Μηχανικοί της Dassault Systemes στη Γαλλία αναδημιούργησαν κατασκευές και εξοπλισμό της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας.
Η προσπάθεια δεν έγινε στα πλαίσια δημιουργίας κάποιου video game, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, αλλά σε μια προσπάθεια διάσωσης της ιστορικής μνήμης της Απόβασης στη Νορμανδία, από την οποία ξεκίνησε η απελευθέρωση της Γαλλίας και ολόκληρης της Ευρώπης. Ειδικότερα εφέτος, αφού στις 6 Ιουνίου συμπληρώνονται 70 χρόνια από την πραγματοποίηση της επιχείρησης «Overlord».
Οι τριάντα μηχανικοί που εργάστηκαν στο συγκεκριμένο project κατάφεραν να αναδημιουργήσουν ορισμένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά δείγματα του εξοπλισμού που χρησιμοποίησαν οι Σύμμαχοι στις 6 Ιουνίου 1944. Πρόκειται για τα ανεμόπτερα τύπου Waco, τα αποβατικά σκάφη Higgins ή LCVP (Landing Craft Vehicle, Personnel) και την τεχνητή προβλήτα Mulberry.
Οι αναπαραστάσεις βασίστηκαν σε αυθεντικά σχέδια, από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, για τα οποία απαιτήθηκε επισταμένη έρευνα σε μουσεία και ιδρύματα. Μάλιστα, ένας από τους μηχανικούς της ομάδας χαρακτήρισε την προσπάθεια εντοπισμού τους τυπική «αρχαιολογική» εργασία, λόγω της δυσκολίας εντοπισμού των αυθεντικών σχεδίων.
Το υλικό που δημιουργήθηκε από την Dassault Systemes μπορεί να προβληθεί σε μία τυπική οθόνη υπολογιστή, μέσω ενός σετ εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift ή μέσα σε μία ειδική αίθουσα εικονικής πραγματικότητας.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει στο Venture Beat ο αντιπρόεδρος της Dassault Systemes και ειδικός επί θεμάτων τρισδιάστατης απεικόνισης, Mehdi Tayoubi, είναι προτιμότερη η χρήση του Oculus Rift καθώς συνδυάζει τα οφέλη της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας με τη χαμηλή τιμή, σε σχέση με τη δημιουργία και χρήση ανάλογων αιθουσών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σκάφη Higgins χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά προσωπικού στις ακτές της Νορμανδίας κατά τα πρώτα κύματα της απόβασης, ενώ τα ανεμόπτερα Waco χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν αερομεταφερόμενες δυνάμεις πίσω από τις γερμανικές γραμμές το βράδυ πριν την απόβαση. Αμφότερα χαρακτηρίζονται από τα πλέον σπάνια συστήματα της περιόδου εκείνης.
Τέλος, η τεχνητή προβλήτα Mulberry αποτέλεσε στην ουσία ένα «πλωτό» λιμάνι για τη μεταφορά εφοδίων και προσωπικού στις ακτές, αφού κατά τις πρώτες εβδομάδες μετά την απόβαση δεν είχε καταληφθεί κανένα φυσικό λιμάνι. Η κατασκευή του αποτέλεσε ένα πραγματικό θαύμα μηχανικής, εκείνης της περιόδου, ενώ υπολείμματά του βρίσκονται σήμερα στο βυθό των ακτών της Νορμανδίας.