Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, φέρεται να ενέκρινε μια νέα εσωτερική προσπάθεια να υπερασπιστεί τη φήμη των News Feeds του κοινωνικού δικτύου τον περασμένο μήνα, κάτι που αποτελεί μια τεράστια αλλαγή πολιτικής εν μέσω των κριτικών για την εξάπλωση της παραπληροφόρησης από τα socil media.
Οι New York Times την Τρίτη ότι ο Zuckerberg υπέγραψε το Project Amplify, τον Αύγουστο. Το νέο project περιλαμβάνει προτάσεις για την ανάδειξη των θετικών ιστοριών από το Facebook στα News Feeds των χρηστών, το πιο δημοφιλές τμήμα του ιστότοπου, συμπεριλαμβανομένων και αναρτήσεων που γράφτηκαν από το ίδιο το Facebook. Η ιδέα του Project Amplify φέρεται να σόκαρε ορισμένα ανώτερα στελέχη της εταιρείας.
Το Project Amplify έχει δοκιμαστεί από τότε σε τρεις πόλεις των ΗΠΑ, αναφέρουν οι Times. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Joe Osborne, δήλωσε στην εφημερίδα ότι με τις θετικές αναρτήσεις δεν υπήρξαν δραματικές αλλαγές στον τρόπο κατάταξης των αναρτήσεων στο News Feed του Facebook.
Όμως το συγκεκριμένο project αποτελεί μια απόκλιση από τις προηγούμενες προσπάθειες του Facebook με μια απλή συγγνώμη για θέματα που σχετιζόταν με παραπληροφόρηση και ρητορική μίσους. Ο ίδιος ο Zuckerberg αναγκάστηκε να ζητήσει αρκετές φορές συγνώμη για τις εκστρατείες της Ρώσικης επιρροής που πολλαπλασιάστηκαν στον ιστότοπο κατά τις εκλογές του 2016 και δεσμεύτηκε να αυξήσει τη διαφάνεια.
Η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει πάρα πολλές κριτικές, ιδίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, κάτι που ίσως έσπρωξε ορισμένα στελέχη της να ξεκινήσουν το Project Amplify.
Η δημοσίευση των Times αναφέρει μια σειρά αναφορών της The Wall Street Journal που κυκλοφόρησαν την περασμένη εβδομάδα και βασίζονται σε εσωτερικά έγγραφα που ισχυρίζονται ότι το Facebook υποβάθμισε τις αρνητικές επιπτώσεις του Instagram στα νεαρά κορίτσια και δεν προέβη σε σκληρές ενέργειες ακόμη και όταν είδε την παραπληροφόρηση για το εμβόλιο COVID-19 να εξαπλώνεται στην πλατφόρμα του.