Το μέλλον της διαφήμισης προβλέπεται να είναι τα drones. Χιλιάδες φωτιζόμενα drones που θα σχηματίζουν εικόνες και γράμματα στο δωρεάν νυκτερινό ουρανό των μεγαλουπόλεων.
Αυτό το είδος της διαφήμισης έχει ήδη ξεκινήσει δειλά – δειλά να κάνει τα πρώτα του βήματα. Το παιχνίδι Candy Crush χρησιμοποίησε 500 drones για να διαφημιστεί στον ουρανό της Νέας Υόρκης, το NBA έκανε το ίδιο τον Ιούνιο του 2021 για να διαφημίσει το draft και η Hyundai πέταξε 3.281 drones στον ουρανό της Σαγκάης για της ανάγκες διαφήμισης του αυτοκινήτου Genesis.
https://www.youtube.com/watch?v=_xTAzFmnoBQ
Πριν επτά μήνες 400 drones πέταξαν πάνω από το Όστιν του Τέξας για να διαφημίσουν την τηλεοπτική σειρά Halo, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ South by Southwest. Σχημάτισαν μέχρι και QR Code για να μπορείτε από κάτω να το σκανάρετε και να μπείτε στο link της σειράς. Και τα παραδείγματα δεν σταματούν.
Το είδος της διαφήμισης αυτής που μοιάζει με εισβολή εξωγήινων, έρχεται να καλύψει τις βαρετές πλέον γιγαντοαφίσες, την ξεπερασμένη τηλεόραση, το ανύπαρκτο ραδιόφωνο, το χαοτικό internet και στοχεύει στη νέα γενιά που συνωστίζεται σε μία συγκεκριμένη εκδήλωση ή χώρο και άρα η διαφήμιση θα είναι ιδιαίτερα στοχευμένη.
Μπορεί οι δικοί μας διαφημιστικοί φωστήρες εδώ στην Ελλάδα να μην το έχουν πάρει ακόμα ζεστά, αλλά οποιοσδήποτε ζει σε μια μεγάλη πόλη στο εξωτερικό μπορεί να έχει δει αυτά τα drones να μαγνητίζουν τα μάτια στο ουρανό και να περνάνε τα μηνύματα που θέλουν. Και μάλιστα δωρεάν, αφού ο ουρανός είναι δημόσιος και δεν ενοικιάζεται ή πουλιέται!
Ασφαλώς και αυτού του είδους η διαφήμιση δεν μπορεί να είναι συνεχής. Οι μπαταρίες στα drones απαιτούν να φορτιστούν μετά από κάποια λεπτά πτήσης, τα drones δεν μπορούν να πετάξουν σε συνθήκες δυνατού αέρα ή βροχής και το κυριότερο τα φώτα των drones είναι ορατά μόνο το βράδυ.
Όμως όπως προείπαμε η διαφήμιση είναι στοχευμένη και σαν 3D αναγκάζει τον θεατή να εστιάσει τα μάτια του επάνω της. Κυριολεκτικά μαγνητίζει.
Υπάρχουν φυσικά κανονισμοί πτήσης drones αλλά ακόμα δεν έχουν προβλέψει όλες τις περιπτώσεις. Και η τεχνολογία κυριολεκτικά πετάει με ξέφρενους ρυθμούς όπου όχι μόνο η νομοθεσία αλλά ούτε οι ίδιοι οι χρήστες δεν προλαβαίνουν να αφομοιώσουν.
Το πιο απογοητευτικό συμπέρασμα πάντως είναι ότι οι διαφημιστές θα συνεχίσουν να δοκιμάζουν περίτεχνους τρόπους για να περάσουν συνθήματα και λογότυπά στα μάτια μας και στο μυαλό μας και κάθε διαδοχική μέθοδος γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να αγνοηθεί.