Οι ΗΠΑ ετοιμάζουν το σχέδιο οδικής ασφάλειας V2X, που κάθε όχημα στο δρόμο θα μπορεί να ανταλλάσσει πληροφορίες με όλα τα άλλα, γεγονός που θα μπορούσε να αποτρέψει χιλιάδες ατυχήματα.
Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ έχει εκπονήσει ένα εθνικό σχέδιο οδικής ασφάλειας που θα επιτρέπει την επικοινωνία των αυτοκινήτων μεταξύ τους. Ο οργανισμός ελπίζει ότι η ευρεία ανάπτυξη της τεχνολογίας «vehicle-to-everything» (V2X) θα βοηθήσει στην μείωση των ατυχημάτων.
Το V2X θα επιτρέπει στα οχήματα να παραμένουν σε επαφή μεταξύ τους, καθώς και στους πεζούς, τους ποδηλάτες, τους άλλους χρήστες του δρόμου, αλλά και τις οδικές υποδομές. Θα τους επιτρέπει να μοιράζονται πληροφορίες όπως η θέση και η ταχύτητά τους, καθώς και οι συνθήκες του δρόμου. Θα μπορούσαν να το κάνουν σε καταστάσεις με κακή ορατότητα, όπως σε γωνίες ή σε πυκνή ομίχλη, κλπ.
Το V2X βασίζεται στην ασύρματη σύνδεση της κινητής τηλεφωνίας και έτσι θα απαιτηθεί η εγκατάσταση ειδικού μηχανήματος σε κάθε όχημα, που θα μπορεί να επικοινωνεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια προστατεύοντας παράλληλα τα προσωπικά στοιχεία των ανθρώπων.
Ο οργανισμός ανέφερε ότι οι μικρότερης κλίμακας αναπτύξεις του V2X σε ολόκληρη τη χώρα των ΗΠΑ έχουν αποδείξει οφέλη για την ασφάλεια. Οι υποστηρικτές της ασφάλειας ισχυρίζονται ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να αποτρέψει εκατοντάδες χιλιάδες ατυχήματα και να μετριάσει τον αντίκτυπο των συγκρούσεων που συμβαίνουν, μειώνοντας την ταχύτητα της πρόσκρουσης.
Το χρονοδιάγραμμα για το σχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ (DoT) εκτείνεται έως το 2036, οπότε ελπίζει να έχει αναπτύξει πλήρως το V2X σε όλο το Εθνικό Σύστημα Αυτοκινητοδρόμων. Βραχυπρόθεσμα, ο οργανισμός στοχεύει να εγκαταστήσει την τεχνολογία V2X στο 20% του Εθνικού Συστήματος Αυτοκινητοδρόμων και στο 25% των σηματοδοτημένων διασταυρώσεων σε μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές έως το 2028.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, το V2X δεν είναι μια νέα ιδέα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των Audi, Toyota και Volkswagen, εργάζονται εδώ και καιρό για τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων τους και των υποδομών της πόλης, εν μέρει επειδή αυτό παίζει έναν παράγοντα για την αυτόνομη οδήγηση.
Και αν πάλι πείτε “εμάς τι μας νοιάζει, δεν ζούμε στις ΗΠΑ”, πιθανολογούμε ότι ό,τι συμβαίνει εκεί τελικά γίνεται κανόνας και πάει παντού.