Ενώ το κίνημα #DeleteFacebook, συνεχίζει να αναφέρεται στα social, μια έρευνα από την AdGuard αποδεικνύει ότι κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από το Facebook. Γιατί; Το λογισμικό παρακολούθησης που έχει δημιουργηθεί από το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο υπάρχει σε έναν εκπληκτικό αριθμό εφαρμογών.
Το Faceboοk Audience Network είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από τους προγραμματιστές σε πάρα πολλές εφαρμογές. Υπάρχει σχεδόν παντού σαν διαφημιστικό δίκτυο, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να κερδίσουν χρήματα, αλλά λειτουργεί και σαν εργαλείο ανάλυσης, που προσφέρει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών και τα δημογραφικά τους στοιχεία.
Ουσιαστικά λειτουργεί ανεξάρτητα από το αν έχετε λογαριασμό στο Facebook ή όχι.
Η AdGuard εξέτασε 2.556 δημοφιλείς εφαρμογές από το Google Play store και διαπίστωσε ότι το 41% επικοινωνούσε με το Facebook Audience Network. Φυσικά το πιο ανησυχητικό είναι ότι καμία από τις εφαρμογές αυτές δεν ζητούσε κατά την εγκατάσταση τη συγκατάθεση του χρήστη.
Όμως ποια είναι τα δεδομένα που οι συγκεκριμένες εφαρμογές μοιράζονται με το Facebook; Σύμφωνα με την AdGuard, είναι πάρα πολλά:
- Το αναγνωριστικό διαφήμισης της Google “είναι ένα μοναδικό αναγνωριστικό γι
- α διαφημίσεις που παρέχονται από τις υπηρεσίες Google Play”.Πληροφορίες συσκευής (λειτουργικό σύστημα, μάρκα, μοντέλο, ανάλυση οθόνης).
- Κωδικός γλώσσας και ζώνη ώρας.
- Όνομα παρόχου κινητής.
- Πληροφορίες από τις εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων της κάθε δραστηριότητας. Η AdGuard υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι πολύ ανησυχητική γιατί δηλώνει ότι το Facebook Audience Network “χρησιμοποιείται συχνά στις εφαρμογές που λειτουργούν με ιδιωτικές πληροφορίες (π.χ. εφαρμογές για τράπεζες) και γιατί τα ονόματα των δραστηριοτήτων μπορεί να είναι πολύ περιγραφικά (δηλαδή TransferFundsActivity).”
- Την διεύθυνση IP.
- Οτιδήποτε άλλο αποφασίζει να συμπεριλάβει ο προγραμματιστής της εφαρμογής. “Για παράδειγμα, η εφαρμογές μπορούν να αποστείλουν πληροφορίες για αγορές, την εγγραφή χρηστών σε υπηρεσίες και πολλά άλλα”, αναφέρει η AdGuard.
Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να προστατευτείτε πολύ εύκολα, γιατί όλα τα δεδομένα μεταφέρονται σε μία διεύθυνση: graph.facebook.com.
Έτσι αν προσθέσετε την παραπάνω διεύθυνση στη λίστα των αποκλεισμένων URL, το Facebook δεν θα μπορεί να λάβει καμία από τις παραπάνω πληροφορίες.
Τι κάνετε για πλήρη αποκλεισμό; Faceboοk: πως μπορείτε να γίνετε εντελώς αόρατος
Ωστόσο, όπως επεσήμανε η έρευνα της AdGuard, περίπου το 88% των εφαρμογών συνδέονται με διακομιστές τρίτων και το 61% αποστέλλουν προσωπικές πληροφορίες.
Αν νομίζετε ότι το Facebook είναι η μόνη εταιρεία που συλλέγει προσωπικές σας πληροφορίες μέσω των εφαρμογών που χρησιμοποιείτε κάνετε λάθος.