Τα τελευταία χρόνια, το Facebook δεν έχει μόνο επικριθεί, αλλά έχει μηνυθεί για ακατάλληλες πρακτικές, που κυμαίνονται από καταπατήσεις απορρήτου μέχρι μονοπωλιακές επιχειρηματικές πρακτικές για να μην αναφέρουμε τις επιβλαβείς εργασιακές κουλτούρες.
Κατά καιρούς υπήρξαν επανειλημμένες εκκλήσεις για μποϊκοτάζ του Facebook και των υπηρεσιών του Instagram και WhatsApp. Όμως παρά την αρνητική δημοσιότητα, το Facebook εξακολουθεί να έχει σταθερό έλεγχο στη ζωή των ανθρώπων, κάτι που επιβεβαιώθηκε χθες από την πολύωρη διακοπή που δεν έπληξε μόνο τα μέλη του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου αλλά και όλες τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν υπηρεσίες της εταιρείας.
Για σχεδόν έξι ώρες, το Facebook, το Instagram και το WhatsApp είχαν πέσει, σε όλο τον κόσμο. Αν και δεν ήταν τόσο σοβαρό περιστατικό όσο αυτό του 2019 που άφησε τους χρήστες εκτός του Facebook για περισσότερο από μία μέρα, η τελευταία διακοπή ήταν πιο εκτεταμένη και σε κάποιο βαθμό, πολύ περίεργη.
Το Facebook δημοσίευσε μια επίσημη ανακοίνωση για το τι ακριβώς συνέβη και, ευτυχώς, δεν υπήρξε καμία παραβίαση ασφαλείας. Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι δεν παραβιάστηκε καμία υπηρεσία του κατά τη διάρκεια αυτής της διακοπής.
Τελικά, μια απλή αλλά εξαιρετικά επιζήμια λάθος ρύθμιση απέκλεισε όχι μόνο τους χρήστες του Facebook, αλλά ακόμη και τους υπαλλήλους της εταιρείας, εικονικά και φυσικά.
Στο επίκεντρο του προβλήματος ήταν το Border Gateway Protocol ή το BGP που το Facebook αναφέρει σαν τη ραχοκοκαλιά που συντονίζει την κίνηση του δικτύου μεταξύ των κέντρων δεδομένων του.
Η λάθος αλλαγή σε μια ρύθμιση δεν επηρέασε μόνο την πρόσβαση των χρηστών στο Facebook, το Instagram και το WhatsApp, αλλά και τον τρόπο πρόσβασης των εργαζομένων του Facebook στα κτίρια της εταιρείας. Έτσι το πρόβλημα δεν μπορούσε να αποκατασταθεί γρήγορα.
Και ενώ η εταιρεία έχει αρχίσει να ανακάμπτει από τη διακοπή, τα στελέχη του Facebook, συμπεριλαμβανομένου και του Mark Zuckerberg, ζήτησαν δημόσια συγγνώμη για τη διακοπή.