40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, θα είναι βυθισμένη η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο που θα συνδέει τη Δανία και τη Γερμανία, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών όταν ανοίξει το 2029. Το CNN Travel αναφέρει:
Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, το 2020 ξεκίνησε η κατασκευή της σήραγγας Fehmarnbelt, μετά την ολοκλήρωση ενός προσωρινού λιμανιού στην πλευρά της Δανίας. Θα φιλοξενήσει το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει σύντομα τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελέσουν τη σήραγγα. “Η προσδοκία είναι ότι η πρώτη γραμμή παραγωγής θα είναι έτοιμη γύρω στο τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου έτους”, δήλωσε ο Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής εταιρείας από την Δανία που είναι υπεύθυνη για το έργο. “Μέχρι τις αρχές του 2024 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βυθίσουμε το πρώτο κομμάτι της σήραγγας”.
Η σήραγγα, η οποία θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα, θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της Ευρώπης, με προϋπολογισμό κατασκευής άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα κατασκευαστεί κατά μήκος της ζώνης Fehmarn, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του νησιού της Δανίας Lolland. Έχει σχεδιαστεί σαν εναλλακτική λύση στην τρέχουσα υπηρεσία πορθμείων από το Rodby και το Puttgarden, που μεταφέρουν εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Εκεί που η διέλευση διαρκεί τώρα 45 λεπτά με το πλοίο, θα διαρκεί επτά λεπτά με το τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο. Η σήραγγα, της οποίας η επίσημη ονομασία είναι Fehmarnbelt Fixed Link, θα είναι επίσης η μεγαλύτερη συνδυασμένη οδική και σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο. Θα περιλαμβάνει δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
“Σήμερα, αν κάνατε ένα ταξίδι με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα σας έπαιρνε περίπου τεσσεράμισι ώρες”, αναφέρει ο Jens Ole Kaslund, τεχνικός διευθυντής της Femern A/S, της κρατικής εταιρείας από την Δανία που είναι υπεύθυνη για το project. “Όταν θα ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί δυόμισι ώρες”».