Η Wall Street Journal δημοσίευσε την τελευταία έρευνα της σειράς “The Facebook Files”, που αναφέρεται στις προσπάθειας της εταιρείας να προσελκύσει μικρά παιδιά στην πλατφόρμα.
Τα εσωτερικά έγγραφα που δημοσίευσε αποκαλύπτουν ότι το Facebook δημιούργησε μια ειδική ομάδα για να μελετήσει τα παιδιά και να ανακαλύψει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να δημιουργηθούν έσοδα.
Ένα τέτοιο έγγραφο αναφέρεται σε παιδιά ηλικίας 10 έως 12 ετών («tweens») και τα περιγράφει σαν ένα “πολύτιμο αλλά ανεκμετάλλευτο κοινό”. Ένα άλλο προτείνει την “αξιοποίηση των playdates” ως μέσο για την “ανάπτυξη” του Facebook.
Ένα άλλο έγγραφο με ημερομηνία Μαρτίου 2021, αναφέρει ότι το Facebook αντιμετωπίζει “παγκόσμια διαρροή εφήβων” και προειδοποιεί ότι η “απόκτηση” εφήβων χρηστών “φαίνεται να επιβραδύνεται”.
Εσωτερικά, το Facebook αναμένει ότι το εφηβικό του κοινό θα μειωθεί κατά 45% επιπλέον έως το 2023.
Η επικερδής επιχείρηση διαφημίσεων του Facebook αντλεί σχεδόν όλο το κέρδος από τη διάχυτη παρακολούθηση των χρηστών του, αλλά και από την συλλογή των δεδομένων τους. Τα δεδομένα αυτά, τα χρησιμοποιεί για τη δημιουργία προφίλ συμπεριφοράς που χρησιμοποιούνται για τη “μικρο-στόχευση” διαφημίσεων και την μέτρηση της αποτελεσματικότητάς τους.
Στην Αμερική, ένας ομοσπονδιακός νόμος απαγορεύει τη συλλογή δεδομένων από παιδιά κάτω των 13 ετών, αλλά όπως φαίνεται το Facebook αναζητεί τρόπους να πείσει τα παιδιά να υιοθετήσουν τις υπηρεσίες του.
Ένα άλλο έγγραφο στο Facebook που επικαλείται η Wall Street Journal αναφέρει ότι τα παιδιά “μπαίνουν στο διαδίκτυο από έξι ετών”. “Φανταστείτε μια εμπειρία στο Facebook σχεδιασμένη αυτά.”
Αυτή την εβδομάδα, το Facebook δήλωσε ότι σταματά τις προσπάθειες να κυκλοφορήσει την εφαρμογή-υπηρεσία “Instagram Kids”.
Μια έρευνα της Wall Street Journal έδειχνε ότι το Facebook γνώριζε ότι το Instagram είχε αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία ορισμένων εφήβων χρηστών.
“Προκαλούμε προβλήματα στα θέματα της εικόνας του σώματος σε μια από τις τρεις έφηβες”, ανέφερε η έρευνα, σημειώνοντας επίσης ότι ορισμένες έφηβες είχαν ιδέες αυτοκτονίας στην πλατφόρμα. Το Facebook ισχυρίστηκε αργότερα ότι η έρευνα ήταν παραπλανητική και ότι τα ευρήματα αφορούσαν μόνο “έφηβες που μας είπαν ότι αντιμετώπιζαν προβλήματα με την εικόνα του σώματος τους και ανέφεραν ότι η χρήση του Instagram τους έκανε να αισθάνονται χειρότερα”..
Η συγκεκριμένη δημοσίευση όμως οδήγησε τους Δημοκρατικούς νομοθέτες να καλέσουν τον CEO Mark Zuckerberg να σταματήσει το project Instagram Kids, αναφέροντας ότι η εφαρμογή “αποτελεί σημαντική απειλή για την ευημερία των νέων”.