καινοτομία, που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, στις 10 και 11 Μαρτίου.

logo-chess

Η καινοτομική τεχνολογία, που συντονίζεται από τη γαλλική εταιρεία DIGINEXT, χρησιμοποιεί φορητές τεχνολογίες ενισχυμένης (επαυξημένης) πραγματικότητας και τεχνολογίες γεω- εντοπισμού για να μετατρέψει τη συνηθισμένη παθητική ξενάγηση σε ένα μουσείο, σε μία ενεργητική, προσωπική και διαδραστική πολιτιστική εμπειρία.

Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μία συγκεκριμένη ιστορία, η οποία επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες, ανάλογα με την επιθυμία του. Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα και τρισδιάστατα παιχνίδια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εκθέματα «μιλούν» και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.

Σύμφωνα με τη δρ Μαρία Ρούσσου, του Πανεπιστημίου της Αθήνας, το πρόγραμμα μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόμαστε και λειτουργούμε, όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο.

«Το CHESS στοχεύει να ενισχύσει και να προσωποποιήσει την εμπειρία κάθε επισκέπτη, δημιουργώντας μία εξατομικευμένη εμπειρία που λαμβάνει υπόψη της τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα του καθενός. Οδηγώντας τον επισκέπτη στα εκθέματα που τον ενδιαφέρουν και προσφέροντας διαδραστικό περιεχόμενο, όπως κουίζ και παιχνίδια, ενισχύουμε την εμπειρία τού χρήστη. Αυτό δεν αποβαίνει μόνο προς όφελος του χρήστη, αλλά και του μουσείου, που θέλει οι επισκέπτες του να αποκομίσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία και να το επισκεφθούν ξανά» δήλωσε ο καθηγητής Γιάννης Ιωαννίδης, του Πανεπιστημίου της Αθήνας.

Πέρυσι, το CHESS (http://www.chessexperience.eu) δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο πάρκο Cite de l ‘Espace στην Τουλούζη της Γαλλίας, για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Το CHESS αναπτύχθηκε με τη συνεργασία επτά εταίρων, συγκεκριμένα της DIGINEXT (Γαλλία), του Πανεπιστημίου της Αθήνας (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ (Ην. Βασίλειο), του Ινστιτούτου Fraunhofer (Γερμανία), του Real Fusio (Γαλλία), του Μουσείου της Ακρόπολης και του Cite de l’ Εspace (Γαλλία).

Η εφαρμογή θα διατεθεί στην αγορά από τη DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο στην εμπορική εκμετάλλευσή του στην αγορά, κάτι που, όπως εκτιμούν οι συντονιστές του προγράμματος, θα συμβεί σε δύο χρόνια. Δεδομένου ότι υπάρχουν περίπου 55.000 μουσεία σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Π.Δρακ.

News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ – ΑΜΠ

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).