Το πρωτότυπο αεροσκάφος του Facebook που θα διανέμει Internet με laser ετοιμάζεται να απογειωθεί. Θα κινείται με ηλιακή ενέργεια, που θα συλλέγουν τα φτερά του, κατασκευασμένα από ίνες άνθρακα που φέρουν σχήματος V. Η συνδεσιμότητα που θα διαθέτει θα φτάνει τα 10Gbit το δευτερόλεπτο. Η εταιρεία δήλωσε δε ότι θα αρχίσει τις δοκιμαστικές πτήσεις πολύ “σύντομα.”
Ο προϊστάμενος τεχνολογίας Mike Schroepfer του Facebook, δήλωσε ότι οι διεργασίες για την εναρκτήρια πτήση του πρώτου σκάφους – που ονομάζεται Άκουιλα ή Aquila- βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ο Schroepfer όμως δεν αποκάλυψε την ακριβή τοποθεσία της πρώτης πτήσης. Ωστόσο, ανέφερε ότι το Facebοok αναζητά συνεργάτες για να βοηθήσουν στο project Aquila, σύμφωνα με το TheRegister.
Αυτό σημαίνει ότι το Faceboοk ψάχνει για τις εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεχίσουν να βελτιώνουν το project, αλλά και κατασκευαστές που θα δημιουργήσουν ένα στόλο Aquilas.
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο φέρεται να κατασκεύασε το laser drone μέσα σε 14 μήνες σε μια μυστική εγκατάσταση στο Somerset, χρησιμοποιώντας μια ομάδα εμπειρογνωμόνων με γνώσεις στους τομείς της ηλιακής-τροφοδοτημένης πτήσης, σύμφωνα με τον Schroepfer. Και πάλι όμως, δεν αποκάλυψε τη θέση των εγκαταστάσεων ή των ατόμων που εμπλέκονται.
Το Aquila παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Ιούλιο, όταν ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε ότι θα διανέμει συνδέσεις internet στα μέρη του πλανήτη, που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Το Facebook συνεργάζεται ήδη με δορυφορικούς παρόχους, και ως μέρος του σχεδίου αυτού – ανακοίνωσε μια συμφωνία με την Eurelsat για την ανάπτυξη του Internet στην υποσαχάρια Αφρική τον Οκτώβριο.
Η ιδέα του Aquila είναι ένας στόλος drones που πετάνε πολύ αργά και συνεχώς για περιόδους έως και τριών μηνών, γύρω από περιοχές που δεν έχουν internet, σε μια έκταση 11 μιλίων. Ο στόλος των Aquila θα πετάει σε ύψος 30.000 μέτρων, πολύ πάνω από το ύψος των κανονικών εμπορικών διαδρομών των αεροπορικών πτήσεων.
Το πρωτότυπο είναι τεράστιο: τέσσερις κινητήρες σε μια έκταση 43 στρεμμάτων, λίγο μεγαλύτερο από ένα Boeing 737, αλλά πολύ, πολύ ελαφρύτερο: από 800 έως και 900 λίμπρες σε σχέση με τις 124.500 λίμπρες του 737.
Τα ηλιακά κύτταρα θα αποθηκεύουν την ενέργεια σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.