Το Facebook μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη

Ακόμα και κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει η υπερβολική ενασχόληση με το Facebook, ιδιαίτερα όταν οι αναρτήσεις των φίλων μας μάς προκαλούν φθόνο.facebook depression

To Facebook παρακολουθεί τις κινήσεις μας στο Διαδίκτυο. Μια νέα πολιτική απορρήτου που καθιέρωσε η εταιρεία επιτρέπει στην ιστοσελίδα να καταγράφει τη δραστηριότητά σας ακόμα και όταν φύγετε από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης. Η μεταβολή της πολιτικής απορρήτου επιτρέπει στην ιστοσελίδα να συγκεντρώνει δεδομένα από τη δραστηριότητά σας σε ολόκληρο το Διαδίκτυο, ενώ συγκεντρώνει και τις πληροφορίες που εσείς και οι φίλοι σας αναρτάτε. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα στον βρετανικό Independent, αφού συγκεντρωθούν όλα αυτά τα στοιχεία, το Facebook τα διανέμει σε άλλους ιστοτόπους, όπως είναι το Instagram.

Ομολογουμένως, η εταιρεία είχε ανακοινώσει τον Νοέμβριο ότι επρόκειτο να επιβάλει τη συγκεκριμένη αλλαγή, ενώ σήμερα ισχυρίζεται ότι ειδοποιήθηκαν οι χρήστες με ηλεκτρονικές επιστολές. Ταυτόχρονα άνοιξε έναν τύπο δημόσιου διαλόγου για τη νέα πολιτική, επιτρέποντας στους χρήστες να συζητήσουν εκτενώς για αυτό το θέμα. Σήμερα οποιοσδήποτε χρήστης το θελήσει μπορεί να μεταβάλει τη νέα πολιτική απορρήτου επιλέγοντας τις σχετικές ρυθμίσεις.

Επίσης, μια σημαντική αμερικανική μελέτη κρούει τον κώδωνα για το Facebook υποδεικνύοντας ότι η χρήση του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να προκαλέσει φθόνο στους χρήστες, συναίσθημα το οποίο είναι δυνατόν να εξελιχθεί σε κατάθλιψη.

Ομολογουμένως -αναφέρει δημοσίευμα της Τelegraph- καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι συνδέονται με το Facebook. Οπως υποστηρίζουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μιζούρι που εκπόνησαν τη μελέτη, αυτή η δραστηριότητά τους τούς επηρεάζει συναισθηματικά περισσότερο από όσο αναγνωρίζουν οι ίδιοι.

Η καθηγήτρια Μάργκαρετ Ντάφι, η οποία συνυπογράφει τη μελέτη, επισημαίνει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν τον ιστότοπο διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο πώς αντιδρούν σε αυτόν.

«Το Facebook μπορεί να είναι μια καλή ενασχόληση, μια διασκεδαστική και υγιής δραστηριότητα, εφόσον φυσικά οι χρήστες το χρησιμοποιούν προκειμένου να παραμείνουν σε επαφή με μέλη της οικογένειάς τους και παλαιούς φίλους και για να μοιραστούν τις σημαντικές και ενδιαφέρουσες πλευρές της ζωής τους. Ωστόσο, αν χρησιμοποιηθεί για να δούμε πόσο πλούσιος είναι κάποιος παλαιός φίλος ή πόσο ευτυχισμένος είναι στη σχέση του, πράγματα τα οποία μπορεί να προκαλέσουν ζήλια, το Facebook μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην εμφάνιση κλινικής κατάθλιψης».

Για τις ανάγκες της μελέτης απάντησαν στις ερωτήσεις των επιστημόνων 700 νεαροί χρήστες της ιστοσελίδας. Οπως διαπιστώθηκε, αυτοί που έκαναν χρήση του Facebook για να παρακολουθήσουν πώς τα καταφέρνουν φίλοι και γνωστοί στις διάφορες πτυχές της ζωής τους αναφέραν συχνότερα ότι νιώθουν κατάθλιψη. Αντιθέτως, όσοι χρησιμοποιούσαν την ιστοσελίδα απλώς για να μείνουν συνδεδεμένοι με φίλους και γνωστούς δεν εμφάνισαν αρνητικές αντιδράσεις.

Η σύγκριση

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αναρτήσεις για εξωτικές διακοπές, ακριβά αυτοκίνητα και όμορφα σπίτια αλλά και ευτυχισμένες «κινηματογραφικές» οικογένειες ξυπνούν μέσα μας τη ζήλια, η οποία συνήθως εξελίσσεται σε κατάθλιψη. Οπως σημειώνει η καθηγήτρια Ντάφι, «ανακαλύψαμε ότι αν οι χρήστες νιώθουν φθόνο για τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι φίλοι τους ή για τις δραστηριότητές τους, τότε συνήθως παραπονιούνται για κάποια συμπτώματα κλινικής κατάθλιψης. Το Facebook μπορεί να είναι μια πολύ θετική ασχολία για πολλούς ανθρώπους, όχι όμως για αυτούς που προσπαθούν μέσα από την ιστοσελίδα να συγκρίνουν τον τρόπο με τον οποίο ζουν αυτοί και οι φίλοι τους».

Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Computers in Human Behavior.

Kathimerini.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).