Το growth hacking είναι ένας ολόκληρος τρόπος σκέψης και στρατηγικής που οδηγεί σε βιώσιμη ανάπτυξη για εμπορικά σήματα και επιχειρήσεις.
Διαφέρει από το παραδοσιακό μάρκετινγκ στο ότι επιτρέπει τον άμεσο και ακριβή εντοπισμό του κοινού-στόχου μέσω του ψηφιακού περιβάλλοντος και ταυτόχρονα επιτρέπει τη βελτιστοποίηση σε πραγματικό χρόνο, με γνώμονα τα αποτελέσματα, που στην πράξη σημαίνει πιο στοχευμένες, πιο αποτελεσματικές και φυσικά λιγότερο δαπανηρές και χρονοβόρες δραστηριότητες έρευνας αγοράς και μάρκετινγκ.
Σας επιτρέπει επίσης να ενσωματώσετε όλα τα οφέλη της ψηφιακής τεχνολογίας χωρίς να καταργήσετε τη διαφήμιση μέσω των παραδοσιακών καναλιών και μέσων μάρκετινγκ. Σε κάθε περίπτωση, το μυστικό της επιτυχίας έγκειται σε μια λογική προσαρμογής προϊόντος-αγοράς που προσφέρει ακριβώς αυτό που αναζητά ο κάθε καταναλωτής.
Συστήνει τους σωστούς τρόπους για τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ πελάτη/μάρκας/επιχείρησης, τα ιδανικά εργαλεία για την ενίσχυση της διατήρησης των πελατών και τη δημιουργία ποιοτικών παραπομπών. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο, λειτουργικό και κερδοφόρο σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης.
Το growth hacking συνδέεται συχνά με τη χρήση ψηφιακών καναλιών μάρκετινγκ, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), τον πειραματισμό με βάση τα δεδομένα και τη βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής (CR). Στόχος είναι να εντοπιστούν και να αξιοποιηθούν οι πιο αποτελεσματικές τακτικές για την προώθηση της ανάπτυξης και την επέκταση της επιχείρησης το συντομότερο δυνατό.
Το growth hacking είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ νεοφυών επιχειρήσεων και εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε άκρως ανταγωνιστικές αγορές, όπου πρέπει να δημιουργήσουν γρήγορα μια μεγάλη βάση χρηστών και να κερδίσουν μερίδιο αγοράς. Οι μέθοδοι Growth Hacking είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, αλλά απαιτούν υψηλό βαθμό δημιουργικότητας, πειραματισμού, ανάληψης κινδύνων και βαθιά κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών και της δυναμικής της αγοράς.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιηθούν τεχνικές growth hacking για να διευκολυνθεί η ανάπτυξη και η επιτυχία μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές που πρέπει να εξεταστούν
Βελτιστοποιήστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα: δημιουργήστε ένα φιλικό προς το χρήστη, έτοιμο για κινητά και γρήγορης φόρτωσης ιστότοπο για να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη- χρησιμοποιήστε δοκιμές Α/Β για να βελτιστοποιήσετε το σχεδιασμό, τη διάταξη και τα κείμενα του ιστότοπού σας για να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπής.
Χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: εντοπίστε τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες το κοινό-στόχος σας είναι πιο ενεργό και αναπτύξτε μια στρατηγική μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλεπιδράσετε μαζί τους. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε τα προϊόντα σας, να προσφέρετε εκπτώσεις και προσφορές και να δημιουργήσετε μια κοινότητα γύρω από την επωνυμία σας.
Επικεντρωθείτε στη διατήρηση των πελατών Ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές προσφέροντας προγράμματα πιστότητας, προγράμματα παραπομπών, εξατομικευμένες συστάσεις βάσει προηγούμενων αγορών κ.ά. Χρησιμοποιήστε το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να διατηρείτε επαφή με τους πελάτες και να προσφέρετε αποκλειστικές εκπτώσεις και προσφορές.
Μάρκετινγκ με βάση τα δεδομένα: αναλύστε τα δεδομένα των πελατών για τον εντοπισμό μοτίβων και τάσεων για πιο αποτελεσματικές δραστηριότητες μάρκετινγκ- χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics, heatmaps και έρευνα καταναλωτών για την κατανόηση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των πελατών.
Συνεργαστείτε με επιδραστικούς παράγοντες: βρείτε επιδραστικούς παράγοντες γύρω από τον κύκλο σας και συνεργαστείτε μαζί τους για την προώθηση του προϊόντος σας. Το μάρκετινγκ επιρροής μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό για την οικοδόμηση φήμης και την αύξηση των πωλήσεων, ειδικά αν ο εν λόγω επιρροή έχει μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό.
Παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών: Κάντε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι τους εκτιμάτε παρέχοντας άριστη εξυπηρέτηση πελατών. Ανταποκριθείτε άμεσα σε ερωτήσεις και παράπονα, προσφέρετε επιστροφές και επιστροφές και ξεπεράστε τις προσδοκίες των πελατών.