Το Facebook έχει στα σκαριά έναν σημαντικό επανασχεδιασμό της πλατφόρμα του, ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί το TikTok. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν περισσότερες προτάσεις στη ροή του Facebook, καθώς και επαναφορά του Messenger στην εφαρμογή.
Ο Mark Zuckerberg και άλλα στελέχη της Meta έχουν ξεκαθαρίσει εδώ και αρκετό καιρό ότι ο ανταγωνισμός με το TikTok είναι η κορυφαία προτεραιότητά τους. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν λεπτομέρειες σχετικά με το πώς σχεδιάζουν να αναθεωρήσουν πλήρως την εφαρμογή Facebook, ώστε να πετύχουν τον στόχο τους.
Σύμφωνα με τον Tom Alison, αντιπρόεδρου του Facebook, ο νέος σχεδιασμός της κύριας ροής της πλατφόρμας, θα δίνει έμφαση στο προτεινόμενο περιεχόμενο από σελίδες, δημιουργούς και άτομα που δεν τους ακολουθείτε!.
Αναφέρει επίσης ότι ο στόχος είναι να μετατραπεί το Facebook σε μια «Μηχανή Ανακάλυψης», η οποία θα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε συστάσεις, παρόμοια με τη ροή «For You» (Για εσάς) του TikTok. Οι προτάσεις θα προέρχονταν κυρίως από «μη συνδεδεμένο» περιεχόμενο, και οι χρήστες θα βλέπουν λιγότερες αναρτήσεις από φίλους και συγγενείς στις ροές τους.
Το σχέδιο θα επαναφέρει επίσης τα εισερχόμενα του Messenger στην εφαρμογή Facebook σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται περισσότερο περιεχόμενο από την εν λόγω «Discovery Engine».
Δεν είναι ξεκάθαρο πόσο καιρό θα χρειαστεί η Meta για να εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές, ορισμένες από τις οποίες αχνοφαίνονται στο Instagram. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που στελέχη της Meta έχουν υπαινιχθεί μεγάλες αλλαγές που θα έρθουν στην εφαρμογή του Facebook. Το Απρίλιο ο Ζάκερμπεργκ είχε δηλώσει ότι η εταιρεία βρισκόταν στη μέση μιας «μεγάλης αλλαγής» που θα βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Ωστόσο, οι σημερινές δηλώσεις του Alison καθιστά σαφές πόσο σημαντικές είναι οι νέες προτεραιότητες για την εταιρεία, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να φτάσει το TikTok και να ξαναποκτήσει το νεανικό ακροατήριο.
Και ο γερασμένος μέσος όρος ηλικίας των χρηστών του Facebook είναι υπαρκτό γεγονός και καθόλου απαρατήρητο. Προσωπικά ρωτώντας πρόσφατα τα σημερινά 16χρονα παιδιά γιατί δεν προτιμάνε το Facebook σε σχέση με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα (Instagram, TikTok κλπ), μου απάντησαν ότι το Facebook είναι για “μεγάλους” που ψάχνουν να βρουν τους παλιούς γνωστούς και συμμαθητές τους, και δεν είναι για αυτούς.